Toon posts:

Intell Netport espress XL printserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Folks,
Kan iemand mij helpen om dat apparaat op het netwerk te hangen.Het is een 2 printer poorts apparaat met UTP aansluiting RJ45 en BNC.
Ik kan hem niet met Netport manager benaderen hij is al voorgeconfigurerd voor een ander netwerk ip range 160.46.30.61. MAC adress 00AA00529852.Mijn netwerk zit in een range van 192.168.0.0 subnet 255.255.225.0..
Pingen gaat niet en Add route om aan het routingstabel toe te voegen werkt ook niet.ARP werkt ook niet.NETBUI staat aan.Op naar resolve gaat ook niet.
Intel bied ook geen duidelijke oplosing op hun site.Heeft iemand toevallig zo'n ding al eens aan het netwerk gehangen.
Ik heb de nieuwere versie van Intell netport express 10/100 die word direkt door netportmanager gevonden.

Verwijderd

Ik dacht dat je die printserver kan resetten naar zijn fabrieksinstellingen (DHCP enabled). Vervolgens kan je hem dan weer benaderen.

Staat hierover niets in de handleiding?

Anders hang je een PC even in het zelfde ip segment.
Ip adres veranderen v/d printserver en dan ook de PC weer terugzetten, dan is het ook opgelost!

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
Wie weet waar je software kan downloaden om je NetportExpress XL te configureren? Op de site van Intel stond wel een programmaatje, maar die werkt niet. Ik heb hem onder Windows 200, 98, 95, 3.11 en MS-DOS geprobeerd op te starten, maar elke keer komt met een vage foutmelding over inbraak in het geheugen, ofzo. Ik heb hem op verschillnde pc's geprobeerd, maar elke keer de zelfde foutmelding. Opnieuw downloaden had ook geen effect. Please help me!

Verwijderd

heb hier een netport 10/100 en bij intel kun je de software ervoor gewoon downen en die werkt ook met de XL.
Als je er niet meer uit komt reset het ding dan eerst en laat die software hem detecteren binnen je net( net even voor de zekerheid getest en dat werkt) kan je gewoon installen en hij vind elke printserver zefs die van HP ( in mijn geval de 500x.
Zoek ander eerst even op zijn default ip.

O ja de software komt moeilijk door een firewall dus zet die even uit als je die hebt

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:37
Weet iemand hier een goede oplossing voor, want in dit topic staat nog steeds geen goed antwoord :(

Resetten gaat moeilijk zonder te software of is er wel een andere manier :?

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
1. sluit een printer aan
2. laat de printserver een testprintje maken (zit meestal een knopje op, eventueel vasthouden bij aanzetten)
3. lees ip adres op het testprintje
4. zet je eigen pc in dezelfde range zodat je kan pingen
5. gebruik netport manager om printserver goed in te stellen
6. zet je eigen ip nummer weer terug naar de juiste range

[edit: indien wachtwoord beveiligd moet je de firmware overschrijven via de seriele poort met software van intel]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Er zit toch een handleiding bij zo'n kastje of anders is deze wel op het internet te vinden.

Natuurlijk kun je op de hardware het kastje laten terug keren naar zijn default waarde (DHCP). Ook de andere oplossing om je PC in het zelfde ip range te zettten werkt zeker.

Verwijderd

Hmm, ik heb een Intel Netport II gekocht via V&A...

Nou, ik dat ding aansluiten, netwerkkabel erin, printer eraan (kunnen 2x parallel en 1x serieel op)... Dan gebruik ik Intel Netport Manager, maar die zegt dat ie geen printservers kan vinden in het netwerk. :( Hoe kan ik dat ding resetten? Ik zie geen knopje of iets zitten, waarmee ik em kan resetten. :(

Wie kan me helpen?

Verwijderd

Op die fiets!

Ik heb zelf een ander model, dus ik kan je niet compleet helpen.

Kijk eens op deze link. Daar staat jou model gegarandeerd ook tussen en daar kom je hoogstwaarschijnlijk wel verder mee.

http://support.intel.com/support/netport/index.htm

Succes

Verwijderd

Niet dus :(

Die heb ik al 20x doorgekeken :'(

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 14:00

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Oudere versies werken NIET met een IP netwerk.
Probeer eens het, default, spx/ipx protocol (Novell omgeving) ipv. je TCP/IP in je netwerkomgeving.
Kan zijn dat deze Intel gewoon geen IP ondersteund en dan heb je domme pech.
Of dat je hem van SPX/IP naar TCP/IP moet omzetten.

suc6

Verwijderd

Ok, heb net ff Iris gehaald en ge-runt.. De printserver is wel degelijk aangesloten op het netwerk :) Hij verzend allemaal IPX packets (heb heir op mijn pc (winxp) ook IPX protocol geinstalled)...

Maar wat nu? Hij geeft aan dat er geen IP-adres is opgegeven :(

Verwijderd

Hij geeft aan dat het frame type 802.3 is... Moet ik eens ff met die switches gaan kloten ?

Verwijderd

Ik heb echter wel het bron MAC address :) Hoe kan ik dit gebruiken (bv om een IP toe te wijzen) ?

Verwijderd

frame type 802.3 geeft aan dat het IPX/SPX is. Installeer op je machine ook het IPX/SPX protocol en geen in de opties aan dat 802.3 wil gebruiken. Dan moet je heb kunnen zien met het Management pakket (ook daar aangeven dat je IPX/SPX wil gebruiken).

Als je switches ipx/spx verkeer ondersteunen hoef je daar niets aan te veranderen.
Pagina: 1