3de hardeschrijf (maxtor) als sec. slave. jumpers?

Pagina: 1
Acties:

• Paul_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11-2021
Ik kreeg mijn probleem niet helemaal in het onderwerp maar:

Ik wil mijn nieuwe maxtor (40gb, 5400rpm, d540x-4k) installeren als 3de hardeschrijf om mijn 2de hardeschrijf te backuppen omdat ie flink brak is.

Ik wou hem als secundair slave installeren, echter m'n computer vind hem niet. Ik heb op internet al rond gekeken voor de jumper instellingen en ik kom er niet uit. product info

Ik krijg als ik in de bios mijn secundair slave op auto zet en opstart de mededeling dat ie de secundaire HDD slave aan het zoeken is en als ik het wil afbreken. Dat ik dan op F4 moet drukken. Echter er gebeurt niks. Ook niet als ik op F4 druk.

Als ik dan de HD eruit haal en opnieuw opstart krijg ik dezelfde mededeling maar ik kan nu wel op F4 klikken. Zodat mijn computer gewoon boot.

Ligt dit aan de jumper instellingen? Of doe ik iets anders compleet fout?

M'n PC specs:
Asus P2B moederbord revision 1007
Pentium II 350
384MB RAM
HD1 : Seagate 8gb (primary master)
HD2 : IBM Deskstar 20gb (primary slave)
HD3 : Matrox 40gb (secundary slave)
M'n CDrom heb ik er tijdelijk ff uitgetrokken.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

je moet met je cdrom op master eens proberen op te starten of de maxtor secondairy master maken....

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-04 13:42

gerhald

:P

je moed je cdrom er uit halen alle stekeres er uit en dan even de maxtor op master zetten en aan het einde van de secennndery setten en als het goed is moed hij het dan doen

suc6
gerhald

• Paul_
De jumper dat ik over 2 pinnetjes moet zetten is niet symmetrisch. Als ik het er in prik dat zie ik aan de achterkant van dat ding bv links in het midden een gleuf en rechts niet. Is het nog van invloed aan welke kant dat zit?

Ïk ga hem nu proberen op sec. master te zetten.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
flash je bios es :)

• Paul_
ok, ik wil nu mijn HD dus op de secundair master aansluiten.

Ik ga er nu vanuit dat ik de jumper goed heb staan. Echter mijn computer loopt vast bij "Detecting HDD secundary master". Ik moet op F4 drukken om te skippen alleen dat doet het niet.

Iemand?

• Paul_
Op zondag 11 november 2001 14:35 schreef Hielkej het volgende:
flash je bios es :)
OK, ge-update naar 1012 en hij vindt mijn hardeschrijf!

Dank je wel!
Pagina: 1