Toon posts:

monteur komt morgen, netwerk eraf ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

morgen komt de monteur om het even naar mijn modem te kijken en dus ook naar mijn computer. Maar nu zit de netwerkkabel muurvast in de netwerkkaart en krijg hem er echt niet uit. Alles al geprobeerd.. zal ik het netwerk gewon laten staan of krijg ik dan problemen ?

groetjes

k1ller

Verwijderd

Gewoon laten zitten, ze kunnen je echt niet verbieden een netwerk te hebben maar haal wel de eventuele internet-share proggies ff van je pc af.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 12:46

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Daar kijkt die domme monteur toch niet naar. Hij hangt zo'n meetkastje aan je lijn, kijkt effe en klaar.

Verwijderd

Die monteurs zijn niet eens van het betreffende kabelbedrijf, dus lekker laten zitten

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Netwerk gewoon laten zitten.

Zorg wel ff dat je modem kabelmodem direct op je PC binnenkomt, dat je Win9x drsait, en dat je je windows cd'tje hebt.

In 't verleden ooit gebeld met helpdesk, eikels settings nalopen: Welke windows gebruikt u? Windows 2000. Oh, die ondersteunen wij niet.

Heel fijn :)

Er zijn slimme monteurs, die zelf lekker leechen, fikken, lans bouwen enz, dus beetje kaas van gegeten hebben, maar er lopen ook zat monteurs die net een stoomcursus IP adressen invullen gehad hebben, en verder geen enkel probleem kunnen oplossen.

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 15:40 schreef sebastius het volgende:
Daar kijkt die domme monteur toch niet naar. Hij hangt zo'n meetkastje aan je lijn, kijkt effe en klaar.
als je dat "domme" nu had weggelaten, was het echt een zinnige post geweest.
Op zondag 11 november 2001 15:43 schreef DJSmiley het volgende:

Er zijn slimme monteurs, die zelf lekker leechen, fikken, lans bouwen enz, dus beetje kaas van gegeten hebben, maar er lopen ook zat monteurs die net een stoomcursus IP adressen invullen gehad hebben, en verder geen enkel probleem kunnen oplossen.
dat bedoel ik. ;)

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op zondag 11 november 2001 15:45 schreef eppo1313 het volgende:

[..]

als je dat "domme" nu had weggelaten, was het echt een zinnige post geweest.
[..]

dat bedoel ik. ;)
Haha, jij bent zeker monteur :D

Maar meestal wordt er niet naar gekeken wat er met de interverbinding gedaan wordt ,gewoon alles laten zitten en zeggen dat het netwerk alleen wordt gebruikt voor printen en af en toe wat files versturen ... niks illegaals :)

• Locutes
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

Gewoon lekker laten zitten.
Ik kreeg hiero ook zo'n monteur langs van Eneco toen die nog kabel deed. Begint die man, nadat die mijn netwerk had ontdekt, "oh, dat doe ik ook thuis, maken ze geen probleem van, voor mijn broer heb ik ook een thuisnetwerk aangelegt met internet". En dat dan van een monteur :D

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

als je geluk hebt geef ie je nog tips ook :)
ligt er maar net aan of je een toffe gast treft aan je voordeur :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 15:43 schreef DJSmiley het volgende:

Zorg wel ff dat je modem kabelmodem direct op je PC binnenkomt, dat je Win9x drsait, en dat je je windows cd'tje hebt.

In 't verleden ooit gebeld met helpdesk, eikels settings nalopen: Welke windows gebruikt u? Windows 2000. Oh, die ondersteunen wij niet.

Heel fijn :)

Die bij mij wilde toen de Star Wars trailer hebben :)

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:55
maar why kan je je netwerkkabel er niet uitkrijgen? ik bedoel, dat hoort ook gewoon te gaan?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Het is een gok. Bij ons wilde chello een keer het COM21 modem niet voor een Terayon vervangen, omdat er een Linksys cable router aanzat. Had alles al losgehaald, zag de router en heeft de COM21 teruggemonteerd :P (ik was zelf niet aanwezig)

Een tijdje later kwam er een andere monteur die alleen het kabelmodem heeft vervangen. Die ene kabel plugde ik er zelf ff in, dhcp instellen en samen met de monteur vastgesteld dat het werkte :7
Die man was wel deeply inpressed met de scripts die precies bijhielden hoevaak en hoelang chello offline was :)

• Exterazzo
  • Laatst online: 23:26

Exterazzo

Qeasy

Op zondag 11 november 2001 16:26 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Die bij mij wilde toen de Star Wars trailer hebben :)
haha idd, toen wij kabel kregen (1,5 jaar geleden ofzow) zag die monteur een cd liggen van Need For Speed 3, die moest ik voor hem branden :? en hij zag 2 monitoren staan, en vroeg op welke computer die moest installeren, ik zei: dat zijn 2 monitoren op 1 pc. Hij allemaal vragen hoe da moest enzow, dat da kei vet was.

Echt een domme monteur dus!

Audentia

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Hij heeft vast z'n netwerkkaart overgeklokt naar 10Gbit/s waardoor de kop vastgesmolten is >:) :+

You can't have everything. Where would you put it?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Op zondag 11 november 2001 16:29 schreef Freezerator het volgende:
maar why kan je je netwerkkabel er niet uitkrijgen? ik bedoel, dat hoort ook gewoon te gaan?
Anders haal je de kabel er bij het kabelmodem uit en gebruik je een andere kabel om even standalone aan het kabelmodem aan te sluiten.

Verwijderd

En anders haal je effe het hele kaartje eruit als je echt op safe wilt spelen (met kabel en al).
Kun je het daarna gewoon compleet terugzetten.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:19
ik denk dat dat lipje van het eindje van de netwerkkabel achter de behuizing van de computer vast zit. Gewoon ff goed kijken en met een mesje ofzo lospeuteren. Ik zou idd op safe spelen en zorgen dat er gewoon niets te verwijten valt. Je hebt al mazzel dat zo'n kerel komt, het zou zonde zijn als het een zeikerd is en hij gaat weg omdat-ie van alles ontdekt!
<edit> netwerkkabel, niet netwerkkaart</edit>

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Dat lipje zal wel 8ter de behuizing blijven haken, heb ik ook met een nic. Dan moet ik kast openmaken, nic verwijderen, en dan pas kan ik fatsoenlijk het kabeltje uit de nic halen. Niet dat dat nodig is hoor, maar toch, 't kan voorkomen. :)

Verwijderd

Topicstarter
de behuizing van de netwerkkaart? hij zit vast in de netwerkkaart he.. :( ik heb de netwerkkaart eral uit gehaald maar omdat dat zwarte blokje eraf te slopen is ook weer wat te radicaal

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 09:23
gewoon ff flink trekken, dan komt het wel los.
aan dat kabeltje dus he?

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Verwijderd

Lekker laten zitten moet geen enkel probleem zijn.
Als de monteur niet zo slim is kun je hem alles wijsmaken en issie wel slim dan heeft hij het thuis ook een maakt hij er uiteraard geen probleem van ;)

Ik had een aardige monteur, heb ik wat extra metertjes utp aan overgehouden.

Mijn vriendin had een domme monteur. Alles was bij haar geinstalleerd op de extra pc van mij die ik haar gegeven had, maar internet wilde niet werken. Toen hebben ze mij dus opgebeld. Na even denken realiseerde ik me dat hij in mijn netwerk altijd op 100Mbit full duplex hing achter m'n switch dus ik vertel de monteur dat dat het probleem wel zal zijn. Ik kon me nog net goed houden toen ik hoorde wat hij daarop te zeggen had: "Volgens mij moet hij het ook wel doen als die netwerkkaart op 100Mbit staat hoor"

Ik heb hem vriendelijk doch dringend geadviseerd de kaart op Auto te zetten en het dan nog eens te proberen en wat denk je? Hij werkte! :+ :o :+ :o >:)

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 15:24 schreef k1ller het volgende:
beste mensen,

morgen komt de monteur om het even naar mijn modem te kijken en dus ook naar mijn computer. Maar nu zit de netwerkkabel muurvast in de netwerkkaart en krijg hem er echt niet uit. Alles al geprobeerd.. zal ik het netwerk gewon laten staan of krijg ik dan problemen ?

groetjes

k1ller
welnee,

wat kan het die monteur nou schelen :)
ik weet bijna wel zeker dat ze er niet moeilijk over doen

ik weet geen harde statistieken maar, ik denk dat langzamerhand 1/5 van de computergebruikers in nederland wel een netwerk heeft.

dankzij microsoft word het super makkelijk gemaakt, en mede door kabel internet wat een beetje standaard aan het worden is. Schaffen veel mensen netwerk spullen aan. en dat weet zo'n monteur ook wel (die het zelf thuis ook zal hebben)

;)

Verwijderd

ik had ook een toffe gast......
Hij zei dat ik een static ip in moest stellen, en een freeSCO machine moest bouwen (omdat ik toch al een netwerk had), hij zeg ik zal ff vertellen waar je wat in moet vullen, maar hij moest um goed afleveren (dus met @home instellingen) maar ik wist precies wat ik waar in moest vullen. En het zijn 9 van de 10 keer echt geen domme monteurs hoor... Misschien dat ik bij de mensen wie dat zeggen enige vorm van jaloezie bespeur ofzo.
Pagina: 1