Toon posts:

Hoe bevalt de MSI K7T266 Pro A of gelijk mobo met.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
de zelfde chipset.

Ik heb nog steeds aardig wat problemen met mijn K7T266 Pro, door omstandigheden heb ik hm nog niet kunnen omruilen en kan hm ook niet 2 week kwijt zijn.

Hier wat topics over mijn problemen. Ff ter info.
[topic=190477/1/25]
[topic=172574/1/25]
[topic=166473/1/25]

Ze zijn nog niet echt opgelost ik heb nog steeds problemen en ook hele rare, dan doet dit het weer niet dan dat niet, altijd problemen gehad met de USB, en SB Live (ander gekocht) maar veel meer, aan WinME of 98 hoef ik niet eens te beginnen want dat is na een week al helemaal naar de klote.

Ik heb sindsdien geen enkel spel meer gespeelt want het enige OS waar ik fatsoelijk mee kon werken was Win2k maar nu dat XP eris heb ik dat ook geprobeerd maar dat gaat ook niet lekker.

Ik wil dus een nieuwe mobo kopen

DDR + Promise raid (eventueel Dual Thunderbird ofzo)

Graag wou ik wat ervaringen horen over de nieuwe MSI met die A versie van de chipset.

Of andere borden die goed zijn voor mijn config:

T-Bird 1333 AYHJA
2x256Mb Corsair DDR PC2400
Raid0 IBM Deskstar GXP60 40 gig
Pioneer 106s
Plextor 16/10/40A
Terratec DMX Xfire
Pinnacle PCTV Pro
Asus V8200
Realtech NIC'je
En dus die brakke K7T266 Pro

Verwijderd

Topicstarter
kick hm maar ff.

Verwijderd

Toch heb ik zonder al te veel problemen een zooitje systemen geleverd met die K7T266 van MSI. Er zitten inderdaad wat haken en ogen aan het gebruik van een sb live, maar daar hebben meer boards last van geloof ik. Nadeel vind ik dat het geheugengebeuren van die Via chipset niet lekker is. Het schiet niet echt op. Een vreemd probleem heb ik wel gehad, en dat was een board wat ik instelde op "power on by keyboard" vervolgens nog tien minuten onder windows liep, maar na een herstart (effe dat keyboard power on testen) nooit meer opkwam (en ja m'n voeding gaf meer dan 750ma standby), Hele board naar de Kl**te dus....... Ik heb wel gemerkt dat het ene of andere merk geheugen soms al uitmaakt.

Ik heb de K7T266A ook gehad, dat liep allemaal prima, op een "vreemd" probleem na.... Na installatie van de via drivers ( 4.35v) wordt de DMA van de IDE devices aangezet. Vanaf dat moment werken de CD-roms niet meer, ze zijn verdwenen onder windows (in mijn geval windows 98se). Door DMA uit te zetten werkten ze weer (maar dat is lekker als je nou net een DVD drive wil gebruiken) Misschien ligt dit aan mij, maar het is bij 2 systemen voorgekomen.

Waarschijnlijk een hoop blabla informatie voor je, maar ach..... :Z

Trouwens, het nadeel van een promise controller t.o.v. een Highpoint vind ik dat je bij hightpoint de "raid" aansluitingen ook gewoon als 4 ide aansluitingen kan gebruiken, en bij promise dus niet. 1 drive gaat niet werken, want hij wil perse een Array hebben op z'n raid poorten. Wil je toch met raid aan de gang werkt het natuurlijk prima.

Succes ermee

Verwijderd

Ik ben erg tevreden over de MSI 266a, ik heb overigens de versie zonder Raid. Het bord heb ik tegelijkertijd besteld met mijn nieuwe kast, 512 mb DDR Infineon, IBM 40 gig etc.. Alles erin gehangen, XP geinstalleerd en draaien maar. Ik heb XP overigens op een Fat 32 partitie. De uitdaging is uiteraard wel om je huidige configuratie stabiel te krijgen! Suc6 :)

Verwijderd

[b]Ik heb de K7T266A ook gehad, dat liep allemaal prima, op een "vreemd" probleem na.... Na installatie van de via drivers ( 4.35v) wordt de DMA van de IDE devices aangezet. Vanaf dat moment werken de CD-roms niet meer, ze zijn verdwenen onder windows (in mijn geval windows 98se). Door DMA uit te zetten werkten ze weer (maar dat is lekker als je nou net een DVD drive wil gebruiken) Misschien ligt dit aan mij, maar het is bij 2 systemen voorgekomen.
Dat probleem had ik ook als ik de 4 in 1 drivers instaleerde :) ,Bleek een verkeerde manier had geinstalleerd.

Verwijderd

ik heb hem ook en nog geen problemen mee,mischien omdat ik de standaart versie heb...?
en bij mij zit er een athlon 1,2 en 512 ddr samsung in

Verwijderd

Ik heb de standaard versie met een 1600+ XP, draait keistabiel. Met Creative 5.1, en 256mb DDR van Kingston.
Proc loopt stabiel op 1800+ ( 133mhz en 1530 mhz )
De standby die eropzit werkt perfect in 5 sec. opstarten
en afsluiten. De stroom gaat dan helemaal uit. Alleen dan
laadt hij de drivers van pinnacle pctv niet goed. maar dat
ligt aan de slechte drivers van pinnacle.

Verwijderd

Ik ga morgen mn MSI K7T266a Pro-2 RU ophalen bij de sjop :]
Daar prik ik een xp 1800+ en 512 MB PC2400 corsair geheugen op en hang er een IBM Dekstar 60GXP aan.

Daarna vers windows 2000.2195 erop en draaien maar...

Ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen :]

• Mad-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 10:10
Heb vandaag ook een K7T266 Pro2 in de kast gehangen met XP 1600+. Ben ook steeds de CD-rom's kwijt als ik de via drivers installeer. Moet dan steeds weer opnieuw windows installeren om ze weer terug te vinden. Hoe hebben jullie dit probleem opgelost?

Dank.

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 21:11 schreef Mad-X het volgende:
Heb vandaag ook een K7T266 Pro2 in de kast gehangen met XP 1600+. Ben ook steeds de CD-rom's kwijt als ik de via drivers installeer. Moet dan steeds weer opnieuw windows installeren om ze weer terug te vinden. Hoe hebben jullie dit probleem opgelost?

Dank.
Gewoon Via Drivers installeren, windows Rebooten, vraagt ie weer om die drivers, gewoon volgende doen , en dan weer volgende , dan vind ie van zelf viamach onder de path C:\windows\inf\viamach of zo iets, wat ik me nog kon herinneren,

Verwijderd

Het IDE/DMA probleem is al heel lang bekend, evenals de oplossing ervoor. Overigens komt t vanaf bios 3.2 niet meer voor (t heeft dus niet direct te maken met de VIA drivers), aldus MSI.

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 17:06
Volgens mij is dat moederbord juist een heel goed moederbord.
Misschien heb jij net toevallig een brak exemplaar, maar dat model is in ieder geval een goeie.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
ik heb de msi k7t266 pro2, al was er wel iets mis mee.
op een dag (7 dagen oud) liep alles vast, windows startte neit meer, d-leds gaven kapot geheugen aan (R-G-R-R)...
bleek gewoon mijn mobo brak te zijn, omgeruild nix aant handje...
nu draait alles weer stabiel.
Pagina: 1