Toon posts:

McStream, 4 IP nummers, en Win2K RRAS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik de overige 3 IP nummers van XS4all-Fast-ADSL door routeren naar de clients?
Ik draai Windows 2000 Advanced Server met daarop Routing & Remote Access en een DHCP server.

Het volgende is me al gelukt:

Inbellen op elk IP nummer afzonderlijk
- Op elk IP nummer is dataverkeer mogelijk mits ingebeld

Inbellen op alle 4 de IP nummers tegelijk
- Alleen het IP nummer welke als eerste verbinding heeft krijgt een Default Gateway toegewezen, en alleen dit IP nummer is te benaderen vanaf het internet. De andere IP nummers verbinden wel, maar die zijn alleen intern te benaderen.

Wat ik nu dus probeer, is op alle 4 de IP nummers in te bellen, en dan de overige 3 IP nummers door routeren naar de clients (DHCP-Spoof net als op de Alcaslet ofzo?)

Maar... hoe?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:54

Predator

Suffers from split brain

Klein vraagje...
heb jij recht op 4 IP nummers ???
M.a.w. je hebt 4 ip's aangevraagd bij je ISP ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 11 november 2001 11:26 schreef Pr3d4t0r het volgende:
Klein vraagje...
heb jij recht op 4 IP nummers ???
M.a.w. je hebt 4 ip's aangevraagd bij je ISP ?
Hoezo of ik er recht op heb?
Ik betaal er toch 210 gulden per maand voor?
(McStream + Belbasis)

Op het leveringscontract staan deze 4 IP nummers ook gewoon opgeschreven hoor, hoezo zou ik er geen recht op hebben?

Ik snap het niet helemaal...

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 09:41
[antfuckmode]
Op zondag 11 november 2001 18:47 schreef feeble het volgende:
(McStream + Belbasis)
Het is McDonalds en Mxstream :P

[/antfuckmode]

Verwijderd

[..]
Op het leveringscontract staan deze 4 IP nummers ook gewoon opgeschreven hoor, hoezo zou ik er geen recht op hebben?

Omdat KPN iedereen maar 1 IP gaat geven en diegene die er al 4 hebben nemen ze er 3 af. Daarvoor in plaats krijg je dan een Draytek router kado.

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53
Op zondag 11 november 2001 18:52 schreef ml1 het volgende:

[..]

Omdat KPN iedereen maar 1 IP gaat geven en diegene die er al 4 hebben nemen ze er 3 af. Daarvoor in plaats krijg je dan een Draytek router kado.
klopt.. dit is al een hele tijd zo[april?]. heb je je mxstream al een tijdje?

die router was bruikleen dacht ik

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 11 november 2001 18:52 schreef ml1 het volgende:

[..]

Ik heb gekozen om deze Draytek niet te ontvangen en om mijn 4 IP nummers te behouden. Dit kun je kiezen op de XS4all website. Er waren 4 mogelijkheden:

A. Je 4 IP nummers behouden, je ontvangt geen router
B. 3 IP nummers inleveren, gratis router kado (niet bruikleen)
C. 3 IP nummers inleveren en geen router ontvangen

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 11 november 2001 18:56 schreef slacksoff het volgende:

[..]

klopt.. dit is al een hele tijd zo[april?]. heb je je mxstream al een tijdje?

die router was bruikleen dacht ik
Ik beschik over McStream sinds het beschikbaar is in Amstelveen. M.a.w. ik ben onofficieel zelfs nog proefpersoon geweest. Ik heb zelfs nog de tijd meegemaakt dat Frank Gillebaard de McStreamGG oprichtte...

Vele McStream gebruikers, waaronder ikzelf, zijn hem dankbaar. McStream is onder andere door hem een kwalitatief goed product geworden.

De router is overigens eigendom. Deze wordt niet bruikleen zoals vroeger het geval was.

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wat wil je nou precies, gewoon op 4 pc's internetten met de 4 verschillende IP's die je hebt? Dan heb je toch helemaal geen server nodig? Volgens mij kan je dan gewoon je alcatel in een hub prikken.

Amateurcoureur en fervent banktukker

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 11 november 2001 19:02 schreef El_GringO het volgende:
Wat wil je nou precies, gewoon op 4 pc's internetten met de 4 verschillende IP's die je hebt? Dan heb je toch helemaal geen server nodig? Volgens mij kan je dan gewoon je alcatel in een hub prikken.
Zoals ik bovenaan zeg, ik wil dat de Server met de 4 IP nummers verbindt, en dat de Server deze door routeert naar de clients.

Dus:

Stap 1:
De Server is vanaf het internet toegankelijk met 4 IP nummers. :9

Stap 2:
De laatste 3 IP nummers worden door de Server uitgedeeld aan de clients, die dus via de Server aan het internet verbonden zijn. :9~

• Predator
  • Laatst online: 22:54

Predator

Suffers from split brain

[..]

Hoezo of ik er recht op heb?
(McStream + Belbasis)

never mind :)
ik ken geen mxstream ( Belgie ) en het kon zijn dat je eigenlijk maar 1 IP aangevraagd had.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 12 november 2001 18:48 schreef Pr3d4t0r het volgende:

[..]

never mind :)
ik ken geen mxstream ( Belgie ) en het kon zijn dat je eigenlijk maar 1 IP aangevraagd had.
Oow ok, nee maak je maar niet ongerust hoor ;)
Ik heb een contract getekend voor 4 ip nummers, en daarom heb ik die ook gekregen :)

• Rarz
  • Laatst online: 24-06 21:56
Die 4 IPs houd je ook nog voor een maandje of wat, als je niet expliciet gekozen hebt om ze te behouden. Die router heb ik ondertussen al binnen (en doorverkocht, want ik had er al eentje... :)

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

Pagina: 1