ICS & Vaste IP adressen

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• OrbitZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05-2025
Ik heb in een netwerk van 6 PC's 5 Clients en 1 Server allemaal met windows 2000 pro

Ik heb een inbelverbinding gemaakt met de server zodat ik vanuit huis beheer kan doen met WinVNC.

Ik heb op het netwerk ICS van windows 2000 gebruikt en dat werkt als een tiet, maar ik moet op de clients IP op "automatische IP adres verkrijgen" zetten.

Dit is normaal niet erg maar omdat ik met WinVNc alle pc's wil overnemen moet ik die IP adressen weten! |:( ...

En connecten met de viewer van WinVNC door de pc naam in te typen werk alleen op de server.

Dus als ik nu een andere pc wil overnemen dan moet ik eerst de Server overnemen en dan pingen naar "piet" om het ip adres te achterhalen en dan kan ik "Piet" overnemen...
:?

Weet iemand een oplossing voor mijn probleem, want ICS werkt niet meer als ik oor de clients een vast IP-adres instel!!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23
ICS kan wel werken met vaste adressen, zolang je ook maar de gateway en dns gegevens op de clients invult.

• OrbitZ
Zowieso zat ik te denken moet ik op mijn inbelverbinding niet de DNS instellen op de servers Ip adres ofzo??

• OrbitZ
Op zondag 11 november 2001 14:41 schreef Rukapul het volgende:
ICS kan wel werken met vaste adressen, zolang je ook maar de gateway en dns gegevens op de clients invult.
En de GateWay en DNS zijn dan?? de ip adressen van de server :?

Of moet ik dan nog wat op de server instellen?

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 14:48 schreef OrbitZ het volgende:

[..]

En de GateWay en DNS zijn dan?? de ip adressen van de server :?

Of moet ik dan nog wat op de server instellen?
Gewoon het IP van de server.

• OrbitZ
Ik ga het ff proberen Thanx !! :)

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

De DNS kan je gewoon van je provider instellen. Gateway is het IP van de server.

Systeem | Strava

• OrbitZ
Ik heb remote het IP adres geprobeert te veranderen, en als DNS en Gateway Ip van de server opgegeven.

Verbinding verbroken, en nu zie ik hem helemaal niet meer, en de server ook niet, als ik nu met dat ip adres probeer te connecten met winVNC krijg ik de server??? :? :?

• OrbitZ
Heb het bij een andere pc geprobeerd en daar een vast IP adres ingesteld, en GateWay = Server.

Geen DNS ingesteld, want dat hoeft volgens mij niet...

Maar het internet doet het in ieder geval niet meer op die bak...
Pagina: 1