Toon posts:

modem in xp?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb laatst Windows XP geinstalleerd als dualboot bij mijn oude Windows Me. Alles werkt alleen toen ik op zoek ging naar drivers voor mijn modem liep het mis. :'(

Mijn trouwe modem (VFM56.0-PRS Data,Fax,Voice,Speakerphone PCI Modem) doet het wel, alleen blijft er een hele irritante piep klinken. :(

Ik heb meerdere drivers geprobeert en natuurlijk ook met de geluidsinstellingen liggen kloten, maar niets blijkt te helpen. |:(

Weet iemand hier een oplossing voor? misschien een of andere init-string of iets dergelijks? :?

Bij voorbaat dank people.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
ik heb t ook gehad, voor mij waren er nieteens drivers voor win xp, k heb de elsa drivers geinstalled (staan in de lijst) nu werkt ie prima, het speakertje is zelf stiller als met de normale drivers in win98 :)

PS klik op het speaker icoontje naast je klok > options > properties > selecteer pc luidspeaker > ok
Nu staat deze in de volume regelaar, daarna gewoon op mute klikken *D

Verwijderd

Topicstarter
k

thnx dat gaan we ff proberen >:)

Verwijderd

moved HA >> NT

Verwijderd

Ik heb dit probleem gehad met een Conexantje onder XP.

Oplossing 1; Generic 56k drivers( uit lijst ) installed. Modemgeluid compleet weg :) Verbinding OK.
Oplossing 2; Als string 'm0' ingevoerd ( met de volumeregeling kreeg ik het modemgeluid dus absoluut niet uitgezet. Deze string werkt gelukkig altijd :P