• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ik zag dit ding staan bij dixons(!), voor 499,- ik check ff de prijswatch (ja wap is handig) en ze zijn nog de goedkoopste ook, dat heb ik nog nooit meegemaakt :P

ik heb ff op internet gezocht maar ik heb nog een paar vragen:
----------

- heeft iemand er al 1s een werkend java-programma op zien draaien?
zijn de specs echt *precies* hetzelfde als de psion 5mx?

- zit er al een pc-kabel bij, en zoja, COM of USB?

- werkt het mobile-internet ook met niet-ericsson telefoons (officieel niet geloof ik, maar je weet maar nooit >:))?

- heeft iemand er negatieve ervaringen mee (of met de 5mx)?

----------

dat was alles :7

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 03:05 schreef doubleduh het volgende:
ik zag dit ding staan bij dixons(!), voor 499,- ik check ff de prijswatch (ja wap is handig) en ze zijn nog de goedkoopste ook, dat heb ik nog nooit meegemaakt :P

ik heb ff op internet gezocht maar ik heb nog een paar vragen:
----------

- 1:heeft iemand er al 1s een werkend java-programma op zien draaien?
2:zijn de specs echt *precies* hetzelfde als de psion 5mx?

- 3:zit er al een pc-kabel bij, en zoja, COM of USB?

- 4:werkt het mobile-internet ook met niet-ericsson telefoons (officieel niet geloof ik, maar je weet maar nooit >:))?

- 5:heeft iemand er negatieve ervaringen mee (of met de 5mx)?

----------

dat was alles :7
'k heb er 1 sinds september (prijzencircus V&D, 499,-)

1: Nog niet geprobeerd, moet wel kunnen (zie de driver update op de Psion site)
2: Yepp, alleen de software is iets aanpast voor Ericsson
3: Yepp, gaat via je COM poort
4: Nee :(
5: Nee, superding (icm T28). Lekker toetsenbord, backlight, Compact Flash slot, enz. :P

• doubleduh
  • Niet online
thanx voor de antwoorden :)

nog 1 vraagje:

werkt alle 5mx software ook op die ericsson?

Verwijderd

Iemand die ik ken heeft een MC218 en je kan wel met andere gsm's mobiel internetten, je moet alleen de telefoonsetting voor modem van je andere mobiel van de psion website halen.
JAVA, werkt zeker wel en je kan beter OPERA webbrowser gebruiken, die ondersteunt SSL waardoor je ook Hotmail en Yahoo web based email kan uitlezen.
Zelf gebruik ik een Psion 5mx (die binnenkort vervagen wordt door een Sony CLIE 770 of een Palm M505)

Verwijderd

problemen:
schermpje gaat HEEL MAKKELIJK stuk.... koop dus gelijk een hardcase. Ik had een scherm laten vervangen... 600 piek!(psion 5mx) en scharnier is links en rechts gebroken!!!!
En nee... niet laten vallen, maar bij dichtklappen van de 5mx zei het scharnier KRAK... zou ook weer 350,- reparatie worden.... vandaar de overstap naar iets anders. Jornada 720 was iets te veel van het goede... en Windows... dus laat maar

• doubleduh
  • Niet online
hmm ssl is wel handig ja, snotmail gebruik ik niet, maar als girotel er dan mee werkt zou wel erg mooi zijn :9~

kan opera voor epoc ook java-applets laten zien?

-----

ja het blijven kleine pokkedingetjes, maar ik neem waarschijnlijk dan wel zo'n 5mx hoesje erbij, die standaard van ericsson ziet er volgens mij niet uit, en hij moet daar met klittenband aan vast... (?) :)

Verwijderd

JAva geen probleem.....
en wat 5 mx cases betreft... ik heb nog een Palmtec hardcase in blauw metallic met optieset van allerlei gekleurde(gespoten) slotjes voor de hardcase. Die mag de verkoop in.

• doubleduh
  • Niet online
heb net ff gekeken op hun site, maar ik vind ze er wel een beetje lomp uitzien, ik denk dat zo'n leren hoes ook wel aardig is...

tenzij je hem erg goedkoop aanbiedt natuurlijk :P

Verwijderd

mwoa... helft van nieuwprijs dacht ik aan, je kan je er geen buil aan vallen eigenlijk... sterker nog... je palmtoppie valt zich geen buil! Ik had mijne in een VEGA lederen holster, liet em uitm'n handen op tafel vallen! 6 cm hoge val!!!! en KRRRRTSSSSSJJJJ scherm leek een groot spinneweb! Echt niet te filmen.
Ik heb ook nog een originele Streetplanner Millennium in originele doos voor de liefhebber.

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 16:17 schreef doubleduh het volgende:
thanx voor de antwoorden :)

nog 1 vraagje:

werkt alle 5mx software ook op die ericsson?
Ja, tis gewoon EPOC.
Die hoes die standaard is meegeleverd met die Ericsson is trouwens heel handig en beschermt goed. Heb 'm in het voorvakje van m'n rugzak....
Op zondag 11 november 2001 20:00 schreef humpy het volgende:
Iemand die ik ken heeft een MC218 en je kan wel met andere gsm's mobiel internetten, je moet alleen de telefoonsetting voor modem van je andere mobiel van de psion website halen.
Hmmm... Thnx! Dat ik ga ff proberen (voor me pa, heeft ook een MC218 maar een Nokia 6210 gsm)

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:22

winnie

de poes...

IK heb ook een ericcson MC218 (na een psion5). De ericsson is een fijn ding. GEheugen is iets groter de de standaard 5MX (12 tegen 10MB rom), ram is hetzelfde. Voordeel van de ericsson is meer standaard software (die helaas alleen voor de ericsson telefoons is). Ik had opera, maar die gaf een vreemde vastloper. Daarna er maar weer vanaf gegooid (bovendien is opera iets van 1 MB groot). Sowieso is een grote CF-card wel fijn om erbij te hebben.
Over schermen: ik heb ooit mijn series5 van ruim een meter hoogte laten vallen: de scharnieren waren bijna gebroken (barst enzo), maar het scherm is nog steeds goed. Kwestie van de manier waarop zo'n ding valt, denk ik.
Verder is het standaard etui vande ericson wel fijn. Ik heb ook een lederen vega etui, maar die gebuik ik niet meer. Te stijf en stug en je kan er niet veel in kwijt.

• doubleduh
  • Niet online
ik denk dat ik er morgen maar 1 ga halen, als ze inmiddels nog niet uitverkocht zijn... op hun site staat al dat ze tijdelijk niet op voorraad zijn...

blijkbaar toch erg goeie aanbieding van dixons :) voor zover ik weet de 1e :D

• winnie

winnie

de poes...

Nope: V&D was eerder. Helaas wel tijdelijk in hun prijzencircus (daar komt de mijne vandaan).

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-01 20:09

GeJe

Je...

Op dinsdag 13 november 2001 09:18 schreef winnie het volgende:
Nope: V&D was eerder. Helaas wel tijdelijk in hun prijzencircus (daar komt de mijne vandaan).
V&D = electric city=dixons (tenminste 1 jaar geleden nog en ik denk dat het niet is veranderd)

Vandaag is het feest en morgen ook.

• doubleduh
  • Niet online
ik bedoelde de 1e goeie aanbieding van dixons ;)

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 09:28 schreef GeJe het volgende:

[..]

V&D = electric city=dixons (tenminste 1 jaar geleden nog en ik denk dat het niet is veranderd)
Zelfde concern, niet hetzelfde bedrijf. Kan 't weten want 'k werk bij Electric City. De electronica afdeling van V&D is al sinds 1998 Electric City. Maar als ik zeg "Electric City" zeggen mensen: "wat?" "ja, V&D" "oh..."

• doubleduh
  • Niet online
ik hem hem inmiddels, het was wel de laatste die ze hadden :P

nu heb ik weer een paar vragen :):

- hoe groot kan zo'n compactflash-kaart maximaal zijn? (ik heb volgens mij ooit is ergens gezien dat dit max. 128mb is, maar dat weet ik niet zeker)

- weet iemand een goed freeware multiplayer-spel (via IR)? maakt niet echt uit wat voor soort spel... :)

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 23:28 schreef doubleduh het volgende:
ik hem hem inmiddels, het was wel de laatste die ze hadden :P

nu heb ik weer een paar vragen :):

1: - hoe groot kan zo'n compactflash-kaart maximaal zijn? (ik heb volgens mij ooit is ergens gezien dat dit max. 128mb is, maar dat weet ik niet zeker)

2: - weet iemand een goed freeware multiplayer-spel (via IR)? maakt niet echt uit wat voor soort spel... :)
1: Geen id, ik heb m'n 128MB CF kaartje er ff ingedaan en dat werkt perfect. Volgens mij kan je tot 2 GB (fat16) CF hebben zolang het maar type I is (dus geen MicroDrives).

2: Geen id, kijk hier eens...

• winnie

winnie

de poes...

volgens mij bestaan er geen freeware multiplayer spellen. Ook geen shareware trouwens. Maar als je iets vindt ben ik wel nieuwsgierig.

Verwijderd

punjt 4 of zo

mobile internet werkt perfeckt met mijn nokia 8210
Pagina: 1