Toon posts:

bromtoon in de coax aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort een bromtoon in mijn audio versterker
welke duidelijk hoorbaar wordt als je het volume wat opschroeft als ik de coax er uit trek is de bromtoon weg
wel heb ik de pc er ook opaangesloten maar dat moet toch kunnen dacht ik wie heeft raad
-groundloop isolator- heb ik hier ook al eens gelezen maar in de diverse audio/vidoe zaken hebben ze hier nog nooit van gehoord.

Verwijderd

hi,
ik had dat ook
je moet bij je aansluiting kijken of de mantel niet tegen de stkkertjes komem, er zitten van die ijzeren draadjes onder t witte.
suc6

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Dit is een tamelijk bekend probleem. Ik neem aan dat je die coax kabel in een kabeltelevisie-aansluiting stopt. Tussen de mantel daarvan en je PC-aarde staat doorgaans een bromspanning. Die hoor je door de versterker. De oplossing is erg simpel: verbind de mantel van je coaxkabel met de massa van het stekkertje via een klein condensatortje. De brom wordt hierdoor tegengehouden terwijl het veel hoogfrequentere antennesignaal er ongehinderd doorheen gaat.
De middenconnector is doorgaans in de tuner al via een condensator aangesloten, zodat je hier niets aan hoeft te doen.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Galvanisch scheiden lijkt mij de oplossing.

Of probeer het met zo'n -3dB (dacht ik) weerstand, die kun je gewoon als stekkertje kopen, een soort kokertje tussen de versterker en de antenne.