Toon posts:

[LCD] Magneetjes beschikbaar bij iemand?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweaker,

Ik wil mn LCD-behuizing mounten zodat ie ook
afneembaar is zeg maar,wil dit denk met magneetjes doen,
heeft iemand nog goede echt sterke magneetjes (koelkast dingen etc zijn te licht,weinig kracht) die ie over heeft voor weinig ,niet te dik,makkelijk te verwerken (zagen)
Op behuizing zit ook keypad ,wordt dus op gedrukt dus aardig wat kracht daarom...

Reuze Bedankt!
Warezhelp

Verwijderd

Ik zou geen magneten op je computer doen. Omdat dit allemaal electrische efecten kan hebben. Vooral voor je harde schijf is dit slecht, omdat die gedeeltelijk gewist kan worden.

Verwijderd

Topicstarter
Tis eigenlijk niet voor op PC,
maar voor auto,mp3-car display mounting
wel leuk projectje

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

Als ik jou was zou ik klitteband nemen ofzo ;)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zondag 11 november 2001 13:38 schreef Warezhelp het volgende:
Ik wil mn LCD-behuizing mounten zodat ie ook
afneembaar is zeg maar,wil dit denk met magneetjes doen,
heeft iemand nog goede echt sterke magneetjes (koelkast dingen etc zijn te licht,weinig kracht) die ie over heeft voor weinig ,niet te dik,makkelijk te verwerken (zagen)
Ik heb nog wel enkele +/- 2 centimeter lange, +/- 1cm breede, +/- 0.5 cm dikke magneetjes liggen.. Maar iets zegt me, dat
1) je die op je kast plakt, en er nooit meer vanaf krijgt
2) je je floppies, die je dan in de computer stopt, automatisch weg kunt gooien :-)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Mott -> Tis niet voor op kast,maar voor dashboard voor mp3-display-LCD ze moeten vooral sterk zijn magneetjes...

Klitteband is niet de optie denk ik,te zwak bij kracht en na verloop van tijd wordt vuil & "klit" niet meer ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik schop hem even omhoog

Verwijderd

Volgens mijn is dit niet goed voor je LCD scherm die gaat volgens mijn vreemde kleuren geven

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

als je nog een oude HD hebt liggen, daar zitten heele sterke magneten in... sloop ze daaruit zou ik zeggen.. :)

moet je alleen nog effe kijken hoe je die het beste kan bevestigen op je dashboard...

Verwijderd

Topicstarter
Das mischien een idee,maar in HD zitten geen magneten in toch ? volgens mij alleen platters,koppen etc.
mischien in elektromotor?

Magneet ip ca. 10 cm van LCD maakt niet uit toch?
Heeft niemand andere magneten liggen?

• gerhald
  • Laatst online: 04-08 22:46

gerhald

:P

er zitten wel degelijk magneten in een hd om de arm met de koppen te kunnen bewegen hoe dacht je anders da koppen van de hd zo snel heen en weer kunnen bewegen. >:)

gerhald

Verwijderd

Topicstarter
heb er net een opgehaald,maar bij leesarm geen magneet,of mischien elektro-magneet als ie aangesloten is,dat ie alleen magnetisch is,maar nix te vinden :(
Heeft niemand hier wat liggen?

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 23:05

Part

Helemaal niets.....

Op zondag 11 november 2001 15:32 schreef Warezhelp het volgende:
heb er net een opgehaald,maar bij leesarm geen magneet,of mischien elektro-magneet als ie aangesloten is,dat ie alleen magnetisch is,maar nix te vinden :(
Heeft niemand hier wat liggen?
Dan heb je denk ik een hele oude (40mb) hdd open gemaakt. Daar zitten geen magneetjes in maar een stappen motor.
In de wat nieuwere hdd's van af ongeveer 100mb zitten wel magneten.

• Part

Part

Helemaal niets.....

NB ik heb er hier wel een paar.
Als je ze wil ophalen kun je ze zo mee nemen(deventer). Per post is geen goed idee, de brief blijf dan gegarandeerd in de post sorteer machine plakken.

Verwijderd

Topicstarter
PArt -> Wat voor magneten zijn het ? Afmeting/dikte?
Hoe sterk (<- daz een goeie,hoe durk je dat nu uit ;))

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 16:10 schreef Warezhelp het volgende:
PArt -> Wat voor magneten zijn het ? Afmeting/dikte?
Hoe sterk (<- daz een goeie,hoe durk je dat nu uit ;))
Durken gaat moeilijk worden hoor :D

Verwijderd

Topicstarter
drukken :)
Ben echt met spoed op zoek naar zoiets
denk iets van 10x10 cm cna 1,2 a 3 mm dik
iets anders ook goed :)

Verwijderd

tesa power strips ?

• Quinny
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 10:38
Kijk op http://www.dansdata.com/magnets.htm

staan denk ik wel wat interresante dingen op over magneten, ook waar de magneten in hdd's zitten enzo...

• Part

Part

Helemaal niets.....

De magneten (4 stuks) die ik hier heb zijn ongeveer 20x16mm en 2mm dik. Ze zitten per 2 op een metalenplaatje van ook 2mm dik en ongeveer 35x 55mm groot.
Het metaal kun je wel kleiner zagen maar de magneten denk ik niet. De magneten los halen gaat denk ik ook niet lukken.

Ze zijn HEEL sterk.
Als je ze recht van elkaar wil trekken heb je aan 20kg niet genoeg. Met 8mm kunstof er tussen is de trek kracht nog maar 1 kg.

Verwijderd

Topicstarter
ook uit een harddisk,heb net ff gezocht op site
die gegeven werd (bedankt!) en ook 2 klein dingetjes gevonden en daar mee ff aan de slag,ieder geval bedankt mischien dat ik ze nog nodig heb,dan contact ik je ff ok?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb harddisk magneetjes nu,zijn aardig sterk
maar iemand toch iets anders,netter mischien????

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 13:27

Theuno

Da Devil Crew

Sterke magneten zijn het, gewoon bijzagen.
Dan zien ze er weel luxe uit :)

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Verwijderd

Topicstarter
ik geef hem nog maar ns oneerbiedig een pc-schop/spade *D

• the_dgc
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

ik heb een aantal van die magneten aan de binnen kant van mijn stale ladenkast zitten maar ik moet er nog eens een keer gereedschap bij halen om ze deruit te halen
zitten behoorlijk vast.

zat ook een keer met mijn vinger tussen 2 van die magneten uit hd's. ze trokken elkaar behoorlijk snel aan en ik kan je vertellen dat het geen prettig gevoel was :(

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

Verwijderd

Topicstarter
Ja,die HD magneetjes zijn aardig sterk ja,las op site
dat je inderdaad op je vingers moet passen :)
Kwamen bij mij uit oude (denk maxtor) schijf van mischien 120mb IDE,was wel ff zoeken,en schroeven c.q. boren :9

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

ik kreeg de magneet er zo uit maar toen tie vervolgens aan een stuk ijzer moest ik behoorlijk wat moeite doen om em er weer af te krijgen :)

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

Verwijderd

Topicstarter
Is er een mogelijkeid om eventueel als blijkt dat afhalen te veel moeite/kracht kost,de kracht te beperken door
iets als isolator tussen te doen?

bedankt!
Warezhelp

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 12:09
Wat als je nouw gewoon ff naar de bouwmarkt gaat en daar van die magneetjes koopt waarmee je een hor of deuren vast kan plakken?

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

• Rob_de_Rechter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-08 08:56

Rob_de_Rechter

Dixeram

ffies hoor..... maarreh.... wrom moeilijk doen met magneten enzo.... terwijl t misschien makkelijker is om een klik-systeempje te bedenken dat alle autoradiofrontjes hebben..... ik bedoel... misschien is er een reden wrom die lui ook geen magneten gebruiken?

Maar hij sloeg haar hersens niet in, want tussen droom en daad // staan wetten in de weg en veelal praktische bezwaren // en zwaarmoedigheid, die niemand kan verklaren // die des avonds komt, voordat men slapen gaat

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

Op zondag 11 november 2001 21:50 schreef Warezhelp het volgende:
Is er een mogelijkeid om eventueel als blijkt dat afhalen te veel moeite/kracht kost,de kracht te beperken door
iets als isolator tussen te doen?

bedankt!
Warezhelp
je kun er natuurlijk stukje rubber op plakken

Verwijderd

Het beste kan je denk ik een "electro"-magneet nemen staat je auto aan dan staat er stroom op de magneet en trekt ie alles aan (dus maak je een ijzer stripje op de achterkant van je LCD-behuizing) en zet je je auto uit dan wordt de magneet zwakker en kan je hem er zo vanaf halen dit soort magneten kan je kopen bij Conrad en Electrozaakjes...

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

Op zondag 11 november 2001 22:07 schreef Breez-r het volgende:
Het beste kan je denk ik een "electro"-magneet nemen staat je auto aan dan staat er stroom op de magneet en trekt ie alles aan (dus maak je een ijzer stripje op de achterkant van je LCD-behuizing) en zet je je auto uit dan wordt de magneet zwakker en kan je hem er zo vanaf halen dit soort magneten kan je kopen bij Conrad en Electrozaakjes...
is ook een optie
slat je auto af dan valt het ding er ook af :)

Verwijderd

Heb je nog een oude harddisk? Daar zitten erg goede magneten in. In het mechanisme die de koppen heen en weer beweegt :) Die dingen zijn super sterk. :)

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

Op zondag 11 november 2001 22:19 schreef DeepSpace666 het volgende:
Heb je nog een oude harddisk? Daar zitten erg goede magneten in. In het mechanisme die de koppen heen en weer beweegt :) Die dingen zijn super sterk. :)
val je half in of kun je dingen niet zo lang onthouden :?
want dat is al een paar keer geroepen

Verwijderd

Topicstarter
:) hd magneetjes heb ik al :)
kast/hor magneetjes bij bouwmarkt,zijn te zwak voor dit doel,electro-magneet dacht ik ook al aan,maar daz toch nix,gedoe en moet ook langer tijd kunnen "hangen" accu leeg anders :)

Klik systeem,postte ik al eerder post voor,maar ik weet/kan geen systeem verzinnen/maken wat goed werkt of makkelijk te maken is.
Magneetjes is denk toch wel te doen,zal uitwijzen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoop dat ze sterk genoeg zijn uit HD,anders op zoek naar andere,iemand?

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Tipje: niet te dicht bij je floppydrive monteren, dat vinden je floppies niet leuk, komen ze elke keer leeg uit de drive :P

[edit]
* AcouSE AcouSE leest niet alles zo goed :)

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
FF for the record:

Magneten in de buurt van LCD maakt dus geen fuck uit!
Bij een CRT worden de electronen afgebogen door een electromagneet/spoel in de beeldbuis, magneten kunnen deze een afwijking geven, en zo verkeerd beeld genereren..

Dussssssss...

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 12:10 schreef AcouSE het volgende:
Tipje: niet te dicht bij je floppydrive monteren, dat vinden je floppies niet leuk, komen ze elke keer leeg uit de drive :P
AcouSE, dit is niet voor ze pc....
Pagina: 1