@home verbinding probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 18:14
Ik heb sinds kort @home, en elke keer als ik wil internetten, dan kan dat voor ongeveer 5 minuten, daarna kan ik nergens meer verbinding mee krijgen. Volgens winipcfg wordt het ip adres van mijn netwerkkaart dan ook veranderd, dus het lijkt alsof ik eraf word gegooid, enig idee waar dat aan kan liggen, en wat ik ertegen kan doen?

The cyclographing developer

Verwijderd

Ligt het niet aan de proxy-server?

Daar hebben we inmiddels een oplossing voor...

• Potatoman
Op zondag 11 november 2001 14:59 schreef Topje het volgende:
Ligt het niet aan de proxy-server?

Daar hebben we inmiddels een oplossing voor...
Nee, ook als ik de proxy uit- of aanzet verbreekt ie zomaar.
Ik heb inmiddels in de search gevonden dat er ook een lease verlooptijd is, heeft dit er misschien wat mee te maken?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

misschien helpt t de @home software( :r) te (re)installen, ook veel geneuk bij iemand gehad met @home werkend krijgen, maar MET software wou het ineens wel stabiel (zelf gebruik ik t niet, linux r0x :) )

• Potatoman
Op zondag 11 november 2001 15:21 schreef m-m het volgende:
misschien helpt t de @home software( :r) te (re)installen, ook veel geneuk bij iemand gehad met @home werkend krijgen, maar MET software wou het ineens wel stabiel (zelf gebruik ik t niet, linux r0x :) )
Nee, dat staat al geinstalleerd op een andere pc en die heeft dezelfde problemen als ik de kabel daar in plug.
Ik heb al verschillende netwerkaarten geprobeerd (realtek, national semiconductor, smc chipsets), dat maakt ook niks uit.

Aan de lease verlooptijd ligt het ook niet want die is tien minuten geleden verlopen en hij doet het nog steeds :?

Verwijderd

probeer eens een nieuw ip te krijgen zet deze dan op vast (mag niet maar kan wel werken) probeer een dan over een dag of zo maar weer op dynamisch (heb dit probleem ook gehad, heb drie dagen alles op vast gezet en daarna weer op dynamisch, bleek dat ze een dhcp probleempje hadden)

Verwijderd

hier ook geen problemen met @home, gewoon dhcp gebruikt op m'n freeSCO machine....... (die wel 24*7*52 per jaar aanstaan)

• Apronex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-04 18:06
Ahh een lotgenoot.Ik heb hier precies het zelfde probleem. Sinds 2 weken @home en vaak om de 5-10 minuten wordt mijn verbinding verbroken. Ik heb de kalntenservice erover gebeld, ze hebben mn modem gerestate, or what ever, maar heeft niks geholpen.
Weten de ervaren @home gebruikers hier meer van af waar het aan kan liggen? Hier is niet mee te werken.
Ik heb trouwens de proxy uit en ook geen @home software geinstalleerd.

Think! B4 u doing instead of doing b4 u think!

• Potatoman
Op maandag 12 november 2001 09:59 schreef Apronex het volgende:
Ahh een lotgenoot.Ik heb hier precies het zelfde probleem. Sinds 2 weken @home en vaak om de 5-10 minuten wordt mijn verbinding verbroken. Ik heb de kalntenservice erover gebeld, ze hebben mn modem gerestate, or what ever, maar heeft niks geholpen.
Weten de ervaren @home gebruikers hier meer van af waar het aan kan liggen? Hier is niet mee te werken.
Ik heb trouwens de proxy uit en ook geen @home software geinstalleerd.
Welke regio zit je dan? Ik zit in hoogezand-sappemeer, vlak onder groningen, ik ga zo de helpdesk bellen, kijken of zij er wat aan kunnen doen...

Ik heb gisteravond win2k geinstalleerd, en heb de avond ene paar uur een goede verbinding gehad, maar toen ik vanmorgen weer wilde proberen deed die het weer niet :( :( :(
Kijken of de helpdesk er wat aan kan doen..

• Apronex
jah, ook in Hoogezand (9602). Bij mij is de verbinding al langer dan een week zo, in het begin was het wel goed. Maar gisteren had ik weer een redelijke verbinding, voor die ene uur dat ik er achter zat dan.

• Potatoman
Op maandag 12 november 2001 15:16 schreef Apronex het volgende:
jah, ook in Hoogezand (9602). Bij mij is de verbinding al langer dan een week zo, in het begin was het wel goed. Maar gisteren had ik weer een redelijke verbinding, voor die ene uur dat ik er achter zat dan.
Komt me heel bekend voor, maar ik heb net de helpdesk gebeld, die heeft me de leasedatum laten checken, en die loopt bij mij nu tot vrijdag, dus in principe zou ide het (misschien tot dan) normaal moeten doen. We zullen zien.

[update]Die *$&*$@&*$)(*verbinding doet het dus nog steeds niet :( :( :( :( [/update]

• Apronex
Wat houd dat lease gedoe nou eigelijk in?

• Potatoman
http://www.speedguide.net/Cable_modems/stories/story_7.shtml

Erg interresant, als dit idd mijn en jouw probleem is, is dit verholpen zodra er andere ip adressen worden ingesteld.
Dit verhaal lijkt er wel heel erg op...

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 13:24
Is dat ff zwaar Kl*te, ik krijg morgen kabel i'net! En laat ik nu net in Kropswolde wonen (dat hoort bij Hoogezand-Sappemeer) postcode 9606!
Grtz :r

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 15:56

Dommel

Professioneel Software Sloper

Op maandag 12 november 2001 17:00 schreef Potatoman het volgende:
http://www.speedguide.net/Cable_modems/stories/story_7.shtml

Erg interresant, als dit idd mijn en jouw probleem is, is dit verholpen zodra er andere ip adressen worden ingesteld.
Dit verhaal lijkt er wel heel erg op...
Uit dat verhaal haal ik dat het geen probleem is gewesst van @home maar dat er een menselijke fout is gemaakt door op een ander pc per ongeluk hetzelfde ip is ingesteld :)

Maar als dat je probleem is dan zou @home daar ook wel achter moeten kunnen komen :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• Potatoman
Op maandag 12 november 2001 18:44 schreef Meerwijck het volgende:
Is dat ff zwaar Kl*te, ik krijg morgen kabel i'net! En laat ik nu net in Kropswolde wonen (dat hoort bij Hoogezand-Sappemeer) postcode 9606!
Grtz :r
Hielko (nieuwsposter) woont ook in kropswolde/meerwijck en die heeft er ook geen problemen mee.

Morgen helpdesk bellen om nieuw ip nummer... kijken of dat helpt

• Potatoman
Op maandag 12 november 2001 15:29 schreef Apronex het volgende:
Wat houd dat lease gedoe nou eigelijk in?
Sorry voor de kick van mijn topic, maarre, kan je me ff emailen, kwil je wat vragen, en je hebt je email adres niet in je profile staan...

• Potatoman
Grrr, nog weer ff een kick, want de @home helpdesk zuigt absoluut keihard :( :( :(
Drie keer zijn we het er over eens dat iemand anders mijn ip gebruikt, drie keer is het over een uur opgelost, en drie keer werkt het nog steeds niet :( :(
Bovendien moet je voor die &*%&(%&# helpdesk ook steeds minstens 20 minuten in de wachtrij staan.. :( :(
@home verliest zo een abonne als ze zo doorgaan :(

Toevoeging: ik :r op @home!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:27
tssss, neem je toch een andere provider.... en dan niet zeuren dat je geen snelheden haalt he?

Maarreh, kun jejezelf niet gewoon een vast IP geven. Misschien heeft apronex wel hetzelfde IP als jij. Hoeveel @home abonnees zijn er uberhaupt in hoogezand?

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

het blijft vaag die instellingen. in w2000 moest ik de cd gebruiken, anders kreeg ik em echt niet erop, en in XP alleen de naam en domein. ff langs speedguide.net voor de nodige 480 kbps en klaar

trouwens welk OS gebruikte je?

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Potatoman
Op zondag 18 november 2001 16:33 schreef valkenier het volgende:
tssss, neem je toch een andere provider.... en dan niet zeuren dat je geen snelheden haalt he?

Maarreh, kun jejezelf niet gewoon een vast IP geven. Misschien heeft apronex wel hetzelfde IP als jij. Hoeveel @home abonnees zijn er uberhaupt in hoogezand?
Waarom denk je dat ik nog steeds @home heb...
En ik heb al met apronex gecheckt of ik hetzelfde ip adres heb, dat is niet zo. Verder heb ik vandaag weer met de helpdesk gebeld, en waren ze er nu van overtuigd dat het een ander probleem is.
Ik dus niet, en ik heb een ander ip adres aangevraagd op de website, en die doet het dus wel...

Edit: Musti, ik gebruik ook win2k
Als ik het BTW handmatig wil instellen, moet ik het domein HOOGE1.GR.NL.HOME.COM invoeren, en dan krijg ik de melding dat het domein niet gevonden kan worden.

Edit2: Ben net weer verbroken met mijn nieuwe ip nummer (en ff mijn onterecht gekanker op @home weggehaald, het terechte gekanker staat er nog) :(
Het is toch wel heel erg :( :'(

• Apronex
Verdomme ik weet ook niet waar het aan ligt, dr is een monteur bij ons langsgeweest om de signalering in de kabel op te meten, daar was niks aan de hand volgens hem, vervolgens heeft hij de modem vervangen. Ik blijf echter het probleem behouden, niet zo erg als voorheen, maar toch nog 5-6 keer op een dag :(

De klantenservice is kut ja. Heb je een uur gewacht, zeggen ze dat je maar terug moet bellen als je verbinding verbroken is. Als de verbinding verbroken is dan is dat maar voor een minuut bij mij en binnen die tijd kun je nooit iemand aan de lijn krijgen |:(

Pagina: 1