ISA Netwerk kaart op FreeSCO

Pagina: 1
Acties:

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 12:22
Heb een ISA netwerk kaart er in zitte, en ik krijg em maar niet aan de praat... werkt wel maar pingen ho maar... tis een RTL8019 maar heb em gewoon op de NE module ingeladen.

in ifconfig staat hij prima er bij, maar, pingen naar bv het lokaale netwerk doet ie niet... denk zelf dat het aan de IO en IRQ ligt, maar ik zou niet weten hoe ik de juiste op zoek ...

het zit op een oude 486 SX 33 MHz met Phoenix bios... 16 MB ram.

Als je mij hier bij kunt helpen of een stapje verder weet tebrengen, geweldig.

alvast bedankt voor de moeite :)

greetz!!

edit:
voor et geval ik de reply krijg jumpers? nee die zitten er niet op ;) hehe

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Bij D-Link ISA kaarten hoort er een setup progje waarmee je de IRQ en IO kan opvragen in DOS (en eventueel wijzigen door de EEPROM te flashen). Ff zoeken naar de driver diskette voor D-Link DE220 dus, misschien werkt het :)

Screenshot te zien op http://www.ludit.be/internet/kotnet/images/dlnkw3-1.gif

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 07:47

Roel

screen -x addict

Kun je er geen jumpers op solderen ? :D

Maar,
't is een rtl8019 dus da's een realtek, als je daar op de site kijkt kun je ergens een dos util vinden waarmee je de irq en io kunt instellen die je daarna in freesco kunt installen..

Achwat, ik verveel me dood op dit tijdstip, Hier of anders Hiero kun je die utils vinden..

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

• Silva
thx ik zal het proberen maar kut at et voor dos is

• Silva
na dit progje werkt et nog nie.. bagger zooi... zijn er geen andere manieren?? moet toch haast wel.... want ik word gek als iets niet wil hehe

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 03:28 schreef artecman het volgende:
in ifconfig staat hij prima er bij, maar, pingen naar bv het lokaale netwerk doet ie niet... denk zelf dat het aan de IO en IRQ ligt, maar ik zou niet weten hoe ik de juiste op zoek ...
[/edit]
als ie bij ifconfig staat, staat alles goed, anders zou ie het niet doen. Kijk nog wel eens naar de getallen of eth0 en eth1 in de setup misschien niet omgedraaid moeten worden.
Geef dan nog een ifconfig, en....?
Dan nog een keer de kaart zelf en het lokale netwerk pingen, OK?
Geef ook nog een rote om te kijken of alles er staat met gateway erbij (bij Chello haal je die uit winipcfg of krijgt hem van Chello zelf).

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb een Freesco router met daarin 2 identieke edimax ISA kaarten met precies dezelfde RTL8019 chipset prima draaien. De eerste kaart (eth0) gaat naar t kabelmodem en staat op IRQ 3, I/O 0x240h... en de tweede (eth1) gaat naar het netwerk en staat op IRQ 4, I/O 0x280h. Zorg dat je er zeker van bent dat de kaart met het dos proggie van plug & play modus gehaald is, want daar houdt freesco niet zo van ;)

Verwijderd

Voor alle duidelijkheid:
je moet die proggies om je kaart in te stellen
wel onder dos draaien.
pas als alle hardware compleet is kun je freesco/linux opstarten
suc6
Pagina: 1