Toon posts:

Compaq Presario componenten

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zijn de componenenten van een Compaq Presario (harde schijf, processor, dvd-rom, ...) gemakkelijk te gebruiken in een kloon? Zijn de drivers gewoon te downloaden van het internet of werken deze onderdelen alleen met compaq-drivers?

greetz,

Tim Vandevoort

Verwijderd

Ze zijn gewoon te downloaden, maar voor je HD, processor heb je geen drivers nodig

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:38
Op zondag 11 november 2001 12:28 schreef vluggejapie het volgende:
Ze zijn gewoon te downloaden, maar voor je HD, processor heb je geen drivers nodig
hoog uit voor je ide controlles maar dat is weer mobo natuurlijk.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan namelijk via een pc-privé project goedkoop een P4 kopen met interessante componenten. Helaas een Compaq Presario maar deze keer namelijk geen sound & video op mobo zelf.
Maar dat mobo van compaq steekt me tegen dus wou ik zelf een ander mobo (Abit, Asus, of iets anders) kopen en de boel daarop laten draaien. Liefst een mobo dat DDR's ondersteund.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op maandag 12 november 2001 08:40 schreef lupuske het volgende:
Ik kan namelijk via een pc-privé project goedkoop een P4 kopen met interessante componenten. Helaas een Compaq Presario maar deze keer namelijk geen sound & video op mobo zelf.
Maar dat mobo van compaq steekt me tegen dus wou ik zelf een ander mobo (Abit, Asus, of iets anders) kopen en de boel daarop laten draaien. Liefst een mobo dat DDR's ondersteund.
Dat kan. Drivers zijn best wel te vinden, misschien kan je ze zelfs wel van het Compaq CD'tje halen.
Alleen ben ik bang dat het ram geheugen niet gaat werken op je nieuwe mobo, want dit is vaak speciaal Compaq geheugen :r

Wat voor moederbord zit er in die Compaq ?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:02
Op maandag 12 november 2001 09:48 schreef dreeke het volgende:
Alleen ben ik bang dat het ram geheugen niet gaat werken op je nieuwe mobo, want dit is vaak speciaal Compaq geheugen :r
Dat valt tegenwoordig wel weer mee.. compaq pakt nu weer gewoon standaard merkgeheugen (ze willen toch de kwaliteit houden), en plakt daar gewoon een compaq stickertje overheen..

Maar ik verwacht dus dat het gewoon Rimm-geheugen zal zijn dat je gewoon op elk willekeurig ander bordje kunt gebruiken!

Maar als ik jouw was zou ik gewoon de video-kaart en eventueel soundkaart verwisselen, en gewoon met die compaq blijven werken.. Tenzij je natuurlijk wilt gaan overclocken ofzo!

Verwijderd

Topicstarter
Maar zo'n compaq is toch niet echt geschikt om andere hardware in te plaatsen of wel dan?

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Op maandag 12 november 2001 17:07 schreef lupuske het volgende:
Maar zo'n compaq is toch niet echt geschikt om andere hardware in te plaatsen of wel dan?
vroeger toen jij nog in de box paste idd, laatste jaren echt wel hoor....

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Pagina: 1