Toon posts:

Asp, bestanden aanmaken/verwijderen word geweigerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde op mn pc (windows 2000 met IIS) wat scriptjes maken die bv tekstbestanden aanmaakt of verwijderd

het proggen ervan is no problem maar de boel word doodgewoon niet uitgevoerd

het lijkt wel of er iets mis is met de berechtigingen van mn pc en dat terwijl ik alles en iedereen volledige rechten heb gegeven

een foutmelding krijg ik niet eens, de pagina word doodgewoon niet geladen

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-08 19:27

Crazy D

I think we should take a look.

Hoe/waar heb je die rechten ingesteld?
Bij mijn weten is de enige juiste plaatst de IIS manager, van de juiste directory de properties opvragen, en daar write rechten aanvinken.
Zo heb ik dat iig altijd gedaan en het werkte altijd prima.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 11 november 2001 11:52 schreef Crazy_D het volgende:
Hoe/waar heb je die rechten ingesteld?
Bij mijn weten is de enige juiste plaatst de IIS manager, van de juiste directory de properties opvragen, en daar write rechten aanvinken.
Zo heb ik dat iig altijd gedaan en het werkte altijd prima.
Tja zoals ik al gezegt had heb ik alles en iedereen administratotrechten gegeven om te kijken of mijn probleen dan opgelost was

maar mooi niet!!, en het gekke is dat ik via scripts wel een access dbase kan aanpassen

ik heb ook IIS overnieuw geeinstalleerd maar dat hielp ook niet

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-08 19:27

Crazy D

I think we should take a look.

Start de IIS manager, blader naar de directory waar je schrijfrechten moet hebben, open de properties, en kijk hoe de vinkjes op de "Directory" tabblad staan. Normaal gesproken staat daar alleen Read aangevinkt, daar moet ook Write aangevinkt staan. Dat is volgens mij het enigste waar je mee moet hobbyen, de iis-user hoef je volgens mij niets mee te doen verder.
Hmm bedenk me net dat ik 'm hier op fat heb geinstalleerd, misschien moet je als je ntfs hebt, ook nog even in de betreffende directory de iis-user schrijfrechten geven.
Nogmaals dat is altijd het enigste wat ik in heb hoeven stellen om te zorgen dat je(ik...) ook kon schrijven in de betreffende directory.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 11 november 2001 12:56 schreef Crazy_D het volgende:
Start de IIS manager, blader naar de directory waar je schrijfrechten moet hebben, open de properties, en kijk hoe de vinkjes op de "Directory" tabblad staan. Normaal gesproken staat daar alleen Read aangevinkt, daar moet ook Write aangevinkt staan. Dat is volgens mij het enigste waar je mee moet hobbyen, de iis-user hoef je volgens mij niets mee te doen verder.
Hmm bedenk me net dat ik 'm hier op fat heb geinstalleerd, misschien moet je als je ntfs hebt, ook nog even in de betreffende directory de iis-user schrijfrechten geven.
Nogmaals dat is altijd het enigste wat ik in heb hoeven stellen om te zorgen dat je(ik...) ook kon schrijven in de betreffende directory.
Jep, ik heb ntfs en ik heb doodgewoon mijn Inetpup alle rechten gegeven en deze rechten door laten geven op alle onderliggende bestanden en directory's

bij IIS heb ik alle directory's lees en schrijfrechten gegeven en ook nog eens toegang tot de scriptbron

om precies te zijn, mijn pc is nu een open deur!, en het draait nog niet terwijl het op mn website geen probleem is

deze week had ik ook al een probleem met een asphttp-tool waarmee je broncodes van andere website's binnen kunt halen zodat je bv een metsearch kunt maken.

dit progie wilde ook al niet lopen, hij stampte met een paar tellen het geheugen vol (500mb) en deed voor de rest ook niets terwijl hij eigenlijk via server.htmlencode de opgehaalde bron moest tonen

volgens mij zit er niets anders op dan FORMAT C: en alles overnieuw installeren, een paar mnd terug had ik dit probleem niet

ik gebruikte het progie van http://www.serverobjects.com

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 06:49

MankE NeliZ

Geen matches

had je destijds Norton AV geinstalleerd? Script Blocking in NAV zorgt namelijk voor dit symptoom!

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

Verwijderd

ik had het ook met NAV :-) - deinstalleren en was klaar (heb uitzetten niet eens overwogen) :O
Pagina: 1