Data limiet Sonera kabel?

Pagina: 1
Acties:

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:52

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Ik heb dus sonera, met ongelimiteerde 'fair use' policy op het gebruik van hun kabel. Nu ben ik de laatste tijd een beetje aan het downloaden en dat stapeld zich aardig op. Een m8 van mij ook en de Gb's vliegen ons om de oren.

Hoeveel downloaden jullie zeg maar per week of per maand van Sonera? En is er wel eens iemand geweest die Sonera op zijn dak kreeg vanwege te veel gebruik? Kan ik er problemen mee krijgen als ik veel download? Ik heb een kabel zonder vast ip en het mac-adres houden ze ook niet bij, kunnen ze wel zien dat ik zo veel download, of een vriend van mij?

Afgelopen week heb ik er zo'n 8Gb doorheen geramt, wat met 64k down best knap is :P M8 van me heeft al bijna 20gb traffic deze maand gemaakt zeg maar (dus over 30 dagen, niet sinds de eerste). Graag replie, thx!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Obeja
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zit op zo'n 1,5 GB gemiddeld per dag down en een 500 MB up, geen problemen tot nu toe...

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op zondag 11 november 2001 12:46 schreef Obeja het volgende:
Ik zit op zo'n 1,5 GB gemiddeld per dag down en een 500 MB up, geen problemen tot nu toe...
Das 45Gb per maand aan down?!? :) kijk dat moesten we weten :)

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Op zondag 11 november 2001 12:46 schreef Obeja het volgende:
[no flame]
vind je dat niet een heel klein beetje aso? en wat gebruik je nu werkelijk van wat je download? of is alles alleen voor de heb?
[no flame]

How bad is it on a scale from one to Spurs

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op zondag 11 november 2001 12:51 schreef Slasher het volgende:

[..]

[no flame]
vind je dat niet een heel klein beetje aso? en wat gebruik je nu werkelijk van wat je download? of is alles alleen voor de heb?
[no flame]
Ghehe :) Ik wou het niet zeggen.. ik hoop maar dat hij niet in mijn straat woont, want hij verpest het wel goed voor de buurt zo natuurlijk :P

offtopic:
niet gerookt sinds 25/09 20:45
Hou vol! :)

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Op zondag 11 november 2001 13:01 schreef nigelator het volgende:

offtopic:
[..]

thanx m8!

How bad is it on a scale from one to Spurs

• Obeja
  • Niet online
Op zondag 11 november 2001 13:01 schreef nigelator het volgende:

[..]

Ghehe :) Ik wou het niet zeggen.. ik hoop maar dat hij niet in mijn straat woont, want hij verpest het wel goed voor de buurt zo natuurlijk :P

offtopic:
[..]

Wat bedoel je met aso? Je wil toch ook veel downen anders vraag je dit niet natuurlijk. Ik geef antwoord op je vraag en nu ga je mij aso noemen. Lekker ben jij,...

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 12:51 schreef Slasher het volgende:

[..]

[no flame]
[no flame]
ik deel zulke getallen ook altijd door /5

• Obeja
  • Niet online
Op maandag 12 november 2001 11:09 schreef arjo_kamp het volgende:

[..]

ik deel zulke getallen ook altijd door /5
Ik moet het eerlijk toegeven... Arjo jongen,..je hebt gelijk ik heb een overdrijvingsfactor 5..., je was me te slim af..,je krijgt van mij een dikke 10,..ik down 300 mb per dag en 100 mb upload is ook echt wel de max. Ik heb ook al diverse waarschuwingen gehad van QN. Als ik boven de limiet van 400 MB per dag kom , word ik afgesloten. Dus dames wees gewaarschuwd, kom niet boven de 500 MB per dag anders raak je je account kwijt. En trouwens is het knap aso als je meer wilt downen (voor je buren, etc)...

MVG,

Obeja de leugenaar

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

*LOL* ach tis altijd handig wat uhh backups op voorraad te hebben... :) (en eventueel bij voorbaat voor als je later het origineel nog eens aanschaft :P)

Ik heb zelf nooit gezeik gehad met Sonera, maar een vriend van die heeft een keer een mailtje gehad met het vriendelijke verzoek om bij reply-en en forwarden alleen de hoog nodige tekst mee te sturen, en de rest weg te knippen... |:( toen ie Sonera belde dat ie dat best zou willen, maar dat ze eerst moeten regelen dat z'n email gewoon aankomt en zo, waren ze heel even stil... :P Maar nog nooit iets gehoord van een waarschuwing bij teveel downloaden of zo...

Exact expert nodig?

• MediaZoo
  • Laatst online: 19:13
hier soms 3 gig per dag

nooit iets gehoord >:)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Mwoah, soms dan zit er een maandje tussen dat ik de 20GB haal, meestal blijf ik zo rond de 3 tot 4 GB.
En ik ken geen mensen die een brief oid hebben gehad. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 18:46 schreef bazs2000 het volgende:
Mwoah, soms dan zit er een maandje tussen dat ik de 20GB haal, meestal blijf ik zo rond de 3 tot 4 GB.
En ik ken geen mensen die een brief oid hebben gehad. :)
Ik wel. Ik weet niet hoeveel die goser had gedowned, maar het was best heftig. Hij kreeg een brief, en de maand daarop had hij nog meer gedownload. En toen hebben ze zijn kabelmodem voor een tijdje uitgezet :)

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op maandag 12 november 2001 18:51 schreef Density het volgende:

[..]

Ik wel. Ik weet niet hoeveel die goser had gedowned, maar het was best heftig. Hij kreeg een brief, en de maand daarop had hij nog meer gedownload. En toen hebben ze zijn kabelmodem voor een tijdje uitgezet :)
Hoe doen ze dat? In R'dam kan het op IP, want die is vast. Hier in NH is niets vast.. ik heb zelfs een aantal wisseltruukjes met modem's gehad, want de Elsa die ik had werd ruim 100'C :)

Nah, ik leech nu .. erm.. tegen de 10gb in een weekje.. maar dan doe ik wel heel erg me best.. doe'k af en toe bij vlagen :)

• Obeja
  • Niet online
Op maandag 12 november 2001 21:14 schreef nigelator het volgende:

[..]

Hoe doen ze dat? In R'dam kan het op IP, want die is vast. Hier in NH is niets vast.. ik heb zelfs een aantal wisseltruukjes met modem's gehad, want de Elsa die ik had werd ruim 100'C :)

Nah, ik leech nu .. erm.. tegen de 10gb in een weekje.. maar dan doe ik wel heel erg me best.. doe'k af en toe bij vlagen :)
Waarom loop je dan mee te praten over asociaal gedrag?
Ben je soms een lorre lorre lorre.......

Je loopt mij te verwijten dat ik 1.5 GB per dag down terwijl je hier stoer loopt te doen over je 10 GB per week..das meer dan 1.4 GB..dus voor die 100 MB per week ben ik een aso en jij niet, wat ben jij een loser zeg...Ik zal je nog eens informeren....

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op maandag 12 november 2001 22:03 schreef Obeja het volgende:

[..]

Waarom loop je dan mee te praten over asociaal gedrag?
Ben je soms een lorre lorre lorre.......

Je loopt mij te verwijten dat ik 1.5 GB per dag down terwijl je hier stoer loopt te doen over je 10 GB per week..das meer dan 1.4 GB..dus voor die 100 MB per week ben ik een aso en jij niet, wat ben jij een loser zeg...Ik zal je nog eens informeren....
Tering.. beetje last van je hormonen, pikkie? Volgens mij had jij het er over dat je ALTIJD veel leecht en niet sporadisch. Bovendien heb ik niet om jouw gare reacties gevraagd.. dus zoek het lekker ffies zelf uit.. dank!

Nah, sommige dingen zijn gewoon niet bespreekbaar :(

• Obeja
  • Niet online
Op woensdag 14 november 2001 14:54 schreef nigelator het volgende:

[..]

Tering.. beetje last van je hormonen, pikkie? Volgens mij had jij het er over dat je ALTIJD veel leecht en niet sporadisch. Bovendien heb ik niet om jouw gare reacties gevraagd.. dus zoek het lekker ffies zelf uit.. dank!

Nah, sommige dingen zijn gewoon niet bespreekbaar :(
Jij bent een naar mannetje, eerst een vraag stellen, dan komt er iemand met antwoord, jij bent ermee geholpen, dan zegt er iemand dat ik een aso ben, dat kan, en vervolgens sluit jij je aan bij zijn woorden en hoop je dat ik niet bij jou in de straat woon, dan blijkt dat je 1,4 GB per dag download..100 mb meer dan ik..

Dus ik vind jouw reacties niet gepast, maar mischien ben je niet al te wijs en in de omgang een moeilijk persoon.

En als je schrijft,"Bovendien heb ik niet om jouw gare reacties gevraagd.. dus zoek het lekker ffies zelf uit.. "
maak je je wel een beetje belachelijk mee als je een vraag stelt in een forum. Jij stelt een vraag, ik geef antwoord en dan heb je niet gevraagd om mijn reactie, een beetje typisch, vind je niet?

Je schrijft ook ,"Nah, sommige dingen zijn gewoon niet bespreekbaar "...Welke dingen bedoel je? Komt misschien nog wel als je je MAVO examen eindelijk na 6 jaar hebt gehaald.

Als je deze draad nog een rustig leest zul je begrijpen dat meepraten met iemand niet cool is en je jezelf alleen belachelijk maakt.

Verder hoef je hier niet meer op te reageren, tenzij je iets anders kan zeggen dan "pikkie" en "nah".

Hoogachtend,

Obeja

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Whu?

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 21:14 schreef nigelator het volgende:

[..]

dat doen ze op mac adressen van modems ze kunnen al je data verkeer zien alleen doen ze er niet zo moeilijk over als je gewoon een power abbo hebt, ze letten meer op je homepage ruimte en of je geen server hebt draaien ook het laatste valt nog wel mee.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 10:32 schreef ronaldZ het volgende:

[..]

dat doen ze op mac adressen van modems ze kunnen al je data verkeer zien alleen doen ze er niet zo moeilijk over als je gewoon een power abbo hebt, ze letten meer op je homepage ruimte en of je geen server hebt draaien ook het laatste valt nog wel mee.
Maar hoe weten ze welk mac adres ik heb? Paar keer kabelmodem ruil gedaan dat die gast het macadres niet op schreef. Zo vaak al gebeld dat het macadres niet in de pc bij ze stond, dus daar hebben ze het ook niet :)

Pagina: 1