U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.
welke zal ik nodig hebben 6 of 12??
De spanning dat je ledje doorslaat als een smeltzekering? Dat ie stuk gaat? Dan moet 12 Volt wel voldoende zijn.
Een ledje gaat doorgaans branden op zo'n 1,5 V.
En 6/12V kan natuurlijk wel, maar niet zonder weerstand.
(believe me, I know ...
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Het blijvt mij wat vaag, maar als je dnkt dat er ledjes bestaan op 220volt moet je ze mij eens laten zien. Ik heb ze zelf nooit gezien, en ik zal ze welleens willen zien.Op zondag 11 november 2001 03:24 schreef justice_strike het volgende:
nou je heb leds die voor 6 volt werken leds die voor 12 vold werken en zelfs voor 220
welke zal ik nodig hebben 6 of 12??
gewoon een standaar led, ga naar je electonica boer vraag daar een led + weerstand van 12 volt naar die led. Die gasten begrijpen dat gelijk wel. Ik kan je nu wel precies gaan vertellen, maar als je het fout zegt sta je voor lul.Op zondag 11 november 2001 03:30 schreef justice_strike het volgende:
ok uhm welke led moet ik gebruiken om op mijn mobo aan te sluiten??
Daar zit nl vast wel ergens een weerstandje voor, alleen die zit waarschijnlijk gewoon op je mobo.
)
)
Als je een case ledje wilt vervangen heb je geen weerstand nodig.
Als je een led direct op 12 gelijkstroom (bijvoorbeeld van je PC) wilt aansluiten heb je een weerstand nodig.
Als je een led op 220V wilt heb je een weerstand en een diode nodig.
Leds die op een hogere spanning kunnen worden aangesloten dan 1,5V hebben een interne weerstand.
Zo lastig is het niet hoor!
Dit topic is gesloten.
![]()