Instellingen netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Ik heb een programmatje gedownload waarmee ik diverse instellingen kan veranderen. De kaart doet het goed, maar ik wil weten of het beter kan. Het is een Realtek 8029(AS) (volgens de netwerkinstellingen), en ik heb het programmatje van de site van realtek gedownd.
Hier zijn de mogelijkheden (de dingen die ik wil veranderen)
Full duplex: enabled/disabled, staat op disabled
Flow control: enabled/disabled, staat op disabled
verder nog mediumtype en boot-Rom size, die zijn wel in de instellingen te veranderen, maar niet fysiek.
Het is een 10Mbit netwerkkaart, die soms met een crossovercable naar een andere computer gaat (kan het daar ook veranderen als het nodig is, en soms met een switch in een netwerk.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Hmmmm

Leuk progje...

Maarreh...
Wat wil je ermee bereiken?
Alle functies die je opgenoemd hebt kan ik ook zo veranderen, zoner tussenkomend progje...

Het progje is trouwens ook niet type-specifiek...
Dan had ie de mogelijkheid Full-Duplex wel weggelaten...
De rtl8029 is een 10MBit chipset, en 10MBit kan nooit van z'n lange leven op full-duplex... (tot zover ik weet althans)....
?????????????

Ennuh...
Wat is je bedoeling van dit topic, als ik vragen mag?

Verwijderd

----Het enige nadeel van UTP-kabels is dat ze niet goed werken in de buurt van een magnetisch veld.---
Las ik net in: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide van tweakers.net
je tv zal dus ongetwijfeld storing geven

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Wat is het nut om hem full-duplex te zetten :?

Moet er zoveel/zovaak van beide pc's data overgepompt worden :?

RX = 10Mbit TX=10Mbit dus alleen interresant als van beide tegelijk dataverkeer moet lopen en werkt dan alleen via UTP.
Op zondag 11 november 2001 15:43 schreef Ztepjuh het volgende:
....
Dan had ie de mogelijkheid Full-Duplex wel weggelaten...
De rtl8029 is een 10MBit chipset, en 10MBit kan nooit van z'n lange leven op full-duplex... (tot zover ik weet althans)....
Die Realtekjes, iig die van Edimax kon je altijd al op full-duplex laten werken, was een turbo driver voor bijgeleverd.

? weet jij wat.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Ik heb mijn computer een nieuwe harde schijf gegeven (de oude weggegeven). Ik heb alle drivers van te voren gedownload en op mijn tweede computer gezet (oude bak, maar hij doet het), en ik kwam deze ook tegen, toen ik hem probeerde/bekeek zag ik deze functies en ik wist niet wat ik er mee aan moest. De boel goed genoeg geinstalleerd om te internetten, en deze vraag gepost. Ik was met mijn hoofd in de computer en ik vergat eerst de faq te lezen.
Bedankt.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?