Ik heb twee Maxtor 7200 toeren schijven in mijn PC hangen. Ja echt hangen, want om mijn pc zo stil mogelijk te krijgen heb ik ze aan nylon draden in mijn kast gehangen om de vibraties te minimaliseren. Dat werkt fantastisch, maar ik voelde laatst hoe warm ze waren en ze waren errug warm (ik denk zo warm dat ik ze rustig vast kon houden, maar wel bijna als warme koffie). Is dat te warm? Hebben die schijven de warmtediffusie via de kast nodig of is het geen probleem als ze een beetje warm draaien? Ze doen het al maanden prima zo, nog geen bad block, maar ik check het toch maar even.
mijn IBMetje draait ook al zo lang en wordt ook zeer warm
ik koel hem niet en draait al een jaar
maar als je het zekere wilt nemen hang je er een 8cm fan voor ofzo
ik koel hem niet en draait al een jaar
maar als je het zekere wilt nemen hang je er een 8cm fan voor ofzo
Ik heb ook 2 maxtor 40Gb's 7200 in mijn PC hangen, worden inderdaad zo warm als jij noemt (precies de goede temperatuur om je handen aan op te warmen als je 't koud hebt
)
Is volgens mij geen probleem... Als ze zo heet worden dat jij je handen er niet OMHEEN kunt leggen, dan moet je je zorgen gaan maken.
Is volgens mij geen probleem... Als ze zo heet worden dat jij je handen er niet OMHEEN kunt leggen, dan moet je je zorgen gaan maken.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Met een hamer past alles Hoe kouder hoe beter. Dat is mijn motto.
Dus koelen die hap, kan nooit kwaad. (heb ik ook gedaan met een paar Barracuda's. vooral mijn 30 gig schijven werden goed warm. Beetje airflow en ze zijn zeker 10C koeler)
Dus koelen die hap, kan nooit kwaad. (heb ik ook gedaan met een paar Barracuda's. vooral mijn 30 gig schijven werden goed warm. Beetje airflow en ze zijn zeker 10C koeler)
mijn IBM 10000 rpm wordt ook errug heet (gemeten 55graden ), maar met klein fannetje erbij draait ie al 1 jaar probleemloos
specs : wil je niet weten
Verwijderd
Als de HD's echt zo heet zouden worden dan zouden de fabrikanten er echt wel een hd cooler bijleveren lijkt me...
Greetz
Greetz
Nee hoor, want dan worden ze een tientje duurder, en dan koopt iedereen bij de concurrent die een tientje goedkoper is. Zo werkt het nu eenmaal.Op zondag 11 november 2001 14:35 schreef Celeron_clocker het volgende:
Als de HD's echt zo heet zouden worden dan zouden de fabrikanten er echt wel een hd cooler bijleveren lijkt me...
Virussen? Scan ze hier!
Pagina: 1