Toon posts:

Wat is de maximale snelheid van de USB SpeedTouc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is er maximaal te halen op de USB SpeedTouch?
KPN zegt 512 kb

Maar op de doos van alcatel staat iets van 1024 kb
ik wil nammelijk het dure abo van planet gaan nemen, maar ik heb het usb modem, en daar kan ie niet op :(

Dus ik dacht dat het mischien techniche toch wel mogelijk was.
Groeten Robin

Verwijderd

ook al kan het modem het aan, moet je alsnog de ethernet versie nemen, want alleen met ethernet kan je fast nemen

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 22:45
Op zondag 11 november 2001 15:36 schreef wiebe het volgende:
ook al kan het modem het aan, moet je alsnog de ethernet versie nemen, want alleen met ethernet kan je fast nemen
Dat is niet waar, want je kan tegenwoordig ook een ADSL abonnement krijgen zonder modem. Dus kan je ook een ADSL modem krijgen zonder Ethernet modem. Of het gaat werken met je USB modem betwijfel ik. Maar misschien is het idd ook wel een gladde verkoop truc van KPN.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 11 november 2001 15:36 schreef wiebe het volgende:
Ik denk zelf ook dat de usb het probleem is, die usb poort zal wel geen hogere snelheden kunnen verwerken :(

Verwijderd

idd ja,

had je maar goed na moeten denken en gelijk ethernet moeten nemen :Y) >:)

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

De USB versie KAN het wel. Hier in Belgie wordt ie ook gewoon gebruikt, en haalt (mits goed moederbord, en als enige op USB poort) de volle 100 KB (dus de nederlandse 110 KB zal ook wel lukken)

Maar eens te meer...Ethernet blijft de beste versie

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 22:19 schreef qless het volgende:)

Maar waarom dan...dat heb ik al vaker gehoord...omdat hij te tweaken is? Ik heb geen enkele klacht over mijn USB modem.... dus ben ik wel heel benieuwd waarom ethernet beter is! :)

Verwijderd

het USB modem haalt max 6mbit down en 1mbit up zoals ik weet

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 11 november 2001 15:43 schreef Robin201 het volgende:

[..]

Ik denk zelf ook dat de usb het probleem is, die usb poort zal wel geen hogere snelheden kunnen verwerken :(
USB poort kan max. geloof ik 12mb/s aan dus...denk niet dat dat een probleem is..

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 11 november 2001 22:19 schreef qless het volgende:
De USB versie KAN het wel. Hier in Belgie wordt ie ook gewoon gebruikt, en haalt (mits goed moederbord, en als enige op USB poort) de volle 100 KB (dus de nederlandse 110 KB zal ook wel lukken)

AsA 266 van Mr. ali
zie onderaan mijn systeempje :)

Tja, als het in belgie werkt....
op een Spaans forum zitten al de tweakers met 'het' "USB"
modem of met dat Nokia ding.
Maar goed, zal wel cool zijn als het wel gewoon mogelijk zou zijn .

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij gaat dat wel lukken...!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:30
Speed Touch USB External ADSL modem for universal serial bus

The Alcatel Speed TouchTM USB is a "plug and play", bus-powered modem targeted to residential PC users and telecommuters. It is created primarily for a single host environment and is the easiest device to get connected to the Internet via ADSL - the Universal Serial Bus (USB) interface.

The USB modem connects to the phone line through a standard RJ-11 connector. It supports the current standards in Discrete Multi-tone (DMT) ADSL line coding ensuring widespread interoperability with service providers' ADSL systems.

All the network specific parameters can be pre-configured in the host software by the service provider, ensuring a true plug and play customer experience. Service providers can create profiles for each type of customer, enabling them to deliver targeted ADSL services.

Key Features:
Connects to USB-port on desktop or notebook
USB port-powered (no need for a power adapter)
WAN interfaces: ADSL line RJ11
POTS interface: RJ11 through optional splitter
"Always on" (bridged) and dial-up (PPP) modes
Complies to ADSL standards (ANSI T1.413 Issue2, G.dmt, G.lite, G.handshake)
Connection speed: up to 8 Mbps downstream, 800 Kbps upstream
Platforms supported: Win98, Win98SE and Win2000, Win ME, Mac OS 8.6, 9.

Key Benefits:
High speed internet access and regular phone service on the same line
Connection speed of up to 200 times faster than traditional modems
Easy to use installation wizard
Software upgradeable
Plug and play
No external power required
Approved for connections to all major network operators
Unique and compact design

Het kan dus wel degelijk!

Verwijderd

(een van de (?)) redenen die ze gaven waarom het niet zou kunnen, was dat het USB model niet om kon gaan met meerdere IPs, die de fast abonnementsvorm toen nog had.
[edit] ik zie het op www.mxstream.nl nu ook helemaal niet meer staan: http://www.mxstream.nl/cgi-bin/as.cgi/0289000/c/start/file=/9289101/modules/g05ckijp?p=fyat1hy5
Probeer anders eens even te bellen ofzo naar die gasten :)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Niks bellen ofzow.

Je moet gewoon vragen of je kan overschakelen en dan sturen hun waarschijnlijk het formuliertje op.

Nou dan betaal jij meer verbinding is sneller en geen gezeik.

Zo zou ik het doen.

Enne der zijn nog al wat dingen aan die usb modem wat niet helemaal lekker zit waarom ik hem niet zou nemen (ik neem hem ook niet)

kt133 chipset + werking
na 40mb upload verbinding dood
na een bepaalde tijd online verbinding dood

dat soort dingen.
En die zal je met de ethernet versie niet hebben en zeker niet als je hem ook nog goed heb getweakt.

Verwijderd

Neehoor dat probleem treedt alleen op onder WIN98, wanneer bij je BIOS settings, SYSTEM PERFORMANCE setting op max staat terwijl je die gewoon op standard moet zetten.

Het is ook niet zo dat het na 40MB uppen is.... dat duurt trouwens eeuwig met MXstream

Verwijderd

Ik weet niet waar iedereen deze problemen toch vandaan haalt, ik heb laatst met de usb modem een uptime van 103 uur gehaald (toen moest ik rebooten vanwege installeren van programma) toen had ik een paar gig binnengehaald en zeker meer dan 40 mb verstuurd (volgens mij 300 á 400 mb ofzo). En dit allemaal onder winXP. USB modem bevalt mij goed, nog nooit uitgevallen. En ik hoor van mensen met de ethernet modem dat het na 3 dagen uptime opeens heel traag gaat en je opnieuw moet inloggen (al van 3 mensen gehoord die ik persoonlijk ken)

• HermeS
  • Laatst online: 14-08 16:31
Op woensdag 14 november 2001 14:09 schreef Rob2k1.0 het volgende:
Ik weet niet waar iedereen deze problemen toch vandaan haalt, ik heb laatst met de usb modem een uptime van 103 uur gehaald (toen moest ik rebooten vanwege installeren van programma) toen had ik een paar gig binnengehaald en zeker meer dan 40 mb verstuurd (volgens mij 300 á 400 mb ofzo). En dit allemaal onder winXP. USB modem bevalt mij goed, nog nooit uitgevallen. En ik hoor van mensen met de ethernet modem dat het na 3 dagen uptime opeens heel traag gaat en je opnieuw moet inloggen (al van 3 mensen gehoord die ik persoonlijk ken)
ken een aantal gasten die op een helpdesk werken. En die zeggen dat de USB modem best gaar is.
ik zelf vond het ook vaag, maar het schijnt zo tezijn. (ook geen ondersteuning voor win95!)
Mijn ethernet modem loopt af en toe ook vast, maar aangezien hij toch altijd ingebeld staat is dat niet z'n probleem (hij doet dat alleen tijdens het inbellen (678).

Ff reseten en het werkt weer.

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:30
Het gaat er in deze topic ff niet om of het USB modem nou goed of slecht is, maar de vraag is; "kan het USB modem ook werken met het FAST abbonement. Persoonlijk denk ik van wel. Zijn er mensen die het uitgebrobeert hebben???

• HermeS
  • Laatst online: 14-08 16:31
ik wou het uitproberen maar het kon niet omdat ik een isdn lijn heb.

Je kun zeggen dat het in dit topic niet om goed ofslecht gaat.
maar ik vind niet echt dat je iets goed kunt noemen als het niet op 1Mbit verbinding werkt.
KPN zegt dit niet voor niks. (okay ze praten wel meer onzin maar toch).

Mij is verteld dat het niet zozeer aande bandbreete ligt maar meer aan het feit dat het teveel stroom trek ofzo?

vond het vaag klinken, maar ik hoor inderdaad ook graag iets van iemand die het getest heeft.

Verwijderd

Ik weet niet wat de prijzen gaan worden, maar ik denk wel dat ik weer een abbo gaat nemen, ik heb er nu wel redelijk veel vertrouwen in.

Verwijderd

Opde site van Alcatel staan bij de USB modem trouwens dezelfde specs als de Ethernet modem (8 mbit down, 1 mbit up geloof ik, maar kan ook 2 mbit up zijn). Dus het zal wel met die 4 IP-adressen te maken hebben

Verwijderd

Reacties op email naar MXstream en Alcatel.
Zie ook http://www.mxstream.nl/cgi-bin/as.cgi/0289000/c/start/file=/9289000/modules/fyggus2h

-Zoals vermeld op de pagina welke u ons middels de link heeft toegestuurd kan dit modem met Mxstream Extra gebruikt worden

KPN Telecom

-Er is geen probleem om USB voor Mxstream Extra te gebruiken: er hoeft niets aan het modem gewijzigd te worden.
Indien u een nieuw abonnement neemt dan zal het modem automatisch (indien centraal geaktiveerd) sneller gaan lopen

Alcatel Nederland

Op het antwoord van Planet wacht ik nog maar dit lijkt mij al duidelijk.

Verwijderd

reactie helpdesk planet

planet doet tot begin januari 2002 niet aan up of downgraden van adsl verbinding i.v.m technische problemen KPN.Het schijnt dat als ze het nu zouden doen de kans groot is dat je 1 tot 1,5 maand zonder adsl zit.
Pagina: 1