Toon posts:

wat zit er in een gameserver

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde een 2U gameserver maken.
mat voor mobo heb ik nodg en weet iemand waar ik van die pci spacers Kan halen om mijn prints op 90 graden kan leggen?
Dat is het denk ik wel.

Greets me. :)

Verwijderd

Heb jij enig idee hoe duur dat wel niet is? fl. 7.000,- op jaarbasis is al goedkoop, als je tenminste die server op een goede backbone plaatst.

Verwijderd

Topicstarter
En als ik hem nou gewoon via een prive-lijn doe.
wat trouwens niet bel elke provider mag.

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Op zondag 11 november 2001 13:00 schreef TheProspector het volgende:
Heb jij enig idee hoe duur dat wel niet is? fl. 7.000,- op jaarbasis is al goedkoop, als je tenminste die server op een goede backbone plaatst.
Dat wordt toch helemaal niet gevraagd, waar bemoei je je mee.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

dan heb je veeels te weinig up en download.. dan is het grappig maar zeker niet functioneel..

bv @home is max 15 kb upload als je dan met veel mensen derop zit blijft er echt gewoon te weinig over per persoon..

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

Verwijderd

Topicstarter
ook geen @sloom maar drie lijn adsl of satelliet.

• Berkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2017

Berkie

- burps -

Op zondag 11 november 2001 13:07 schreef H2Ofreak het volgende:
Naar mijn weten heeft satelliet helemaal geen upload .. kun je dus helemaal "shaken" ... ;)

verstand op nul en nadenken ..

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Op zondag 11 november 2001 13:09 schreef Berkie het volgende:

[..]

Naar mijn weten heeft satelliet helemaal geen upload .. kun je dus helemaal "shaken" ... ;)
Inmiddels is dat geloof ik wel zo... Maja er wordt gevraagd naar het soort Mobo en voor je het weet zit je over satelieten te praten :+

Systeem | Strava

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:44

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Die gast vraagt iets heeeel simpels hoor.

Die spacer moet bij je bordje zitten en je bordje moet het ondersteunen, anders werkt het niet :)
Maare... vertel es wat meer, wat wil je gaan draaien e.d.?
Wat voor server heb je in gedachten en wat is je budget?
Misschien is een kant en klare server een idee, mbt betrouwbaarheid? We hadden met onze clan een server die steeds bij vet gebruik vast liep.. was niet leuk.. zat je net in de war, ressette dat ding zichzelf :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Topicstarter
je hebt ook bedrijfs satellieten die wel kunnen uploaden, maar laten we het maar op adsl houden.

Verwijderd

en adsl is ook niet zo snel en je kan niet zo maar 1,2,3 die 3 adsl lijnen bij lekaar voegen....

Verwijderd

Topicstarter
ik wil het voor the game COUNTER-STRIKE!!
En mijn budget weet ik niet dat is het probleem nog niet echt. MAar ik wil hem wel zelf inelkaar flansen.

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-08 12:22

Maf

Ik heb weleens die computers in elkaar gezet voor de gameservers in vliegtuigen (met z'n allen een spelletje spelen tijdens het vliegen :)

Ik heb toen 4U kasten gepakt omdat je dan niet met een 2U kast meestal maar 1 of max 2 pci kaarten kan plaatsten met een riser; met een 4U kast heb je er al snel 3 tot 4. Deze risers krijg je gewoon standaard bijgeleverd bij de U-kast (mits je een goed merk koopt). Voor de rest kan je gaan overkillen door er een dual systeem van te maken maar ik had toen een intel bord met SCSI voor de harde schijf en gewoon 1 proc (866 toen; was wel snel; zou nu 1,4 GHz zijn) en heel wat geheugen. Je moet gewoon goed kijken naar wat je nodig hebt en daaruit gaan kijken wat voor specs je wilt.
Kijk; als je nou geld zat hebt dan heb ik nog wel een ideetje..... ;)

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Verwijderd

Topicstarter
ik wil het alleen gebruiken als clan server. niet echt veel andere dingen en noem eens een goed merk voor een 4U server akst.

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-08 12:22

Maf

Procase is best wel oke; krijg je goeie (evt zwarte) kasten met alle toebehoren zoals de risers.

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Verwijderd

Topicstarter
KAn je die raisers ook los ergens kopen.

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 12:58 schreef H2Ofreak het volgende:
Ik wilde een 2U gameserver maken.
mat voor mobo heb ik nodg en weet iemand waar ik van die pci spacers Kan halen om mijn prints op 90 graden kan leggen?
Dat is het denk ik wel.

Greets me. :)
Kijk eens naar een Tyan Tiger MP met 2 Athlon XP's of als je meer geld wilt besteden 2 Athlon MP's. Vrij goedkope maar erg snelle oplossing. Rag er 1GB DDR in. En misschien is een IDE raid oplossing al goed zat.. De nieuwe Maxtor's (20/40/80GB) zijn ENORM snel MOet je wel ff uitzoeken welk typenummer dat is.

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 13:07 schreef H2Ofreak het volgende:
Ik denk dat je een T3 lijntje bedoelt maar hoeveel kost dat wel niet in de maand 3000,- piekies ofzow

Verwijderd

Topicstarter
en drie lijnen adsl. dan moet toch ook te doen zijn het is maar een simple clan server.

• Sine
  • Laatst online: 18-08 22:19
Sat valt volgens mij ook af ...

Veeeeel te hoge ping time

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 13:29 schreef Sine het volgende:
Sat valt volgens mij ook af ...

Veeeeel te hoge ping time
Satteliet Is volgens mij rete snel hoor sneller dan een T3 lijntje :?

Correct me if i'm wrong :P

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij precies uitleggen wat een t3 lijn is.
Wel horen zegen maar unknown?
oja en de upload speed moet hoog zijn voor een server.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op zondag 11 november 2001 13:33 schreef ThePreatorian het volgende:
Fullduplex satelliet is naast RETE duur nog niet eens extreem snel. En de pings zijn gewoonweg slecht (wat wil je, elk pakketje data reist eerst een kilometer of wat omhoog de lucht in :)).

Als je een 'simpele' clanserver maakt zou ik me meer zorgen maken over de internetverbinding dan over hoe je server eruit ziet. Dat komt wel :).

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:47
Met drie adsl lijntjes heb je natuurlijk wel al driedubbele upload, maar euhm 3x een 15kb/sec is nog maar 45kb/sec hoor...

[LoL modus]
Bouw een upload/downloadswitcher :P
[/LoL modus]

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

Topicstarter
en wat voor verbinding moet ik dan zeker hebben.

Verwijderd

Topicstarter
is de upload speed maar 15kb van adsl?
dacht dat dat een stuk groter was.

• IceStorm

IceStorm

Hangt van het ADSL abo af :). Normaal gesproken is het idd 8 of 16 kB/sec.

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Op zondag 11 november 2001 13:41 schreef H2Ofreak het volgende:
Bij de snelle variant is de bruikbare upload ongeveer 27kb/s.
Maar hoeveel mensen moeten er ongeveer op de server kunnen?

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Ik denk dat het voor een clanserver niet voldoende zal zijn om met adsl lijntjes te gaan werken. Adsl heeft namelijk 15 kB/s upload.
Als je ziet dat in Half-Life (ook C-Strike dus) elke speler ongeveer 3 tot 4 kB/s inneemt (van up en download) dan weet je dat je dus met een Adsl lijntje ongeveer 3 clients kan laten spelen op je server zonder al te veel lag.

Je zegt van "wat als ik nu 3 Adsl lijnen neem" Wel, mijn kennis van Adsl is niet zo groot dus wie weet zit ik er totaal naast, maar ik had toch het idee dat het bij Adsl niet echt mogelijk was om 3 lijnen te combineren, en om dat dan als 1 ip adres te laten beschouwen ? (waar dan die clients op moeten connecten)

Verder, over die hardware, inderdaad als je een monster server wilt dan kan je gaan voor Dual moederbordjes, maar ik denk dat dat overkill is voor 1 cstrike servertje. Ikzelf zou een single processor athlon kopen, 1ghz bijvoorbeeld, met 512mb ram ... Ik denk dat dat zeker moet volstaan voor counterstrike.
Als je natuurlijk zou gaan voor een duurdere lijn (T3, leased line, ...) waar je dus in principe zelfs meerdere servers op zou kunnen hosten, dan kun je natuurlijk ook een zwaardere server nemen, met in dat geval eventueel zelfs wel die dual moederbordjes (als je dat zou doen zou ik inderdaad voor de Tyan Tiger gaan)
Ken je andere clans die eventueel een server zouden willen huren mocht jij die mogelijkheid hebben, als dat zo is kun je bijvoorbeeld met dat geld die duurdere lijn proberen te betalen...

Bon, ik hoop dat ik heb kunnen helpen

Verwijderd

Topicstarter
En wat voor verbinding moet ik dan hebben want adsl is niet heel veel.

Verwijderd

Counter Strike heeft 3,5 a 4 kb upload per persoon nodig. Vanuit gaande dat de standaard chello lijn zon 15 kb up heeft begint het bij 4 spelers toch al aardig te laggen.
WAt bij jou de limit zal zijn kun je zelf uitrekenen, maar ik denk dat het niet echt een succes zal worden.

• IceStorm

IceStorm

Het is makkelijker om een vriendje te hebben op een of andere uni (zoals Twente ;)). Dan heb je gewoon een 100 Mbit lijn ;).

Verwijderd

Topicstarter
ja, was het maar zo makkelijk een 100mbit lijn.
Maar het moet een simpele surver zijn dus maar voor een game en bedoelt om wars te spelen en trainingen en tact. uit te oefenen. Zodat ook andere clans een war er op kunnen uitvechten.

Verwijderd

Maar zon adsl cq T3 lijn loopt al snel in de duizenden guldens per maand.... En dat voor een simpele clan?!?!

Verwijderd

Topicstarter
nee dat is te duur kan ik niet aan beginnen.
op wat voor (betaalbare) manier is dit wel mogelijk.

Verwijderd

[..]

ongeveer 500kbit voor paar honderd piek per maand? :D ADSL bied veel meer

Verwijderd

Je kan toch ook..... een linux bak maken, daar je i-net kaartje in doen, loopt stabiel.. en ik denk echt niet dat ie gaat freaken als je er met een stel op zit.

Trouwens, jij zult in iedergeval een goede ping hebben :D ;).

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Op zondag 11 november 2001 13:58 schreef H2Ofreak het volgende:
nee dat is te duur kan ik niet aan beginnen.
op wat voor (betaalbare) manier is dit wel mogelijk.
niet..

onze clanleader huurde een server bij xs4all voor een klein bedrag per maand... kan alleen de link niet meer vinden..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 13:35 schreef H2Ofreak het volgende:
kan iemand mij precies uitleggen wat een t3 lijn is.
Wel horen zegen maar unknown?
oja en de upload speed moet hoog zijn voor een server.
T3 lijn is een lijn met snelheden tot ca. 30Gbit/Sec. Nou zul je dat in de practijk niet aangeboden krijgen omdat de provider je limit, dus krijg je meestal leased lines van bijv. 2Gbit/Sec down en 4Gbit/Sec up. Is paar duizend piek per maand maar wel hoge reliability

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet er ook wel een paar waar ik clanservers kan huren:
www.retone.nl
www.clanservers.nl (geloof ik)
maar ik wil er gewoon eentje zelf hebben.

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 13:41 schreef H2Ofreak het volgende:
ADSL is heel onhandig want een duur (babyxl) abo heeft 128kB/sec up (1Mbit) en 16kB/sec down (256kbit) nou die download gebruik je helemaal niet dus daar betaal je wel voor lekker nutteloos. Bovendien zit er een 30Gbit per maand limiet volgens mij op ongeveer alle ADSL providers daar ga je wel overheen. Als je nou acht mensen in je gameserver hebt diie allemaal 256kbit verbinding met gameserver maken, dan heb je toch al minimaal 2Mbit up nodig. Ik denk dat een GOEDE gameserver toch minimaal 4Mbit upstream nodig heeft, In dat geval kun je het best zoeken naar een leased line provider die je 4Mbit up (512kB/sec) en 512kbit down (64kB/sec) kan bieden. Moet te vinden zijn.
2Mbit moet ook lukken maar dan krijg je niet bepaald een superserver. Maar als iedereen op de server uit NL gaat komen ofzow moet het acceptabel zijn

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 14:02 schreef DKtje het volgende:

[..]

T3 lijn is een lijn met snelheden tot ca. 30Gbit/Sec. Nou zul je dat in de practijk niet aangeboden krijgen omdat de provider je limit, dus krijg je meestal leased lines van bijv. 2Gbit/Sec down en 4Gbit/Sec up. Is paar duizend piek per maand maar wel hoge reliability
Mjah, maar die gbit's zul je bijna nooit halen... Want de hosting providers waar de site/file op staat zogoed als nooit ook op een T2/T3. Natuurlijk wel de servers/ftps waar je linux e.d. vandaan kunt halen.. Maar da zijn meestal bedrijven of scholen (TU Delft heeft ook een gruwelijke:)).

Verwijderd

Topicstarter
dus wat kan ik nu het beste doen met mijn verbinding?!
;(

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:19
Volgens mij isset allemaal niet zo ingewikkeld:
Als je nou eens met een DU-meter ofzo het dataverkeer meet dat je genereert met een internet-game counterstrike. Misschien staat er in het manual ergens een geadviseerde bandbreedte per user. Voor Unreal Tournament geldt bijvoorbeeld dat je het op een 28k8 moet kunnen spelen. Dat betekent dat je op je 15K @home maximaal 4 mensen van buiten aan je server kunt hebben.
MXstream Extra geeft een upstream van 256Kbit daarmee kun je dus maximaal 9 users van buiten aan je server hebben. Anyway: als je weet wat het dataverkeer voor je spelletje is kun je uitrekenen wat je nodig hebt voor het aantal users dat je hebt!

Regeren is vooruitschuiven

Verwijderd

Topicstarter
cs heeft 4 kb per user nodig ik.
Maar is het dan met een mxstream wel te doen.

Verwijderd

Ik zou gewoon zon servertje bij clanservers.nl huren ziet er wel leuk uit.

Is het trouwens mogelijk om *warezrequest* heb hier alleen kopie en daar mee komt je online niet erg ver :(...

Verwijderd

Topicstarter
half-life -game counter-strike is te cracken wat doet ie niet.

Verwijderd

bedenk ook dat een flinke CS-server zo'n 60 tot 90 GB per maand aan dataverkeer genereerd...

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

volgens die berekening dus 3 adsl lijnen, heb je zeker genoeg voor 20 personen. Maar hoe combineer je dan 3 adsl lijnen tot 1 lijn? Ik weet wel dat het met ISDN kan dat je 2 lijnen combineert, maar daar had je speciale apparatuur voor nodig die je in huis moest instaleren. Is zoiets dan ook mogelijk met ADSL?

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

SOrry hoor, kijk ff in andere game server topics. IK denk niet echt dat een "clan" een game server kan betalen. Kasten beginnen al bij 500 piek. Dan nog flink wat geheugen ect. En dan de verbinding(gaat je zeker een flinke duit kosten)

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 14:33 schreef H2Ofreak het volgende:
half-life -game counter-strike is te cracken wat doet ie niet.
I-net doet ie op geen manier :(.... Komt omdat ik uhm gecrackt heb met zon ding van i-net, maar dat is dan de offi code niet... Hoe zou je de echte kunnen krijgen (de bijhorende van mijn versie)?

Verwijderd

Hij vroeg waar hij risertjes kon halen (een goede online shop, ik geloof mr-at bv. een paar tientjes. OOk UTFS!)

Men antwoordde dat zijn server duur was.

Men vroeg wat hij ermee wilde doen.

Hij antwoordde clanserver

Men boorde zijn volledige idee de grond in. ADSL te traag, kabel zuigt, sateliet kan-het-niet.

Hij wil nu helemaal niets meer maken

Gefeliciteerd. Weer een beginnende tweaker vermoord.
GoT zuigt steeds meer.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 11 november 2001 14:40 schreef worldpunch het volgende:
SOrry hoor, kijk ff in andere game server topics. IK denk niet echt dat een "clan" een game server kan betalen. Kasten beginnen al bij 500 piek. Dan nog flink wat geheugen ect. En dan de verbinding(gaat je zeker een flinke duit kosten)
Onze clan, UMF heeft er ook eentje.. en ik ken nog veel meer clans.. :P

Dus het KAN wel DEGELIJK, maar de meeste mensen hier zijn een beetje non-creatief zo op zondag ochtend.. tsss tsss weg non creatives!! Tss!!!

Zoow.. nu zijn wij er nog, de master in regelkunde oid :) gewoon kijken en vragen hoe andere clans het gedaan hebben.. misschien kun je een server draaien op een bestaande server, of kan je ergens cheap een kassie bij een bedrijf neerzetten die je dan alleen na 18:00 kan usen omdat het dan niet meer druk is e.d. .. er is zooo veel mogelijk.. maar er wordt hier zoooo weinig nagedacht!

Succes!!!

Verwijderd

Het slaat er toch nergens op dat we een tweaker hebben vermoord.. en ja ik snap ook wel dat het figuurlijk bedoeld is.

Maar we geven toch gewoon onze mening... en het blijkt toch dat hij de situatie verkeerd heeft in geschat.

Mare.. *crackrequest*

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 11 november 2001 14:45 schreef Webmasterok het volgende:
Het slaat er toch nergens op dat we een tweaker hebben vermoord.. en ja ik snap ook wel dat het figuurlijk bedoeld is.

Maar we geven toch gewoon onze mening... en het blijkt toch dat hij de situatie verkeerd heeft in geschat.

Mare.. *crackrequest*
WAREZ EN CRACKS ZIJN NIET GEWENST HIER!! TSSSSS!!!!!

Verwijderd

Trouwens.. als je zon server huurt ben je ±50 euro kwijt.. hoe kun je dat terug verdienen? Of is het min of meer voor de mensen die teveel geld hebben :S

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 14:46 schreef nigelator het volgende:

[..]

WAREZ EN CRACKS ZIJN NIET GEWENST HIER!! TSSSSS!!!!!
Spreek voor je zelf |:(

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 11 november 2001 14:47 schreef Webmasterok het volgende:

[..]

Eikeltje!! Als we hier warez en cracks gaan zitten dealen dan wordt dit forum en de site neergehaald door de BSA.. EGOTRIPPERTJE :) Denk ook es aan ons en de gevolgen van jouw onverantwoordelijk gedrag..

zow.. daddymode off :)

• GambitRS

GambitRS

w00t

Op zondag 11 november 2001 14:49 schreef nigelator het volgende:

[..]

Eikeltje!! Als we hier warez en cracks gaan zitten dealen dan wordt dit forum en de site neergehaald door de BSA.. EGOTRIPPERTJE :) Denk ook es aan ons en de gevolgen van jouw onverantwoordelijk gedrag..

zow.. daddymode off :)
Maar dealen in gelekte NVidia drivers mag wel, en dat is toch even illegaal als Warez. Rare policy.

Verwijderd

.....Das niet zo leuk voor GOT :+ Als dank zij mij de boel om ver word gehaald hehe.

*warez/crack request*

<dit mag toch wel?!!> (NEE, mag niet)

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 14:53 schreef GambitRS het volgende:

Maar dealen in gelekte NVidia drivers mag wel, en dat is toch even illegaal als Warez. Rare policy.
In principe hoef je voor een driver update niet te betalen, het is een deel van de service.

Een spel is niet bepaald service, en ook niet gratis.

Het is een beetje onzin om het daarmee te gaan vergelijken.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 11 november 2001 14:53 schreef GambitRS het volgende:

[..]

Sinds wanneer zijn dat warez? Staat nergens, maar ook nergens dat het niet mag hoor.. rare policy? Het mag dus wel, op eigen risico.. het gaat erom dat iedereen weer loopt te bleren om warez hier en dat de BSA erg fanatiek zich op tweakertjes aan het richten is (zelfs LAN parties van particulieren worden getracteerd op een bezoek). Zou zonde zijn als dat ten koste van ons t-net zou gaan, of niet?

Verwijderd

*zucht*

Er zijn nog geen mailtjes binnen gekomen met urls?!? }:O

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 15:06 schreef Webmasterok het volgende:
*zucht*

Er zijn nog geen mailtjes binnen gekomen met urls?!? }:O
Mailtje met een officiële waarschuwing lijkt me logischer :z

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:33

iGadget

Wowsers!

Over satelliet:

Pingtime is iets anders dan transferspeed!

Pingtime (in msec) is de snelheid waarmee een bak reageert op een request van een client. Deze snelheid wordt voornamelijk bepaald door de verbinding, en bij satelliet is deze zoals gezegd door de afstand (maar ook door de tussenliggende hardware) vrij slecht. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor radio- en televisieuitzendingen. Deze vertraging is al gauw meer dan een seconde, wat dus neer zou komen op een ping-reply van >1000msec, funest als je een gameserver wilt bouwen.

De transferspeed van satelliet kan echter (in vergelijking met de huidige huis-, tuin- en keuken-internet aansluitingen) vrij hoog zijn, 2 megabit is AFAIK het minimum.

Als jij info hebt over het bundelen van meerdere ADSL aansluitingen hoor ik dat graag, want dat lijkt me ideaal voor onze flat. :)

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 11 november 2001 15:10 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Mailtje met een officiële waarschuwing lijkt me logischer :z
:D

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
"wat zit er in een gameserver"

meestal moffen :'(

• GambitRS

GambitRS

w00t

Maar bv BidForPower 1.0, een gelekte final release van de Mod voor Q3A wordt wel als warez gezien. Hier moet je dus ook niets voor betalen, net zoals voor drivers. Bij nvidia willen ze niet dat die drivers lekken, bij de mod makers ook niet. Dat de ene een driver is en de ander een mod is geen rede om het ene te verbieden en het andere niet. Dat zou hetzelfde zijn als een brood stelen verbieden en een appel stelen uit de boom van iemand anders niet. Het blijft toch allebei stelen.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op zondag 11 november 2001 13:27 schreef H2Ofreak het volgende:
en drie lijnen adsl. dan moet toch ook te doen zijn het is maar een simple clan server.
Als je met 10 spelers wil spelen 5 tegen 5 dus dan heb je ongeveer 5kb per sec bandbreedte nodig per speler, dus 50 kb upload. Adls is 8 kb upload. Of je moet 3 x het duurdere pakket hebben. dan heb je 100kb ofzo.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 11 november 2001 15:14 schreef GambitRS het volgende:
Maar bv BidForPower 1.0, een gelekte final release van de Mod voor Q3A wordt wel als warez gezien. Hier moet je dus ook niets voor betalen, net zoals voor drivers. Bij nvidia willen ze niet dat die drivers lekken, bij de mod makers ook niet. Dat de ene een driver is en de ander een mod is geen rede om het ene te verbieden en het andere niet. Dat zou hetzelfde zijn als een brood stelen verbieden en een appel stelen uit de boom van iemand anders niet. Het blijft toch allebei stelen.
Erm.. als dat van die drivers waar is heb je gelijk, maar dat denk ik niet :) Magoed.. maakt niet uit.. het idee lijkt me duidelijk, we zijn allemaal verantwoordelijk :)

Verwijderd

BFP..... ik was de eerste site die uhm te downloaden had :+ (www.dragonball-ok.com) (8>

Maar niemand speelt uhm meer.....

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 11 november 2001 14:42 schreef Masta-T het volgende:
Hij vroeg waar hij risertjes kon halen (een goede online shop, ik geloof mr-at bv. een paar tientjes. OOk UTFS!)

Men antwoordde dat zijn server duur was.

Men vroeg wat hij ermee wilde doen.

Hij antwoordde clanserver

Men boorde zijn volledige idee de grond in. ADSL te traag, kabel zuigt, sateliet kan-het-niet.

Hij wil nu helemaal niets meer maken

Gefeliciteerd. Weer een beginnende tweaker vermoord.
GoT zuigt steeds meer.
jo bedankt voor je steun maar ik ben en ik zal niet zo snel uittemoorden zijn. Ik vind dat ze hun mening best kunnen geven alleen ze geven me geen alternatieven. zijn er misschien nog clans hier aanwezig die hun eigen server hebben draaien.
Neem dan even contact met mijn op:
backbone_trax@hotmail.com

p.s. een bericht aan alle mensen die games copieeren schaam je eigen jullie maken de game wereld helemaal kapot(alleen is dit een ander topic. :(

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

[..]

het is sneller maar zodra het weer slechter wordt gaat de snelheid omlaag :(

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

• GambitRS

GambitRS

w00t

Op zondag 11 november 2001 15:23 schreef H2Ofreak het volgende:

[..]
p.s. een bericht aan alle mensen die games copieeren schaam je eigen jullie maken de game wereld helemaal kapot(alleen is dit een ander topic. :(
een mod voor een spel kopieren maakt de game wereld niet kapot. Het is een gratis uitbreiding.

Verwijderd

Topicstarter
is zo ben ik het helemaal mee eens.

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 15:23 schreef H2Ofreak het volgende:

[..]

jo bedankt voor je steun maar ik ben en ik zal niet zo snel uittemoorden zijn. Ik vind dat ze hun mening best kunnen geven alleen ze geven me geen alternatieven. zijn er misschien nog clans hier aanwezig die hun eigen server hebben draaien.
Neem dan even contact met mijn op:
backbone_trax@hotmail.com

mijn clan had ook een server draaien voor wars.. Quake 3, afgeragde 486, chello kabel accountje... 128 mb ram.. en dat was VOLDOENDE voor een 4v4 war.. ok, wel een ping van tussen de 80-100 maar als iedereen gelijke ping heeft boeit het weinig..

die randdebielen die hier lopen te zeuren over dual xps of mps en maxtor 20/40/60 gig schijven hebben volgens mij het topic niet gelezen... een GAMESERVER met 60 GIG?? HALLOOOO!?! nah ja... veel suc6 verder met je server...

• GambitRS

GambitRS

w00t

ik denk dat ze bedoelen 60Gig dataverkeer. Dat is wat anders, en veel duurder bovendien.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Kwa overdrachtsnelheid, dus MB/s en ping is een T3 lijn sneller dan satteliet....

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• Exirion
  • Laatst online: 19:31

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 11 november 2001 14:47 schreef Webmasterok het volgende:
Ga jij maar 's ff heel snel de FAQ lezen.
Je krijgt een officiele waarschuwing.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

HeHe......

Dis mn eerste :)... Mare, in deze zinnen ben ik het er wel mee eens.. dat GOT steeds gaarder word, ik heb echt ff zin omme.... Afbeeldingslocatie: http://www.nvlf.nl/kots.gif *mods&faq*

:D

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 13:09 schreef Berkie het volgende:

[..]

Satteliet heeft degelijk wel Upload, maar wel erg $$$
Het is namelijk ook allen beschikbaar voor MKB, of je moet heel veel $$$ hebben :)

• Exirion
  • Laatst online: 19:31

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 11 november 2001 16:02 schreef Webmasterok het volgende:
Mare, in deze zinnen ben ik het er wel mee eens.. dat GOT steeds gaarder word
Dat komt hoofdzakelijk door jongetjes van een bepaalde leeftijd die zich niet fatsoenlijk kunnen gedragen en overal maar tegenaan gaan lopen schoppen :z

Je bent nog niet eens een maand geregistreerd, dus ik denk dat je weinig kunt zeggen over de ontwikkelingen op GoT...

En oh ja: Iedereen moet zich aan regels houden, dus jij ook. Als je kotst op de regels en op de mods dan moet je het zelf weten. Daar hebben we prima oplossingen voor.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 13:37 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Fullduplex satelliet is naast RETE duur nog niet eens extreem snel. En de pings zijn gewoonweg slecht (wat wil je, elk pakketje data reist eerst een kilometer of wat omhoog de lucht in :)).

Als je een 'simpele' clanserver maakt zou ik me meer zorgen maken over de internetverbinding dan over hoe je server eruit ziet. Dat komt wel :).
ehhh dat maakt dus echt geen f*ck uit, t gaat om de verbinding van en naar de provider toe. zeg nou zelf 300.000 km/sec, dan maakt die km ook niet meer uit :P

• IceStorm

IceStorm

Op zondag 11 november 2001 17:10 schreef neographikal het volgende:
ehhh dat maakt dus echt geen f*ck uit, t gaat om de verbinding van en naar de provider toe. zeg nou zelf 300.000 km/sec, dan maakt die km ook niet meer uit :P
Uhm en waarom is satelliet dan 'voorzien' van zulke crappy pings?

Anyway, sommige mensen wordt bedankt (ja de ene positief en de andere negatief).
Ik hoop dat er toch een beetje antwoord is gegeven op je vraag.

Verwijderd

Zozo... we zijn flink afgedwaald in deze tread.

Maar om ff terug te komen op het eigenlijke onderwerp:
Ik heb prijzen, systemen en verbindingen langs zien komen die behoorlijk de pan uit rijzen.

Hier mijn bevindingen:

Voor een kleine server van 8 man 'van buiten' is een gemiddelde Pentium II, met 128 mb ram en een minuscuul oud harde schijfje gehangen aan een Fast ADSL verbinding voldoende. Hiermee kan je met z'n allen gamen met een ping van 50...
Heel fijn dus.

Die 8 man kan een beperking vormen, maar bedenk of je vaak meer dan 8 spelers gaat halen!

Persoonlijk prefereer ik een lege server op internet waarop je een beetje kan voten voor maps; voor clanwars en trainingen en dergelijke. Er is altijd wel een snelle te vinden die precies zoveel plaatsjes heeft als jij nodig hebt; zeker voor Counter-Strike.

Als ik jou was zou ik al je geld dus gewoon in je zak houden en een supergameapparaat kopen op gaan wintersporten ofzo...

Maar dat zeg ik maar ;)

Veel succes ermee verder!

• DrNo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12-2024

DrNo

100Mbit zuigt ;)

Op zondag 11 november 2001 13:46 schreef IceStorm het volgende:
Het is makkelijker om een vriendje te hebben op een of andere uni (zoals Twente ;)). Dan heb je gewoon een 100 Mbit lijn ;).
Inderdaat die 100Mbit is wel lekker, bijna altijd de gene met de laagste ping >:)
Maar voorr een gameserver die je gaat gebruiken voor trainings kan je denk ik inderdaat een goed ADSL abbo nemen en voor wars enzo kijken of je een bookabel server kunt krijgen (kan je een server reserveren, waar en hoe weet ik niet ik weet alleen dat het kan :( ). Ik heb zelf enkele gameservers draaien en die genereren wel wat bandbreedte 100KB/s moet je wel rekenen als je er 2-3 opzet/ maar dit is afhankelijk van het spel (jij wilt CS en die is goed geschreven, qwtf VREET bandbreedte dat wil je niet weten), over die server HW zelf een ouwe PII 400 of zo met flink wat ram (256) HD hoeft niet groot te zijn (OS,CS,swapfile). Dat was het wel zo een beetje.

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

• Postman
  • Laatst online: 15-08 20:11
Nog ff over die lijn: ADSL is veels te traag (upload). Heb hier Fast abbo, maar 25KB/s is echt max.

Mijn stagebedrijf krijgt (misschien) binnenkort een vaste verbinding via een straalverbinding. Sneller als ADSL en symmetrish. En dat voor maar 500-600 gulden per maand.
Precieze prijzen weet ik niet (alsmede snelheden). De sales persoon komt een dezer dagen langs. Zal es informeren als er mensen zijn die interesse hebben (regio Utrecht zit ik).

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:46
heb niet alles doorgelezen maar een gameserver hoeft toch niet zo snel te zijn? de internet verbinding is veel belangrijker... volgens mij kun je zelfs een basic systeempje heel goed als gameserver gebruiken.. ( tijdens onze lan heeft de pc van mijn zussie als cs hl dedicated server gedraaid ( das een celeron 600 )

https://wren.co/join/Devian

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:08
CPU power hangt heel erg van het spel af. Mijn TO server kon NET draaien op een een P2 350@492. Trok max 90% cpu weg. Dat 486 verhaal gaat in geval van UT Tactical Ops dus niet echt op. Aangezien counterstrike in essentie hetzelfde is als Tactical Ops verwacht ik dat je wel een stevige bak nodig heb om dat goed te kunnen draaien.

UNOX: The worst operating system

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Aangezien counterstrike in essentie hetzelfde is als Tactical Ops verwacht ik dat je wel een stevige bak nodig heb om dat goed te kunnen draaien.
UT engine =/= HL engine !

CS is VEEL minder eisend voor servers op te draaien dan UT, is eenmaal zo. Ik ben geen programmeur/techneut/whatever om je uit te leggen hoe het komt dat de Unreal engine zo CPU intense is, het is eenmaal zo ;)

Ik denk dat je met een 8 player server met een PII 400, 128-256MB RAM, 2-4GB HD (liefst SCSI/FireWire/Fibrechannel natuurlijk) een tamelijk goede server hebt. Alleen zie ik niet in hoe je door ~24KB/sec (256Kbit upload) 8 man kan voorzien van een goede ping. Ik zou dan persoonlijk eens kijken bij server providers die al eerder genoemd zijn.

• Berkie
  • Laatst online: 14-11-2017

Berkie

- burps -

Op zondag 11 november 2001 14:09 schreef DKtje het volgende:

[..]

ADSL is heel onhandig want een duur (babyxl) abo heeft 128kB/sec up (1Mbit) en 16kB/sec down (256kbit) nou die download gebruik je helemaal niet dus daar betaal je wel voor lekker nutteloos.
<snip ... nog meer onzin ...>
Tis zowieso andersom qua up en down bandbreedte, ik neem aan dat dat een typo is ... ;)

Bovendien heb je dus echt wel up EN down stream nodig voor een game server. Hoe denk je dat je servertje anders aan al je clienten door kan geven waar alle spelers zitten ? De clienten moeten de server steeds op de hoogte houden van waar ze zitten (dat is dus voor de server down stream). Daarnaast houdt hij iedere client op de hoogte van de posities (en andere gegevens) van de andere clienten (dat is dus je upload stream).

Verder valt ook te twisten of ADSL van BabyXL duur is ... is allemaal relatief .. maar dat is een andere discussie ;)

verstand op nul en nadenken ..

Pagina: 1