Toon posts:

laptop verkoop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik had laatst n laptop te koop staan op ebay en nou kreeg ik n mailtje van iemand dat hij m wou voor $1100, ik had m voor fl.1500 neer gezet
ik moet m dan wel naan indonesie sturen met fedex
hij wil vooruit betalen.
is dit veilig?
hij wil dat ik op factuur zet op $300 was ivm belasting daar.
hoop dat t n beetje duidelijk is.

Verwijderd

Hoe wil hij vooruit betalen, geld overmaken?
ik vertouw het niet , hij biedt dus 1000 piek meer . klopt toch niet |:(

Verwijderd

Topicstarter
1100 dollar = ongeveer 2800 piek
misschien wist hij niet dat t om guldens gaat?

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Als ie vooruitbetaald en je zorgt ervoor dat ie goed en veilig aankomt??

Jij hebt dan veel meer dan je ervoor vroeg en hij heeft zijn laptop. Theoretisch is hier niets mis mee. Aan de andere kant zijn er zo en zo mensen/bedrijven die hiermee de dupe ervan (gaan) worden. Er is zeker opzet in het spel.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
Ik zou 't niet doen, want het is inderdaad verdacht dat ze wel even 1000 gulden meer willen betalen maar van dat verschil zouden ze makkelijk de indonesische BTW kunnen betalen.
Ik verwacht dat als je je laptop er heen zou sturen, je ten hoogste die $300 kunt krijgen.
Waarschijnlijk proberen ze dit te doen om mensen wat sneller (en onvoorzichtiger) te laten handelen, door ze lekker te maken met een hoop geld in het vooruitzicht.

* TD-er heeft wel geleerd om heel voorzichtig te zijn, als het om geld gaat en easy money nooit te vertrouwen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
maar kan t kwaad voor mij?
volgens mij niet
als hij t over heeft gemaakt, kan ik t sturen toch?

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Weet je zeker dat het geen singapore dollars zijn??? vraag ff precies wat voor soort geld hij wil betalen. en ja ik zou zeker eerst laten betalen

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Verwijderd

Topicstarter
dat zal ook nog ff duidelijk vragen ja

Verwijderd

Topicstarter
hij heeft adres gegeven waar t heen moet
heb gevraagt of t om us dollars gaat

Verwijderd

Topicstarter
is naar bedrijf
Starlite Electronic
Jl TRS Buah Batu No 391
Bandung
West Java 40283
Indonesia

Verwijderd

Als het geld op jouw bank staat is er geen probleem.
Cheque zal ik niet accepteren, kan ongedekt zijn.

En hoe wil je die spulletjes versturen?
Als je niet-franco naar Indonesie stuurt en de ontvanger betaald niet, kun je alsnog de vracht betalen.
Ik zou aan de ontvanger vragen of hij ook de vrachtkosten wil overmaken.

De vervoerder zal wel een proforma invoice van je vereisen, daar zet je iets op van "Sample without any commercial value" en vul je een fictief bedrag in.

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-08 12:22

Maf

Onthoud:

Als dat geld van hem op je bank staat maakt dat niks zeker; het is daar net zo geregeld als hierin Nederland: Je hebt een bepaalde tijd om de overschrijving terug te draaien.

Dus als je die overschrijving binnen hebt en je stuurt het pakket op en geeft dit door dan kan hij de overschrijving nog cancellen.....

En dan nog iets.....laptops zijn veel goedkoper in dat soort landen; waarom zou die dan die dan jou kopen??

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 12:57 schreef Maf het volgende:
Onthoud:

Als dat geld van hem op je bank staat maakt dat niks zeker; het is daar net zo geregeld als hierin Nederland: Je hebt een bepaalde tijd om de overschrijving terug te draaien.

Dus als je die overschrijving binnen hebt en je stuurt het pakket op en geeft dit door dan kan hij de overschrijving nog cancellen.....
Dat dacht ik dus ook, blijkt echter niet zo te zijn. Als het geld eenmaal op de bank staat is er niets meer te cancellen. Pas als bijvoorbeeld de overschrijvings-opdracht onderweg is, maar de betaling is nog niet bij-/afgeschreven van de rekening dan kan ie nog gecancelled worden. Ik heb namelijk hetzelfde gehad, ik ben opgelicht met een GSM frontje dat nieuw zou zijn maar wat reeds gebruikt was. Ik ben toen naar de bank gegaan omdat ik m'n geld terug wilde laten boeken, maar dat bleek onmogelijk. De medewerker bij de bank vertelde me toen het bovenstaande. Wat je misschien kunt doen is wanneer hij het geld heeft overgemaakt meteen al het geld van je rekening halen (contanten ophalen bij de bank) en het er na een paar weken weer opzetten, ik geloof echter niet dat dat nodig is omdat het dus niet gecancelled kan worden als de betaling binnen is (maar om zeker te zijn hè ...)

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:47
Wat jij, Spor, net zegt, van dat geld af te halen, heeft zowieso weinig nut. Stel dat het toch kan gecancelled worden, dan sta je met je bankrekening in het rood !

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:44
Nog iets: let er wel op of het om AMERIKAANSE dollars gaat.
Je hebt Canadese, Australische, Hongkongnese en misschien zelfs wel Indonesische dollars (geen idee wat de valuta daar is). Deze zijn significant minder waard.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 19:06
Op zondag 11 november 2001 12:57 schreef Maf het volgende:
Onthoud:

Dit is gewoon niet waar. Als het geld is overgeboekt op een andere rekening, anders dan via een machtiging, is het geld niet meer terug te boeken zonder de toestemming van de rekeninghouder.

Het verhaal dat een overboeking ongedaan kan worden gemaakt geldt alleen voor machtigingen. Hierbij heb je tot 30 dagen (7 dagen voor bedrijven) na overboeking het recht om het geld terug te laten storten op je rekening.

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Op zondag 11 november 2001 11:23 schreef diavolo het volgende:
ik had laatst n laptop te koop staan op ebay en nou kreeg ik n mailtje van iemand dat hij m wou voor $1100, ik had m voor fl.1500 neer gezet
ik moet m dan wel naan indonesie sturen met fedex
hij wil vooruit betalen.
is dit veilig?
hij wil dat ik op factuur zet op $300 was ivm belasting daar.
hoop dat t n beetje duidelijk is.
Dit klinkt mij niet vreemd in de oren hoor, had laatst op Ebay ook iets van $veel.~ en toen had ik aan de verkoper gevraagd of hij een veel lager bedrag op de doos wilde schrijven, ($Veel.~ werd dus $weinig.~. >:))

Dit wilde ik (en wil die indonees waarschijnlijk ook,) omdat er anders invoerrechten betaald moeten worden door de ontvangende partij.(Dat heet geloof ik Customs Law)

Mijn mening:-> Als het geld op je rekening staat, versturen en klaar is kees , erhmm, je laptop......

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 13:43 schreef G8KeePeR het volgende:
Wat jij, Spor, net zegt, van dat geld af te halen, heeft zowieso weinig nut. Stel dat het toch kan gecancelled worden, dan sta je met je bankrekening in het rood !
Je moet ook wel even met je bank regelen dat je niet rood mag staan, of je moet gewoon je rekening opheffen :) (maar da's lastig bij een lopende rekening, want dan moet je je salaris-administratie enz, enz. allemaal aanpassen). Open even een nieuwe rekening voor deze betaling bijvoorbeeld, haal het geld eraf als het is overgeboekt en hef de rekening meteen weer op :). Een rekening openen en sluiten kost toch niets :+

• Stacium
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Heb je Cast Away gezien? :P

nah, ik zou het dus niet doen, hoop gezeik met vervoer enzo

Als je em nou echt niet kan verkopen hier in NL kan je het wel overwegen natuurlijk

It seemed like a good idea at the time

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 16:47
Is dat geen bordeel op Java waar die ... figuren rond lopen in Grijze wolf jassen :)

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 20:32

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Volgens mij kan het geen kwaad. In Indonesie zijn de spullen wat duurder dan hier. Hij zal jouw aanbod wel een koopje vinden denk ik. Dus dat extra geld maakt voor hem dan nog niets uit, want dan is het nog steeds een koopje.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Verwijderd

allemaal bedankt voor de reacties
kon tijdje niet inloggen moest opnieuw reggen :(

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 17:39
Ik zou er wel mee uitkijken als ik jou was. Wacht gewoon eerst rustig af tot je het geld hebt en stuur daarna pas de laptop op.

Verwijderd

dat doe ik ook.
maar kan hij als hij dat ding heeft ontvangen zijn geld wel of niet terug laten storten door zijn bank?

Verwijderd

En als er nou een postbode is die ergens die laptop achterover drukt is hij zijn geld kwijt en krijg jij de Indonesische maffia achter je aan :+

• MasterM
  • Laatst online: 05-08 10:54
Op maandag 19 november 2001 03:43 schreef BAZZA het volgende:
En als er nou een postbode is die ergens die laptop achterover drukt is hij zijn geld kwijt en krijg jij de Indonesische maffia achter je aan :+
whooeaa lol...
nah hij kan het geld niet terug boeken... overschrijving is overschrijving...
Alleen een automatisch incasso, ook wel machtiging, (dus je geeft iemand het recht elke maand poen der af te halen) kun je binnen een maand terug laten boeken. (zoals iemand hierboven al zij).
Stort hij het dus van te voren? Nix om je druk over maken,
op die mafia na dat :P
Pagina: 1