Toon posts:

at voeding warmte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ga een at voeding modden ( kweet wat k doe!!!)
maar nou vraag ik me af wat precies het warmst word.
die twee ronde dingen of die vierkante blok met een heleboel draadjes eromheen gewikkeld.??
( kweet niet meer hoe die dingen heten) :D

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Als je weet wat je doet zou je ook weten hoe die dingen heten...

Anyhow... For what it's worth...

Kijk naar koelribben... De 3pootjes (voltage regulators) met die koelribben produceren de meeste hitte...

De grote ronde dingen zijn elco's... Die worden niet warm of koud als het goed is.

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Verwijderd

Topicstarter
sorry ik ben nogal vergeet achtig :O

Verwijderd

Topicstarter
maar ANYway bedankt

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Houw je hand erin en voel eens ;)

Serieus, bijna alles wordt warm tot heet in een voeding. Het warmst worden die spoeletjes en die grote aluminium koelribben.

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:56

Part

Helemaal niets.....

Op zondag 11 november 2001 12:33 schreef Frankie02 het volgende:
Houw je hand erin en voel eens ;)

Serieus, bijna alles wordt warm tot heet in een voeding. Het warmst worden die spoeletjes en die grote aluminium koelribben.
Maar vertel hem er dan ook even bij dat je de stroom er eerst af moet halen en dat op die "grote ronde dingen" nog heel lang meer als 300volt staat.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
grote ronde dingen met een heleboel draadjes eromheen gewikkeld, dat is of de transformator, of een spoel

maar ik denk de transformator die je bedoelt, als die in AT voedingen zitten. De nieuwe voedingen hebben geen transformator, maar zijn geschakelde voedingen (dacht dat dat zo heette)

Verwijderd

Topicstarter
nou ik ben eruit die voeding wordt bijna nie warm!.
maar dat komt mischien omdat ik m alleen voor 4 fans gebruik.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:02
Op zondag 11 november 2001 17:14 schreef ikbenveldmuis het volgende:
grote ronde dingen met een heleboel draadjes eromheen gewikkeld, dat is of de transformator, of een spoel
Dat is een transformator inderdaad.. (met spoelen kun je inderdaad ook een voeding maken, maar het is niet practisch voor dit soort vermogens!)
maar ik denk de transformator die je bedoelt, als die in AT voedingen zitten. De nieuwe voedingen hebben geen transformator, maar zijn geschakelde voedingen (dacht dat dat zo heette)
Hmm.. Nu haal je wat dingen door elkaar.. Ook de AT-voedingen zijn geschakelde voedingen.. Een geschakelde voeding wil niet zeggen dat er geen trafo in zit.. Er zit alleen een veel kleinere trafo in dan bij een conventionele voeding. (Een gewone ringkerntrafo die 20A kan leveren weegt al zo'n 10 Kilo, en da's voornamelijk koper.. Vandaar dat het niet te betalen is!)

Maar om op de vraag van de topicstarter terug te komen, de meeste hitte wordt ontwikkeld in de schakeltorren. Dat zijn de kleine drie-potige onderdeeltjes die op de koelblokken gemonteerd zijn!
Pagina: 1