Toon posts:

Logitech Dual Optical

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb van het weekend de dual optical mouseman van Logitech gekocht. Thuis vreselijk beniewd naar de prestaties heb ik het volgende trucje uitgeprobeerd. Ik had namelijk 1 van de 2 sendoren afgedekt met een stukje papier. Dit om te kijken wat het effect kan zijn. Tot mijn grote schrik blijkt dat de sensor die 45 graden staat bij mij minder goed doet als de sensor die rechtop staat. Hij is minder nauwkeurig en totaal niet responsive. Wat zijn jullie ervaringen met deze muis? Heb ik een defecte muis te pakken of is dit een ontwerp 'fout'?

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het idee van die twee sensoren is toch dat ze samen werken om optimale prestaties te leveren?

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 15:22 schreef Towbitis het volgende:
Het idee van die twee sensoren is toch dat ze samen werken om optimale prestaties te leveren?
dat snapt ie denk ik ook wel
hij wou volgens mij alleen weten hoeveel het zou schelen of niet??

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:08

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb zo m'n bedenkingen bij die 2e optical, ik denk niet dat je het echt merkt. Maarja een fabrikant wil ook eens weer eens met iets nieuws komen he? :)

/dev/null

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:08

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Primax scanners, HP 6xx series

/dev/null

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Hoe is de Dual Optical?

daar heb ik iig mijn bevindingen al neergezet

k denk dat het tweede oogje erbij geplaatst is speciaal voor de moeilijke snelle bewegeingen, als de muis geen zekere uitspraak over de snelheid kan doen met slechts 1 meetrichting / meetpunt.

Ik denk niet dat het zinnig is naar de individuele sensortjes te kijken aangezien het een gekoppeld systeem is. Trouwens 1 sensor is al dubbel zo precies als de vorige generatie optische muizen.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Volgens mij is het zo dat de tweede sensor alleen raadgepleegd wordt als de eerste het 'niet meer weet'.
Soort van backup dus, ipv een constante dubbele waarneming.

Amateurcoureur en fervent banktukker

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op zondag 09 december 2001 13:37 schreef El_GringO het volgende:
Volgens mij is het zo dat de tweede sensor alleen raadgepleegd wordt als de eerste het 'niet meer weet'.
Soort van backup dus, ipv een constante dubbele waarneming.
Dan is het volgens de bevindingen van Big-Tower dus een slechte muis. Kan iemand hier uitsluitsel over geven?

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Shook
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

en wanneer gaan ze nou echt de juiste combi vinden van organisch materiaal en microtechnologie. Ik wil gewoon het oog van een echte muis in mijn muis, die registeerd waar ik ben ;) (of ben ik nou echt extreem weirdo aan het denken)

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op zondag 09 december 2001 13:52 schreef mdusink het volgende:
en wanneer gaan ze nou echt de juiste combi vinden van organisch materiaal en microtechnologie. Ik wil gewoon het oog van een echte muis in mijn muis, die registeerd waar ik ben ;) (of ben ik nou echt extreem weirdo aan het denken)
Ja, dat is leuk. Zit je een FPS te spelen met je muis...uuh oog. Roept er iemand:'Hey, mdusink!!!' Dus kijk jij om... |:(

Heal the internet ...

• Shook
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

he?
ik snap je niet echt. Hoezo zal ik omkijken? Ik schrik me altijd dood, als iemand achter mij staat, en ik ben bezig met een fps. (irri huisgenoten ook altijd). Maar in verband met de muis oog in mn muis, snap ik hem niet. Geeft ook niet, ik was en ben dom aan het lullen, veels te weinig slaap gehad.

Verwijderd

of je veranderd gewoon de ledjes in je muis werdt ie by my een stuk naukeuriger van

[topic=345192/1]

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op Sunday 09 December 2001 14:12 schreef mdusink het volgende:
he?
ik snap je niet echt. Hoezo zal ik omkijken? Ik schrik me altijd dood, als iemand achter mij staat, en ik ben bezig met een fps. (irri huisgenoten ook altijd). Maar in verband met de muis oog in mn muis, snap ik hem niet. Geeft ook niet, ik was en ben dom aan het lullen, veels te weinig slaap gehad.
OK hopelijk slaap je ondertussen ff ;) :Z

Mare wat ik bedoel is, dat wanneer je afgeleid bent, je ogen meteen de andere kant op gaan en dus van de FPS game af. Dan ben je snel fragvoer. >:)

Een vriend van me had ooit zo een 'joystickhelm', die werkt volgens hetzelfde principe. Draai je je om, dan zat je auto in de berm (tja hij hield van racegames)... |:(

Heal the internet ...

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
FoolZero snapt je niet helemaal. Hij bedoelt dat je het spel met je ogen bestuurt ofzo, en Mdusink bedoelt dat hij een echt oog in zijn muis wil...

Tsjoe, weer een probleem minder in de wereld

• banaan-X
  • Niet online
Ik heb zelf de gewone dual optical, en het niet (wat ik wel had met een oudere optical muis) dat de muiscursor soms trilt. Dus het zal toch echt wel zin hebben. ;)

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op Sunday 09 December 2001 20:30 schreef Jaded het volgende:
FoolZero snapt je niet helemaal. Hij bedoelt dat je het spel met je ogen bestuurt ofzo, en Mdusink bedoelt dat hij een echt oog in zijn muis wil...

Tsjoe, weer een probleem minder in de wereld
[KLINGELDEKLING!!!!]
Het kwartje is nu bij mij gevallen. :D
* FoolZero voelt zich nu heel even |:(

Anyway organisch materiaal in je muis? Strax zegt je muis nog dat resistance futile is en dat je PC wordt geassimileerd! ;)

BTW als vegetarier lijkt een muis met een muizenoog niet echt binnen mijn pricipes te vallen! ;)

Heal the internet ...

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:53

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb sinds een week de dual Optical. Ik vind dat-ie eerder trilt dan de Mouseman Optical, die bij mij eigenlijk nooit trilde. Ook ben ik niet helemaal te vreden over de vormgeving. De oude Mouseman ligt beter in de hand en de twee knoppen bevinden zich op een beter positie. De dual optical lijkt beter geschikt voor mensen met klein handen. Ik heb wel het gevoel dat dual optical iets precieser en sneller is.

Ik had liever de oude Mouseman met twee sensors gezien.

• Just_a_Gamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 07:15
Heheheeh ik heb kleine handen dus niet veel te klagen over de vormgeving.

Maar bij trilde de muis ook ontzettend. Ik gebruikte toen nog een muismat, maar als ik de muis gewoon op de bureau zet dan trilde ie niet meer :?

vaag

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Op donderdag 10 januari 2002 18:39 schreef Femme het volgende:
Ik heb sinds een week de dual Optical. Ik vind dat-ie eerder trilt dan de Mouseman Optical, die bij mij eigenlijk nooit trilde. Ook ben ik niet helemaal te vreden over de vormgeving. De oude Mouseman ligt beter in de hand en de twee knoppen bevinden zich op een beter positie. De dual optical lijkt beter geschikt voor mensen met klein handen. Ik heb wel het gevoel dat dual optical iets precieser en sneller is.

Ik had liever de oude Mouseman met twee sensors gezien.
Ik heb vrij kleine handen en ik vind die dual optical toch wel groot (voelt wel lekker in hand) tov mijn oude pilot mouse met bal.
Pagina: 1