Toon posts:

12x = snelste scsi-brander?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik ben stukje bij beetje bezig al het IDE-spul uit mijn machine te verbannen en ik ben bij de brander aangekomen.

Zit nu een of andere Lite-On 12x in, maar als je toch gaat vervangen heb ik liever meteen iets rappers. Alleen, ik vind niks snellers als de PlexWriter 12/10/32x.

Iemand toevallig iets snellers tegengekomen? Rare merken of uit buitenland bestellen geen prob, als het maar SCSI is.

• Heretic
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Yamaha heeft een 16x SCSI met 8MB Buffer alleen geen Burnproof of Justlink oid.

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 11:04 schreef Heretic het volgende:
Yamaha heeft een 16x SCSI met 8MB Buffer alleen geen Burnproof of Justlink oid.
met 8mb buffer heb je echt geen burnproof nodig :)

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-04 11:02
Op zondag 11 november 2001 11:07 schreef Stoned-cow het volgende:

[..]

met 8mb buffer heb je echt geen burnproof nodig :)
Wat een onzin! Mijn 4x brander heeft al een 4 mb buffer. Gelukkig is de kans op een buffer underrun bij SCSI kleiner omdat dit meestal beter presteert, maar wanneer je op 16 speed brandt verbruik je: 16x150 = 2400 kB/s.
Ga je toch redelijk rap door je buffer heen!
(edit: spelfoutje)

Verwijderd

Topicstarter
Yesss, ik zien 'm! Yamaha CRW2100SZ. http://www.yamaha.com/cgi-win/webcgi.exe/DsplyModel/?gHDR00007CRW2100SZ Burnproof, mwah, met scsi eigenlijk alleen soms nodig bij on the fly copieren van audio of rottige cdtjes. Tnx man!

• vargo
  • Laatst online: 16-04 11:02
Oh ja en om ook een beetje ontopic te blijven - zoekt en gij zult vinden (pricewatch):
Yamaha heeft SCSI modellen die op 16 en 20 speed schrijven...

Verwijderd

als jij je systeem goed heb dan kun je zonder burnproof easy een cd fikken, zelf op 16 speed of hoger!! Kun je daarnaast nog makkelijk andere dingen doen.

Kwam yamaha ook niet met een 24speed SCSI uit???

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, de pricewatch; soms geeft Google gewoon teveel hits. De CRW2200SZ http://www.yamaha.com/cgi-win/webcgi.exe/DsplyModel/?gCRA00001CRW2200SZ Zit nog Safeburn op ook. Over een 24x scsi model kon ik nog even niks vinden. Tnx agn!

• Heretic
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Sanyo komt binnenkort met een 32x SCSI op de markt volgens: http://www.tweakers.net/nieuws/18960

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Zelf heb ik de Waitec T-Rex SCSI :)

16x10x40x Met burnproof :) Hij fikt de hele cd op 16x en niet zoals de Yamaha eerst een stuk op een lagere snelheid :9~

webOS all the way!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:36
Elke brander tegenwoordig fikt op variable speeds. Dit omdat hij de RPM's gelijk moet houden, dat is met Yamaha zo, met Plextor maar ook met andere merken.
Op zondag 11 november 2001 11:57 schreef Hermanvh het volgende:
Zelf heb ik de Waitec T-Rex SCSI :)

16x10x40x Met burnproof :) Hij fikt de hele cd op 16x en niet zoals de Yamaha eerst een stuk op een lagere snelheid :9~
Is Waitec niet een goedkope versie van Yamaha/Plextor?

• TD-er
  • Laatst online: 05-04 10:14
Op zondag 11 november 2001 12:07 schreef XTracer het volgende:
[..]

Is Waitec niet een goedkope versie van Yamaha/Plextor?
De Waitec's die ik gezien heb leken wel heeeeel erg veel op de toen bestaande Philips writertjes.
Vermoedelijk dat Waitec net zoiets is als Thrust... koop een product en plak er je merk sticker op.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Hermanvh

Hermanvh

Op zondag 11 november 2001 12:12 schreef TD-er het volgende:

[..]

De Waitec's die ik gezien heb leken wel heeeeel erg veel op de toen bestaande Philips writertjes.
Vermoedelijk dat Waitec net zoiets is als Thrust... koop een product en plak er je merk sticker op.
Dit is waar, maar de T-Rex is dus een Sanyo BP1400 >:)

En geen Philips :r of iets dergelijks. Tevens fikt ie de hele cd op 16x >:) Zie ook deze Duitse review voor meer info.
In 't Italiaans, maar de plaatjes spreken voor zich

Zelf heb ik m ook en ben erg te spreken erover, 100% CloneCD compatible. DAE op 12X met EAC >:)

webOS all the way!

• sorted.bits
Reden dat ie zo goedkoop is : Buffer : 2048K

Ow en Sanyo heeft geen Safelink, maar BuRNProof..., euhm, denk dat je het een beetje fout hebt.

• Hermanvh

Hermanvh

Ik weet niet waar jij nu weer Safelink vandaan haalt, maar die Waitec heeft dus toch echt wel Burnproof en een Sanyo loopwerk...

webOS all the way!

• sorted.bits
www.waitec.com

de meest betrouwbare specs haal je van de site van de producent ;) duh

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/xtracer/trex.jpg

Effe screendumpje bij gedaan.

Edit, effe wat zoek werk gedaan :) Waitec heeft geen licentie om burnproof te gebruiken, iig niet op de "oude" types. Alle types van Waitec zijn uitgerust met Safelink

Edit 2: Meer research, geen BurnProof betekent ook geen Sanyo binnenwerk...

Verwijderd

12x of 16 maakt niet zo veel uit.
RESPECT voor Plextor! Bo bo bo! :) (Ali G)

Ik had toch echt de plextor genomen.
En software is vaak ook errug belangrijk.
Als je bv een 16x fikker hebt en easy cd creator gebruikt,
kun je met een 12x even snel fikken als je cdrwin gebruikt.

• Hermanvh

Hermanvh

Op zondag 11 november 2001 13:45 schreef XTracer het volgende:
www.waitec.com

de meest betrouwbare specs haal je van de site van de producent ;) duh

[afbeelding]

Effe screendumpje bij gedaan.

Edit, effe wat zoek werk gedaan :) Waitec heeft geen licentie om burnproof te gebruiken, iig niet op de "oude" types. Alle types van Waitec zijn uitgerust met Safelink

Vaag ik heb er hier toch echt een met Burnproof >:)
Maarja, ik heb m ook al ruim een half jaar, misschien dat ze geen licentie meer hebben om de naam BurnProof te gebruiken :? Ik heb ook het stickertje BPRec voorop staan, wat dus duidt op een BurnProof Recorder :)

Ik heb ff de firmware updates van de Waitec T-Rex en de Sanyo BP4 vergeleken. Deze zijn tot op de byte gelijk!

Door m'n eigen stommiteit (verkeerde ASPI Layer) d8 ik dat m'n fikker kapot was |:( Ik dus ff RMA bon laten maken, opgestuurd op maandag en die zelfde week op donderdag een nieuwe fikker in huis >:)

Da's beter dan Plextor waar ik 8 weken op m'n OEM fikker 8x20x SCSI moest wachten :r

webOS all the way!

• sorted.bits
Zodra een firmware op de BYTE gelijk is, zal je brander onder windows ook het zelfde ID dragen als een Sanyo, denk niet dat hij dat doet, dat hij gelijk is in grootte geloof ik wel, want elke firmware voor een bepaald product is vaak even groot (heeft te maken met ROM groote).

Misschien dat jij een speciale versie (appart gemaakt voor jou) hebt, vandaar de burnproof ?

(feel my sarcasm)

• Hermanvh

Hermanvh

Ik heb toch echt van de site van Sanyo een firmware 4.31 voor de BP4 gedownload. Van de site van Waitec heb ik tevens de firmware update 4.31 voor de T-Rex gedownload.

Ik heb onder dos fc filea fileb gedaan en hij vindt geen verschillen.

Het moet dus wel een Sanyo loopwerk zijn!

Dat ie m herkent als een Waitec en niet als een Sanyo, ook al zijn de firmwares hetzelfde: Waarschijnlijk zit er een ander chippie in dat bepaalt dat het een Waitec T-Rex is en geen Sanyo BP4

webOS all the way!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-04 16:12

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Waarom scsi als je een ide met symless link or what ever kan krijgen. Ze zijn toch allemaal even goed?

.

• Hermanvh

Hermanvh

Op dinsdag 13 november 2001 09:39 schreef AkroBatik het volgende:
Waarom scsi als je een ide met symless link or what ever kan krijgen. Ze zijn toch allemaal even goed?
CPU verbruik is met SCSI een stukje lager :9~~(lees 1-3% tegen de 10-30% van een IDE fikker!)

webOS all the way!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05:11

Coïtus ergo sum

• sorted.bits
Op dinsdag 13 november 2001 10:21 schreef Chilly_Willy het volgende:
http://www.computertotaal.nl/testlab/scsi.phtml
Hehe , de eerste tweaker die zomaar iets van de computer totaal overneemt? :)

Verder, in dat artikel (duidt gelijk op de technische kennis van die lui) staat alleen maar wat vermeld over dat "IDE richting snelheden van SCSI gaat". Ja heel leuk en aardig.

Voorbeeldje, ik heb een Yamaha 2200SZ, dit is een SCSI/IDE brander.. dual interface dus. Sluit ik hem aan op mijn SCSI kaart, dan heb ik continu een buffer wat 100% vol is, de CPU usage komt niet hoger dan 2% en Burnproof (of wat voor cloon dan ook, hoeft compleet niet gebruikt te worden)
Sluit ik hem echter aan op IDE (moet ik dus ook een HD voor afkoppelen, anders heb ik niet genoeg poorten vrij), dan krijg ik tijdens het branden toch al gauw buffer percentages van rond de 50%, daarnaast is de CPU usage bij mij dan gemiddeld rond de 35%, zie specs (in sig) voor hardware. BurnProof heeft dan ook een aantal keer moeten ingrijpen.

Tijdens het branden ben ik gewend meerdere dingen te doen, MP3's/Outlook/soms zelfs gamen, met SCSI gaat dit allemaal soepel, terwijl CPU usage bij ingrijpen BurnProof toch al gauw stijgt naar 70% (dat is maar op 1 CPU, maar toch, dat merk je al gauw in Quake3 >:) )

Ow, en branden van een SCSI CD-ROM -> SCSI FIKKER gaat een stuk sneller dan van SCSI CD-ROM -> IDE FIKKER.

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05:11
Helemaal mee eens XTracer. Ik heb zelf een SCSI plextor (4x geen burnproof) en ik moet zeggen dat ik die lekkerder vind dan de Liteon 12x met burnproof van mijn schoonvader.

Ik had gewoon ff op google gezocht voor die link.
Maar goed. Er staan ook wel dingen in die kloppen.

Hier een betere link:
http://tweakers.net/nieuws/15856

Hoewel ze daar IDE en SCSI door elkaar vergelijken.
Maar je kan zien dat de waitec altijd op 16x brand.

Coïtus ergo sum

• Hermanvh

Hermanvh

Op dinsdag 13 november 2001 10:38 schreef Chilly_Willy het volgende:
Hier een betere link:
http://tweakers.net/nieuws/15856
Die kon ik dus niet vinden |:(
Maar is dus echt wel een relaxed fikkertje :)

Echte aanrader >:)

webOS all the way!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

die 8MB buffer van de yamaha is op zich echt genoeg, ik brand ook altijd op 4 speed met slechts 768KB buffer (= een dikke seconde dus ;)) en dat geeft *no* problems whatsoever... 8-)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:56
Ik had een Yamaha CDR400T SCSI en ben nu overgestapt naar de Lite-on 16102B.
Beide branders worden on the fly aangestuurd door mijn plex 40X zonder enig verschil in het bufferpercentage (bij goede cd's that is, met troep cd's haal je geen 16X read en is burnproof vaak bezig)

Verwijderd

Hallo welke tijd leef je?
Weet je niet dat er al 24x scsi branders zijn?
Ook zeer zeker van plex, die was als 1 van de eerste op de markt met 16 laat staan met 24.......

• Hermanvh

Hermanvh

Op dinsdag 13 november 2001 11:31 schreef koekkiemonster het volgende:
Ook zeer zeker van plex, die was als 1 van de eerste op de markt met 16 laat staan met 24.......
Ik vind het knap als jij mij het bewijs kan laten zien van een Plextor SCSI brander die sneller fikt dan 12X!

Ik heb m nl. nog niet gezien! En velen met mij!

webOS all the way!

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 11:31 schreef koekkiemonster het volgende:
dan had ik m wel gezien gisteren op de site van plextor of een van de computerbladen...

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
12x Plextor is de laatste SCSI brander die Plextor ooit heeft uitgebracht.
Ze zijn nu helemaal overgestapt op IDE omdat dat tegenwoordig met BURNProof enzo ook wel aardig presteert.

* Maurits van Baerle kon met zijn oude 'plex 8x' zonder burnproof Quaken tijdens het branden omdat het SCSI was. :)

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 19:33 schreef MauritsvanBaerle het volgende:
Ze zijn nu helemaal overgestapt op IDE omdat dat tegenwoordig met BURNProof enzo ook wel aardig presteert.

/me kon met zijn oude 'plex 8x' zonder burnproof Quaken tijdens het branden omdat het SCSI was. :)
Fijn is dat? :)
geld verdienen terwijl je lol hebt

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Op dinsdag 13 november 2001 19:33 schreef MauritsvanBaerle het volgende:

* TheLunatic kon met zijn oude 'plex 8x' zonder burnproof Quaken tijdens het branden omdat het SCSI was. :)
Geweldige tijden, vanaf een 40 speed scsi plextor naar een 8 speed scsi yamaha, altijd werken tijdens het branden en nooit een buffer die minder dan 90% gevuld is. en dat met een 500mhz systeem. Al ben ik toch bij met mn 24x lite-on, al is ie dan IDE...

Mother, will they like this song?

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Op zondag 11 november 2001 13:45 schreef XTracer het volgende:
Stierenstront. Heb zelf een 12 x Sanyo fikker, zonder Burnproof. Werkt als een trein. Al zeker 6 maanden geen cd meer verpest.

• Hermanvh

Hermanvh

Er is nu ook een 24/10/40X SCSI van Brainwave (a.k.a. Sanyo BP5 >:) )

webOS all the way!

Pagina: 1