OS, Windows 7, Mobo, Asus A8N-E, Ram 2 Gb, Modem, Vigor 2600, DVD, Aopen 16/48, CD-Riter, Plextor PX-760A, Graph.Card, Asus N66GT, Printer, Brother 2030, Scanner, HP 3800, HD Prim. S-Ata 200 Gb., HD Sec. 60 Gb.
Verwijderd
bij CMOS setup van HDs kun je die zoowj op auto zetten. misschien kun je daar (bij nieuwere mobo's) je CD-ROM bij zetten dan laat hij dat niet zien.
Gefeliciteerd, je hebt een AOpen CD-drive of een OEM variant daarvan. En dat zijn (naar mijn bescheiding mening) kl*t* drives.
Maar zere neuz: als je in het bios naar het menu gaat waar je de HD's instelt e.d., dan kun je een kanaal op 'none' zetten. Doe dat bij het kanaal waarop de CD-drive zit. Ik bedoel dus NIET het disablen van het primaire of secundaire IDE kanaal!
Dikke kans dat Windows de CD-drive nog steeds herkent. En zo nier, jammer, dan moeten we een andere oplossing bedenken.
Maar zere neuz: als je in het bios naar het menu gaat waar je de HD's instelt e.d., dan kun je een kanaal op 'none' zetten. Doe dat bij het kanaal waarop de CD-drive zit. Ik bedoel dus NIET het disablen van het primaire of secundaire IDE kanaal!
Dikke kans dat Windows de CD-drive nog steeds herkent. En zo nier, jammer, dan moeten we een andere oplossing bedenken.