Verwijderd
mp3 .. met flashcards.Op zondag 11 november 2001 12:51 schreef Trancefreak het volgende:
Welke zal ik gaan kopen?
Lekker klein, snel met laden, en het schokt niet.
Maar minidisc is ook leuk
ook klein, maar kan overslaan dacht ik ... die mp3 geheugen spelers niet..
maar minidisk doet TE LANG over het opnemen van zo'n schijfje....Op zondag 11 november 2001 12:53 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
mp3 .. met flashcards.
Lekker klein, snel met laden, en het schokt niet.
Maar minidisc is ook leuk
ook klein, maar kan overslaan dacht ik ... die mp3 geheugen spelers niet..
(bijna anderhalf uur, tegen 2 min dat een mp3 speler eroverdoet)
Maar helaas gebruik ik het niet meer, ben allang overgestapt op MP3 (flash), omdat:
Het veel kleiner is.
Geen bewegende delen heeft, dus langer meegaat.
Je muziek veel sneller erop kan gooien (USB)
En ik meer MP3-cd hebt dan normale cds.
Voorlopig heb ik een Rio500, mooi ding, maar helaas toch wat groot en gebruikt Smartmedia. Ik ga later eentje kopen dat CF-cards gebruikt. Aangezien ik al een digitale camera hebt, en dus veel grote CF-cards, kan ik ze mooi uitwisselen. 256+64MB aan MP3 op zak
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd
Welke Mp3 speler gebruikt die dan? Ben hier namelijk ook al een tijdje naar opzoek... Icm IBM microdrive 1 GBOp zondag 11 november 2001 13:04 schreef athlonkmf het volgende:Ik ga later eentje kopen dat CF-cards gebruikt. Aangezien ik al een digitale camera hebt, en dus veel grote CF-cards, kan ik ze mooi uitwisselen. 256+64MB aan MP3 op zak
Verwijderd
als je al veel mp3s hebt een mp3 speler natuurlijk. heb je voornamelijk CDs, dan kan MD net zo goed, aangezien je eerst nog alles zou moeten rippen ed voor mp3.Op zondag 11 november 2001 12:51 schreef Trancefreak het volgende:
Welke zal ik gaan kopen?
MD-spelers met 40sec antishock ofzo slaan niet over. zeker niet als je in LP2 mode opneemt. past in je broekzak. een flash mp3 speler natuurlijk ook, maar een mp3cd speler niet. met een flash mp3 speler moet je steeds als je andere muziek wil opnieuw van je comp halen, met md pak je gewoon een andere uit het rekje. MD opnemen is eenmalig, ik bedoel, een nieuwe CD gaat gelijk op MD en tussen de rest. dat doe je niet zo maar met flash kaartjes.
Een 8cm mp3cd player past volgens mij echt wel in je zak hoorOp zondag 11 november 2001 13:43 schreef Cownus het volgende:
[..]
past in je broekzak. een flash mp3 speler natuurlijk ook, maar een mp3cd speler niet.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
Mwa... Net, maar zit niet echt lekker, igg niet in een iets wat strakke spijkerbroek. Met een flash speler doe je dit veel sneller. 'k heb m'n Napa nu in de binnenzak van me jas, maar 'k ben benieuwd wat ik van de zomer ga verzinnen...Op zondag 11 november 2001 14:06 schreef Gizz het volgende:
[..]
Een 8cm mp3cd player past volgens mij echt wel in je zak hoor
Expanding the inexpandable
IkOp zondag 11 november 2001 15:29 schreef cONEction het volgende:
Ikop versus Topics
On-topic: MP3.
Waarom? Hierom.
Verwijderd
Ik ga niet in discussie met eenIk op jou. (en nee, IK ga dat ook niet motiveren)
On-topic: MP3.
Waarom? Hierom.
Verwijderd
Een 8 cm mp3 cd-speler heeft dat voordeel ook, het mp3's schrijven is in 2 minuten (200MB) gebeurd, prijs is vriendelijker. Is alleen ietsje groter...Op zondag 11 november 2001 14:12 schreef Expander het volgende:
Ik heb zelf een MiniDisc walkman MZE-60 van Sony en een MD deck staan. Is heel makkelijk. Je neemt (het liefst digitaal) gewoon CD's of MP3's op van de comp en zet ze op een aantal MD's. Vervolgens kun je altijd van MD wisselen. Dat vind ik één van de grote voordelen van MD (nadeel van MP3). Je kan natuurlijk ook heleboel flashcards kopen. Bovendien hoop ik nog steeds dat er meer muziek uitgebracht gaat worden op pre-recorded MD, maar dat zie ik toch nog niet zo snel gebeuren..
Daar komt nog bij dat al mijn muziek mp3'tjes zijn, maar da's persoonlijk. Als ik veel cd's had gehad, had ik ook wel een md gekocht.
Verwijderd
Verwijderd
MP3->ATRAC = slechtere kwaliteit, 2* lossy compressie heeft z'n gevolgen, dus geef jij de schuld aan mp^3, terwijl het niet zo isOp zondag 11 november 2001 16:59 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Als je digitaal opneemt is de kwaliteit ook 10x beter dan mp3
als je "CD->mp3 (@320kb)" met "CD->MD" vergelijkt (zelfde bestandsgrootte) dan zal MD niet beter zijn in kwaliteit
persoonlijk zweer ik bij mp3s @128-192, maar met een goede encoder en direct vanaf CD natuurlijk
Er veel meer op past, ongeveer 650minuten @ 128Kb\s
Sneller opnemen.
Goedkope medium.
Dat was het ongeveer. Nadeel is wel de grote, maar nu die 8cm dingen er zijn, komt het formaat wel overeen met een MDspeler...
Als je een md of een mp3cd speler wilt kopen, kan je je afvragen wat wil je? 10uren(Batterij leeg) een ander liedje luisteren. Of om de 2,5half(MDLP2) uur het zelfde horen?
Beide zonder ander disks mee te nemen.(Hoogst onwaarschijnlijk, maar zo kun je het zien)
ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)
Op zondag 11 november 2001 16:04 schreef cONEction het volgende:
[..]
Ik ga niet in discussie met een, btw ik vind je erg dom voor een 24+ jarige(en nee,Ik ga dat ook niet motiveren)
PS. Ik ben 23
Verwijderd
Mensen: Het is persoonlijk, bekijk per punt wat voor jouw situatie het best geschikt is en staar je niet blind op de mening van anderen...
Een aantal punten:
- Formaat
- Batterijduur
- Gebruiksvriendelijk en/of duur van het opnemen
- Opslag medium en de bijbehorende capaciteit
- $
[Flame]Wie nu nog 1 keer roept: "MiniDisc is de beste!!!" of iets dat door mijn altijd koele hersens als vergelijkbaar wordt opgevat, krijgt persoonlijk een MD door z'n strot...[/Flame]
/me heeft gesproken.
Het is inderdaad waar dat het opnemen veel trager gaat, maar ik zit er niet zo mee: ik heb meer CDs dan MP3tjes, dus ik kan gewoon rustig de MD van de CD-Speler laten opnemen (optisch) terwijl ik zelf wat anders doe - geen probleem...
Geef mij maar een Warsteiner.
Verwijderd
NEX II van frontier labs.Op zondag 11 november 2001 13:10 schreef ---X2--- het volgende:
[..]
Welke Mp3 speler gebruikt die dan? Ben hier namelijk ook al een tijdje naar opzoek... Icm IBM microdrive 1 GB
http://www.frontierlabs.com
hangt er ook wel vanaf of je ook naast je computer zooi op wil kunnen nemen..
en hoe lang je weg van een computer bent.. als je voor een lange tijd muziek nodig hebt is minidisk meestal veel goedkoper qua meenemen van hoeveelheid..
Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::
ok dat van die muziek erop zetten is waarOp zondag 11 november 2001 12:53 schreef kreischer2000 het volgende:
Mp 3 natuurlijk, kan veel meer op, baterijen gaan langer mee en je kan sneller muziek erop zetten.
maar dat de batterijen bij een mp3 speler langer meegaan, das dikke bullshit volgens mij
kan je meer muziek makkelijker meenemen.
dat het mp3 speler kleiner is is niet helemaal waar
ligt er gewoon aan welke je koopt.
de meeste mp3 spelers zijn niet eens kleiner
batterij gebruik ligt ook aan de speler
de md players gaan vrij lang mee hoor.
dat bij md lang duurt is waar is inderdaad minpnunt
en dat mp3 speler niet schokt is inderdaad een groot plus punt
"If u do something do it with style, or do it at all."
Verwijderd
Het grootste nadeel van een MD vind ik gewoon de prijs. Okay een mp3 speler is ook duur, maar die gat is redelijk opgevangen met de 8cm mp3 spelers.
Verwijderd
Daar staat dat de minidisc nu ook mp3`s kan opnemen en afspelen, ook de nieuwe portable minidisc speler, dusssss die jongens hebben mp3 en minidisc gecombineerd, perfect toch !!!!!
Hebben ze eindelijk de strijd tegen MP3 opgegeven?Op maandag 12 november 2001 16:47 schreef doehetzelver het volgende:
Mensen, kijk eens even in de nieuwe catalogus van de uitvinders van minidisc !!!!!!!
Daar staat dat de minidisc nu ook mp3`s kan opnemen en afspelen, ook de nieuwe portable minidisc speler, dusssss die jongens hebben mp3 en minidisc gecombineerd, perfect toch !!!!!
Is wel leuk, die MiniCD-MP3-spelers zijn hiermee zo verslagen, ware het niet dat op een MDtje maar 100 MB aan data past of zo.
Maar nogmaals, hoe lang duurt het om die MP3 op zo'n ding te zetten? En blijft het IDD MP3? of zetten ze het weer eens om in Atrac?11
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd
Staat er niet dat je makkelijk mp3's op mini disc kan zetten? Met zon kabel. Correct me if i'm wrong.Op maandag 12 november 2001 16:47 schreef doehetzelver het volgende:
Mensen, kijk eens even in de nieuwe catalogus van de uitvinders van minidisc !!!!!!!
OK, ik heb de catalogus dus niet, maar als ik het zo lees, dan bedoelen ze toch zo'n USBkit dat je aansluit op je comp? En dan dat musicfiles kan worden opgenomen op MD..... Of staat er expliciet dat je MP3tjes kan afspelen met een MD?Op maandag 12 november 2001 17:37 schreef kreischer2000 het volgende:
[..]
Staat er niet dat je makkelijk mp3's op mini disc kan zetten? Met zon kabel. Correct me if i'm wrong.