Geluids-isolerend Kast vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FR33L04D3R
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-07 11:12
Okay ik heb zo'n kastje gemaakt met noppenschuim om het lawaai van m'n PC tegen te gaan. Het hielp enorm! Alleen, moet ik nou niet ook nog ergens een gat maken voor de lucht-toevoer? En zoja: alleen aan de achterkant of ook aan de voorkant.

Vraagje 2: weet iemand een stille voedings-fan? Het moeten passen in een AMD Athlon 1,2GHz met zo'n K7T Turbo Mainboard. En hoe gaat dat precies, dat erin kwakken van een nieuwe fan? Is dat makkelijk?

Verwijderd

Ik heb mijn compu ook in een kast staan, em heb de voorkant geheel geïsoleerd. Als ik nu een cd in mijn 40x doe, hoor ik bijna niks.

Je hebt wel minder ruimte aan de achterkant voor inlaten, maar ik had toch nog 4 pci-sloten vrij, en heb daar de klepjes van weggelaten. Ook naast de pci-sloten zitten inlaatgaatjes in mijn kast. Daar heb ik nog een schepje bovenop gedaan m.b.v. de boormachine.
Je kunt zelfs de totale oppervlakte van de gaatjes a.d. voorkant van je kast uitrekenen, en dan evenveel aan oppervlakte erbij boren a.d. achterkant. :Y)

Papst en Panaflo maken hele stille fans, maar ik heb een Sunon die op 2300 toeren ook heel stil is.

Het vervangen v.d. fan is opzich niet moeilijk, er zit alleen een elco op de print waar nog spanning op kan staan. Die zou je kunnen ontladen, maar ik probeer altijd gewoon om 'm niet aan te raken. :D
Je opent de voeding, je kunt de oude fan er met draden en al uitsolderen, of (makkelijker) gewoon de draden halverwege doorknippen. Als je voor het laatste kiest, hoeft de printplaat er niet eens uit. (minder kans op schokken :Y) ) Nu kun je de nieuwe fan monteren (het beste is solderen en isoleren met krimpkous, maar met tape of een kroonsteentje kan het evt. ook wel :7 )

Verwijderd

Waarvoor zo moeilijk doen je stap naar de plaatselijke computerboer en haald een ver loop stekkertje en dan ben je er ook van af en waar om hebben jullie allemaal zo probleem met de koeling ik heb er een tijdje een temp meter op mijn kast gehad en getest(ik heb een AMD XP 1600+ Geforce2 MX200 en Maxtor harddisk)
een een ventilator aan de voorkant van de kast scheelt ongeveer 1 graden dus dan is get eigenlijk zinloos om heb te gebruiken als je dat toch doet zorg dan dat je een goede airflow hebt van onder voor inde kast naar acher in boven in de kast(boven de voeding.

ow ja voor die koelers kijk ff op www.coolerguys.com
succes

• FR33L04D3R
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-07 11:12
eey thanx guys

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 08:58 schreef Peterzz het volgende:
Waarvoor zo moeilijk doen je stap naar de plaatselijke computerboer en haald een ver loop stekkertje en dan ben je er ook van af en waar om hebben jullie allemaal zo probleem met de koeling ik heb er een tijdje een temp meter op mijn kast gehad en getest(ik heb een AMD XP 1600+ Geforce2 MX200 en Maxtor harddisk)

<snip>
Hoezo verloopstekkertje in de psu? Weet je wel waar 't over gaat?
En wie :? zegt dat ie problemen met koeling heeft? Mijn cpu is 40ºC full load en 26ºC idle.

Verwijderd

je kunt ook toch gewoon een kant en klare voeding halen (kost wel iets meer)

Wat zijn trouwens aanraders als je zo'n noise reducted psu wilt?

• Hingking
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-05-2025

Hingking

Duikfanaat

Ik denk dat ik ook maar eens wat noppenschuim in mijn kast ga zetten.;)
Pagina: 1