Weet iemand hier hoe ik op een zinnige manier data uit een XML file kan halen mbv delphi. En dan bedoel ik niet regel voor regel doorlopen en elke regel checken....
Verwijderd
't Gemakkelijkst gaat 't door de type library van MicroSoft XML v3.0 te importeren (Project -> Import Type Library). Als je 'm dan ook nog de component wrappers laat aanmaken, beschik je opeens over DOMDocument, XSLTemplate en nog een hoop andere classes. 
Wil je een andere (betere?) parser gebruiken, Xerces van Apache bv., dan vergt dat wel wat meer werk: c++ header files omzetten, eventueel een eigen object model eromheen schrijven, enz.
Wil je een andere (betere?) parser gebruiken, Xerces van Apache bv., dan vergt dat wel wat meer werk: c++ header files omzetten, eventueel een eigen object model eromheen schrijven, enz.
Hmmz, ik heb 'm geimporteerd, fluitje van een cent, maar waarom zie ik die components niet verschijnen op mijn Component Palette?
Verwijderd
Nog een keertje importeren, en dan nu niet voor 'Create unit' kiezen, maar voor 'Install'.
Ja dit heb ik gedaan, maar er staan dus nog steeds geen componenten op mijn palette......
edit:
Toch wel
Toch wel