Toon posts:

[SU]waarom wordt er zo weinig gemeld?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het valt me op dat er in SU niet echt veel gemeld wordt. Zo las ik zostraks weer een topic met zo'n 12 reply's waarin iedereen zei dat dat topic nutteloos was, maar niemand zet hem even in SU, waarom doen we dat niet?

is het misschien een idee om SU zo aan te passen dat users in dat forum alleen hun eigen posts kunnen lezen?, zodat er misschien meer gepost wordt omdat anderen dan niet kunnen zien wie wat er in zet...

veel GoTers houden er denk ik niet van om medeGoTers daar aan te melden als "stout"...

iemand enig idee hoe dit verbeterd zou kunnen worden?, komt de sfeer op GoT ten goede denk ik? (minder lame posts, enz)

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

Doel van dit forum is over twieken lullen, niet elkaar aanklagen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 11 november 2001 12:35 schreef hdd het volgende:
Doel van dit forum is over twieken lullen, niet elkaar aanklagen ;)
weet ik..., maar weet je hoeveel onzin er voorbij komt en hoeveel irritatie dat kan opleveren?
als er geen SU was dan werd er hier overal over geluld behalve over tweaken ben ik bang...

Verwijderd

Gewoon posten en maling hebben aan de mening van andere GoTters.

Als je het in SU post doe je het enige juiste. Replyen in het betreffende topic helpt wel iets, maar niet veel.
Roep er gewoon een mod bij, zijn mening weegt zwaarder :P

Maar inderdaad zijn er veel mensen die het niet doen omdat ze bang zijn voor verrader uitgemaakt te worden, wat ze uiteraard niet zijn.

Bij warez, flames, pr0n enzo begaat de topicstarter de fout, niet de SU poster. Maar goed, als er mensen zijn die posten in SU lame vinden, laat ze maar lekker.

Zoals de signature van Twynn al zegt: Een beter GoT begint bij jezelf :)

• Robin
  • Niet online
Ik ben het helemaal met je eens. Er staat duidelijk in de FAQ dat users niet moeten gaan roepen van UTFS, RTFM, slotje enz enz. Meld het dan in [SU] i.p.v. die dingen te gaan roepen!

Verwijderd

Topicstarter
is het anoniem idee dan niet iets?
dus: users kunnen in SU alleen hun eigen posts lezen..., en adjes kunnen uiteraard alles lezen...

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 12:41 schreef ruuddie het volgende:
dus: users kunnen in SU alleen hun eigen posts lezen..., en adjes kunnen uiteraard alles lezen...
Nee, dan wordt alles dubbel gepost. En trouwens, wat kan mij het nou schelen dat ze zien wie er post?
edit: typo

• Robin
  • Niet online
Waarom zou men dan "bang" moeten zijn om iets te posten in [SU] :? Ik ben dus niet bang als ik iets post in [SU], en als iemand dan erop begint te reageren, tja, dan hebben ze zichzelf alleen maar. Ik zou ze dan wijzen naar de FAQ :)

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:25

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op zondag 11 november 2001 12:41 schreef ruuddie het volgende:
Nee juist niet dan krijg je 20000X de zelfde SU melding.
is wel een beetje overdreven dacht ik. ;)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

als ik wat zie gaat het meestal via ICQ naar chem/ACM en in andere sub's gewoon in SU hoor :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Who gives a fuck als je in SU iets aangeeft? Ik bedoel, wat is het verschil met heel hard UTFS etc roepen?

En ik (we/mods) hebben er veel meer aan als het inderdaad gewoon een melding in SU van gemaakt wordt. En anders gooi je een icq'tje naar de betreffende mod.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:04

chem

Reist de wereld rond

als mensen iets in SU posten is het vaak binnen een 10 minuten (half uur als ik het druk heb) al 'afgehandeld'.

Ik weet niet hoe gebruikers het vinden maar de frustratie van een topic wat je niet bevalt ;) is sneller opgelost met een linkje + goede topictitle (vermeld aub het forum erbij) en een regeltje text... kost je 10 sec :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

SU posten als je iets tegenkomt is helemaal niks mis mee vind ik. Er bewust op zoek gaan wél. Deze discussie is al vaker geweest, dus daar ga ik verder niet meer op in :P

Wat wel vaak is, dat het mij ook amper wat kan schelen als ik eens wat in SU zet. Degene die de fout begaat zijn meestal toch n00b of gewoon dom. 'Respect' verlies je dan toch niet van hen, so who gives a f*ck anyway.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 13:20 schreef LuNaTiC het volgende:
SU posten als je iets tegenkomt is helemaal niks mis mee vind ik. Er bewust op zoek gaan wél. Deze discussie is al vaker geweest, dus daar ga ik verder niet meer op in :P

Wat wel vaak is, dat het mij ook amper wat kan schelen als ik eens wat in SU zet. Degene die de fout begaat zijn meestal toch n00b of gewoon dom. 'Respect' verlies je dan toch niet van hen, so who gives a f*ck anyway.
Ik post 4 van de 5 foute topics al niet eens meer, geen zin meer.
Als je in je eentje teveel post dan krijg je gezeik, nou okay dan laat ik het wel aan een ander over.

Dus ach, dan maar erop vertrouwen dat andere GoTters ook af en toe de moeite willen nemen.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

ik laat er idd de laatste tijd ook veel schieten
zo van ik heb geen zin in gezeik
alleen /14 en /38 blijf ik fanatiek bijhouden omdat het daar wel vrij ernstig is altijd imho

maar voor de rest zal ik me (erge dingen uitgesloten) niet met de rest van het forum bemoeien.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• IceStorm

IceStorm

Het is ook niet zo dat je er actief naar op zoek moet. Het is gewoon fijn als 'iedereen' zo af en toe een verkeerd topic in SU neer zet. Dan blijft GoT 'schoon' ;).

• Garfield|IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tja ik melde echt veel in SU, heb een paar dagen geleden gezien hoeveel topics ik melde in SU [550+].
Dit was voor mij een reden om het aantal topics in SU drastisch te verminderen, over de afgelopen 2 dagen heb ik volgens mij maar 2 á 3 meldingen in SU gepleegd.

Maar staat een topic verkeerd meld dat gewoon, in de meeste gevallen komt het een topic alleen te goede ;)

Immers een topic over het overclocken van een CPU in [SP] doet het minder goed dan wanneer je hetzelfde topic post in [OCM] :Y)

Verwijderd

Een SU post count van 550+ >:) kunnen ze van jou niet beter een moderator maken? :Y)

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 12:39 schreef Cheatah het volgende:
Gewoon posten en maling hebben aan de mening van andere GoTters.

Als je het in SU post doe je het enige juiste. Replyen in het betreffende topic helpt wel iets, maar niet veel.
Roep er gewoon een mod bij, zijn mening weegt zwaarder :P

Maar inderdaad zijn er veel mensen die het niet doen omdat ze bang zijn voor verrader uitgemaakt te worden, wat ze uiteraard niet zijn.

Bij warez, flames, pr0n enzo begaat de topicstarter de fout, niet de SU poster. Maar goed, als er mensen zijn die posten in SU lame vinden, laat ze maar lekker.

Zoals de signature van Twynn al zegt: Een beter GoT begint bij jezelf :)
Ik ben het helemaal met je eens, waren er maar meer van zulke GoTTer's als jij.

Verwijderd

Ik vind het teveel werk om speciaal naar SU te gaan, een topic te openen, etc.

Het is dat tweakers geen veranderingen aan Topix mag cq kan doorvoeren, anders zou een knopje bovenaan met: dit is een foute topic, wat na aanklikken automatisch een Stoute User topic maakt misschien wel een oplossing zijn.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Leuke sig Mannekino :P

ik had tijdje gelee ook zown soort :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• IceStorm

IceStorm

Op zondag 11 november 2001 13:45 schreef diddel het volgende:
Ik vind het teveel werk om speciaal naar SU te gaan, een topic te openen, etc.
Het is dat tweakers geen veranderingen aan Topix mag cq kan doorvoeren, anders zou een knopje bovenaan met: dit is een foute topic, wat na aanklikken automatisch een Stoute User topic maakt misschien wel een oplossing zijn.
Aan alleen 'dit is een fout topic' heb ik lang niet altijd genoeg ;). Sommige topics hebben 'onduidelijke' fouten zoals bijv 1 user die op reply nummer 147 een foute foto invoegt. Dan is het handig als ik in SU kan zien WIE er 'fout' zit.

Daarnaast. Een topic openen in SU met linkje etc kost misschien 1 minuut?

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zondag 11 november 2001 13:49 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Aan alleen 'dit is een fout topic' heb ik lang niet altijd genoeg ;). Sommige topics hebben 'onduidelijke' fouten zoals bijv 1 user die op reply nummer 147 een foute foto invoegt. Dan is het handig als ik in SU kan zien WIE er 'fout' zit.

jah en wat is een minuut nou helemaal op een mensenleven he ;) :+

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 14:49

Opa

Nu Multifocaal!

Als we eens beginnen met de naam van SU te wijzigen?

Vaak gaat het niet zozeer om stoute alswel om domme, n00b, onhandige of slordige Usertjes, met andere woorden er is slechts zelden opzet in het spel.
Als het Stigma "stout" er af is, is het voor veel GoTters misschien een stuk makkelijker om melding te maken van een uitglijer.
De reden om iets te melden is namelijk vrij verschillend:
Het kan de leesbaarheid vergroten, de kansen van een topic verbeteren (als het in de verkeerde categorie geopend was) of gewoon het forum opschonen (pr0n) en het maakt het zoeken naar reeds behandelde vraagstukken veel makkelijker.

Voorstel nieuwe forumnaam SU: "Foutje, bedankt", "Uitglijders" of "Ontsieringen".

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Robin
  • Niet online
Jah, in: Stoute Userts :P

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 13:49 schreef IceStorm het volgende:

Maak je er een pop-upje van waar je nog even 1 a 2 regels commentaar kunt geven.

Mwjah, het duurt misschien 1 minuut om het even te doen, toch is het net als met de prullenbak-mentaliteit. Als de prullenbak niet binnen 10 meter van de friettent staat gooit 95% z'n bakje op de grond neer.

• IceStorm

IceStorm

Op maandag 12 november 2001 11:22 schreef diddel het volgende:
Maak je er een pop-upje van waar je nog even 1 a 2 regels commentaar kunt geven.
Ja dat is imho net zo handig als even naar SU lopen :).

Maar het klopt, het is een mentaliteitsprobleem voor sommigen.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 00:49
Als je niet comfortabel voelt bij het idee van posten in SU kan je altijd nog een ICQ pagertje sturen (op ICQ bloem klikken) naar de juiste moderator. De crew bestaat ook uit mensen (Ja echt!) en we doen ons best maar we kunnen onmogelijk overal tegelijk zijn en alles in de gaten houden. SU is absoluut niet bedoelt als "klik" forum maar meer als een communicatiemiddel tussen crew en users......uiteindelijk willen we allemaal een gezellig GoT waar niet constant UTFS of RTFM geroepen wordt of waar mensen worden afgezeken omdat ze een "domme" vraag stellen.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Mjah, dingen die verkeerd geplaatst zijn, of die echt niet kunnen post ik ook gewoon in effe in SU..

Zoveel moeite is het niet.. En bovendien kan het soms sneller zijn dan een icq-tje te sturen naar de betreffende moderator.. Niet iedereen kan altijd online zijn!
(btw. foute topics speciaal gaan zoeken om maar in su te posten lijkt me dus weer niet de bedoeling.. Daar is de crew tenslotte ook voor!)

En als anderen dat als verklikken zien? So be it..

De gedachte erachter is toch heel simpel? Door in SU te posten zorg je ervoor dat het forum een beetje overzichtelijk blijft, en vrij van alle rommel.. En moderators zijn ook maar mensen, en kunnen dus ook onmogelijk alles zien.. Een beetje hulp daarbij kan in mijn ogen geen kwaad!
Bovendien, zoals al eerder is gezegd, als je in su post, ben JIJ niet fout, maar is topicstarter/poster in het betreffende topic fout. en als zij er problemen mee hebben moeten ze maar contact opnemen met de crew, niet met jou omdat je toevallig de fout ontdekt hebt!

Aan de andere kant kan ik bij mensen zoals cheatah inderdaad wel begrijpen dat ze niet meer alles posten.. Gewoon vanwege het gezeik in het verleden.. Maar het blijft wel jammer dat het zo moet!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:40

The Legend

*Plop*

Ik gebruik SU bijna nooit, meestal kijk ik ff of er een modje/adje online is en stuur ik ff een berichtje, werkt wat sneller :)

Ik ben toch malle pietje niet!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05:36

GaMbiNo

1337

Als ik iets tegenkom dat niet door de beugel kan post ik het gewoon in SU...
Ik ben het wat dat betreft volledig met Cheetah eens. :)

Echt maling hebben voor wat andere tweakers denken, in mijnogen doe je dan namelijk het enige juiste... :)
Pagina: 1