Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!
Verwijderd
werkt op batterijen..Op zondag 11 november 2001 11:23 schreef Fryotech-XP het volgende:
Ideetje:
Ik heb nog èèn 5 1/4" drivebay over, en nu leek het mij een leuk idee om hier twee temp LCD's in the hangen. Ik heb al een mooie op het oog, nl. de HED 042-T van Conrad.
[afbeelding]
http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0201000051005472335&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=13&TK_PAR[MEDIUM]=]
Het enige probleem is dat deze LCD werkt op 3.0±0.4V, en mijn vraag is dus: welke potmeter kan ik het beste gebruiken om de standaard 5.0V die mijn voeding uitspuugt om te vormen naar een spanning die twee van deze LCD's lusten?
Fryotech
Ik heb alleen geen zin om om de zoveel tijd mijn puter open te maken om die #@$^% batterijen te verwisselen!
Fryotech
Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!
Fryotech
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Expanding the inexpandable
Verwijderd
kost fl 28,= ofzow btw het grootte kapje kan je ervan afhalen en dan hebbie een mooi klein sensortje
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Gewoon de boel aansluiten, the potmeter helemaal dichtdraaien, en dan langzaam m.b.v multimeter van 0 naar 3V!
Er gaan er volgens mij, met een paar millimeter speling, precies twee van die dingen in een 5 1/4" bay...een voor m'n Athlon XP 1800+ en een voor m'n Elsa GF3...
Fryotech
Verwijderd
Dat vond ie niet fijn
Spontane reset, maar gelukkig nix kapot, mijn kleine vraag is dan nu ook
moet ik ook zo'n 10K Ohm potmeter hebben?? En hoeveel moet zo'n dingetje kosten?? Ik ben een n00b @ electronica
Die heb ik ook een yah maar dan van de plaatselijke electroboerOp zondag 11 november 2001 15:20 schreef ReseTTim het volgende:
koop een mooie temp metertje bij stuut & bruin, die werkt gewoon op een batterijtje en is erg mooi voor inbouw.
[afbeelding]
kost fl 28,= ofzow btw het grootte kapje kan je ervan afhalen en dan hebbie een mooi klein sensortje![]()
I see dead pixels...
Verwijderd
das dus een Ge diode.Op zondag 11 november 2001 20:09 schreef augustus het volgende:
Drie diodes in serie tussen 5 volt en +volt LCD.
3 x 0,6 = 1,8 volt spanningsval.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
zij brengt rozen op gerrits graf bij vies grauw weer
Zij = Zwart
Brengt = Bruin
Rozen = Rood
Op = Oranje
Gerrits = geel
Graf = Groen
Bij = Blauw
Vies = Violet
Grauw = Grijs
Weer = Wit
Dat ken ik ergens vanOp zondag 11 november 2001 20:42 schreef Racer1981 het volgende:
Ook een handig foefje is om deze regel te onthouden:
zij brengt rozen op gerrits graf bij vies grauw weer
Zij = Zwart
Brengt = Bruin
Rozen = Rood
Op = Oranje
Gerrits = geel
Graf = Groen
Bij = Blauw
Vies = Violet
Grauw = Grijs
Weer = Wit
Ehm... Germanium hebben 0.2 volt spanningsval....Op zondag 11 november 2001 20:30 schreef thedolf het volgende:
[..]
das dus een Ge diode.
Standaard silicium diodes zijn bij dergelijke stromen idd 0.6 volt. Maar idd een 3-tal diodes.
read my post again!!Op zondag 11 november 2001 18:03 schreef jotheman het volgende:
[..]
Die heb ik ook een yah maar dan van de plaatselijke electroboerBAUR rulez, op bestelling was binnen een dag binnen en idd erg mooi voor inbouw (past pcies in je floppybay
) leuk ding alleen de sensor is wat groot
Op zondag 11 november 2001 15:20 schreef ReseTTim het volgende:
koop een mooie temp metertje bij stuut & bruin, die werkt gewoon op een batterijtje en is erg mooi voor inbouw.
[afbeelding]
kost fl 28,= ofzow btw het grootte kapje kan je ervan afhalen en dan hebbie een mooi klein sensortje![]()
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Verwijderd
Maar nu eerst de maandagochtend-koffie!!!
[Add-it]
Lekker bakkie, maar nu terzake:

Voor 3V vaste spanning gebruik je de volgende waardes:
R1: 250 Ohm
R2: 350 Ohm
C1 en C2: 47uF is ok (ga uit van minimaal 1uF per mA)
Eventueel zou je R2 kunnen vervangen door een potmeter 1K en zo een instelbare spanning kunnen maken (van 1,25V tot 6,25V zo uit het hoofd)
Ziet er op zich goed uit maar is zo onwijs groot.. 14mm is leuk voor een klok ofzo maar voor een temp is 9mm zat vind ik en dat pas ie ook ik een 3,5 bay... (wat ik dus wil gaat doen wat de specs zijn interessant...
Hoewel je het ongetwijfeld netjes bedoelt hoef je niet je naam onder elke post te zettenOp zondag 11 november 2001 16:21 schreef Fryotech-XP het volgende:
Fryotech
Citaatje uit de FAQ:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
thx manOp maandag 12 november 2001 09:07 schreef AcouSE het volgende:
Ik kan straks wel ff een schema'tje posten met een LM317 spanningsregelaar op 3V. Da's 5V in en 3V uit, werkt heel goed.
Maar nu eerst de maandagochtend-koffie!!!
[Add-it]
Lekker bakkie, maar nu terzake:
[afbeelding]
Voor 3V vaste spanning gebruik je de volgende waardes:
R1: 250 Ohm
R2: 350 Ohm
C1 en C2: 47uF is ok (ga uit van minimaal 1uF per mA)
Eventueel zou je R2 kunnen vervangen door een potmeter 1K en zo een instelbare spanning kunnen maken (van 1,25V tot 6,25V zo uit het hoofd)
Bedankt! Ik race van de week naar de plaatselijke electroboer met dit schemaatje in de hand! Lekker solderen!
Fryotech (om het af te leren!
Verwijderd
Ik geef hem ff een schopOp maandag 12 november 2001 06:45 schreef ByMeS_Dy het volgende:
Ik heb dus dat ding van dixons he. Kan je daar gewoon dat uiteinde van de sensor erafhalen en dan dat draadje tussen je proc en je cooler futselen? Wat zoals ie kant en klaar geleverd wordt is ie wel heel erg dik heDan kan ie er dus alleen maar naast