Op zondag 11 november 2001 13:03 schreef banaan-X het volgende:
[..]
idd. Ook vrij simpel. Maar mandrake is nog makkelijker te installeren, en heeft een iets betere grafisch inlog-scherm.
mmmm, ik ben nogal tegen Mandrake. Ik zal dit ook toelichten zodat het niet een onzinnige flame wordt. Ik heb Mandrake 8.0 en later 8.1 meerdere keren op mijn systeem geinstalleerd. Echter, het bleek een instabieler systeem dan Windows! Problemen waar ik o.a. tegen aan liep (na een standaard install):
- XMMS werkte het geluidsvolume niet van dus altijd op z'n hardst
- smb:// werkte niet onder Konqueror en als je een keer wel een een netwerkcompu kwam kon je geen bestanden daarvan openen
- zeer vaak vastlopers van verschillende progjes
- harddrake ontdekte vaak bij het booten nieuwe hardware terwijl die allang was geinstallleerd
- gcc kreeg ik maar niet goed geinstalleerd zodat je zelf nooit progjes kunt compilen
- het gehele systeem was traag.
- update progje van Mandrake werkt niet
Sinds een paar dagen werk ik met RH. Standaard misschien iets minder uitgebreid geinstalleerd maar wat er is geinstalleerd werkt ook naar behoren (hoewel Konqueror nog steeds vaak crasht). Aangezien Mandrake en RH vrij veel op elkaar lijken kunnen bijna alle progjes op beide systemen draaien (beiden ook rpm) dus mocht je spellen willen gaan spelen gebruik dan RH ipv. Mandrake. RH komt mij gewoon veel degelijker over. Mochten er grote Mandrake voorstanders hier rondlopen dan zou ik daar graag van gedachte mee wisselen