temp meter waar op te hangen

Pagina: 1
Acties:

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
ik heb zo'n temp metertje bij halfords gehaald (zo'n eentje met een blauwe backlight) daar zitten 2 sensoren op, 1tje met een lange draad en die is vrij dik met plakband erop en nog eentje die zit op de print gesoldeerd van ca. 2~3mm (die kan ik verlengen met een stukje draad).

nou is de vraag: welke moet ik waar ophangen? mij leek het wel leuk om je intake en outtake te meten, maar daar heb je niet zoveel aan, kan je die kleine gesoldeerde niet bij, op, of in de processor maken? als ik hem in de heatsink stop, heeft het dan nut?

• CU2morO
SCHOP

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Hmm... ja, daar heb ik ook mee gezeten. Ik heb toen gewoon zo'n ding tussen de koelribben van m'n koeler gestoken maar toen werden die ribben ineens een stuk warmer, dus er ging iets niet goed... maar ik weet ook niet hoe je dit moet oplossen. Echt niemand die ons kan helpen :?

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Probeer em eerst helemaal uit die hoes te strippene n dan op een punt van je proc. plakken of op je gpu of allebei als je die andere interne sensor ook ff los soldeert en aan een draadje hangt

Verwijderd

ik denk dat je het beste er gewoon een platte sensor op kan maken en die ergens tussen zien te proppen, (proc | heatsink).

• CU2morO
nog iets: is er ook een mogelijkheid om die blauwe backlight continu te laten branden, en moet ik hem op 5/12v aansluiten en welke weerstand moet er dan tussen?

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

Op zondag 11 november 2001 17:27 schreef CU2morO het volgende:
nog iets: is er ook een mogelijkheid om die blauwe backlight continu te laten branden, en moet ik hem op 5/12v aansluiten en welke weerstand moet er dan tussen?
dit kan zeker maar ik ben erachter gtekomen dat als je backlight brand je temperatuur blijft staan op die waar ie was, dus dat zou zonde zijn, dan heb je niets aan je temp-sensor..

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• CU2morO
kan iemand mij nog ffkes de weerstand waarde geven vaan 5v -> 1.5v of 12v -> 1.5v

thx
Pagina: 1