[WinXP] GF2GTS TV-out doet erg raar

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:14

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Tot op vanavond toe heb ik altijd kunnen genieten van de TV-out op m'n GeForce2 GTS. Ook toen ik XP had geïnstalleerd werkte het goed.

Vanavond had ik opeens echter zwart/wit beeld. Erg raar, want voorheen heeft het altijd perfect gewerkt met een s-video kabel. TV-Tool gedeïnstalleerd en weer opnieuw geïnstalleerd.

Toen werd er opeens geen TV-chip meer gedetecteerd. Diverse herinstallaties van zowel TV-Tool als de Detonator XP drivers (v21.81) mochten niet baten. Na ongeveer een uurtje klooien kwam gedurende de computersessie de TV-out plotseling weer terug.

Na de computer te hebben herstart ter bevestiging startte ik TV-Tool om te testen. Zoals normaal kreeg ik toen de testbalken in beeld, en ook zoals bedoeld in kleur. Zodra ik echter overschakel op TV-modus (zowel met als zonder Dual View) ga m'n monitor uit, verdwijnen de testbalken en gebeurt er verder absoluut niets... ik heb toen nog een upgrade uitgevoerd naar de Detonator XP 22.80 drivers, maar dat mocht helaas niet baten.

Iemand enig idee wat er hier aan de hand is?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 20:59
Nog geen reactie, jongen...
Kan je ook niet zo echt verwachten met zo'n topic op deze tijd. Alleen de programmers kunnen niet slapen, omdat ze anders in variabelen in TRUE of FALSE gaan uitdrukken. :)

Hmmm... tis 5:44. Aan de late kant, maar et heeft geen zin meer om naar bed te gaan. Om half 12 ga ik een Creative Audigi-EX, met een Creative DTT3500 testen. Effe de bas FLINK opendraaien. Ik mocht het niet om 12 uur vanacht. >:)

EDIT: Hey... m'n 200e post... ik mag nu in het Huiskamer
:) :o :D

• xiphoid
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Ik had vorige week hetzelfde,
tot ik erachter kwam dat ik op mijn av-scart had gezet, en toen ik hem op de andere scart achter op de tv drukte, werkte hij perfect.
natuurlijk wel het goede kanaal kiezen <s> en niet <av>

suc6 :)
Het is niet de tv-out of je computer of xp die het zwart wit maakt hoor :) Het is er echt! goed zoeken.

http://mrfloris.com

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Hallo, lees mijn berichtje aub goed. Als je TV-Tool opstart stuurt 'ie als testsignaal van die gekleurde testbalken naar je TV. Die krijg ik dus gewoon te zien! Wil ik de TV-modus inschakelen, dan valt mijn beeld op de monitor weg en op TV verdwijnen de testbalken. Meer gebeurt er dan niet...

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik hoop dat ik vanmiddag nog dé oplossing krijg, want als ik om 16:00 klaar ben met m'n werk wil ik wél graag m'n TV-out benutten... anders moet ik helaas (:'() Windows XP geheel opnieuw gaan installeren...

Ik heb zo'n vaag voorgevoel dat m'n TV-chip een beetje gaar is... het is eigenlijk niet te hopen, anders ben ik genoodzaakt op de HCC Dagen een nieuwe videokaart te kopen ipv een 80 gig HD... :(

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
^kick ^

Snik... :'(

Dat wordt dus alles opnieuw installeren... het valt me eigenlijk best wel tegen dat er nog geeneen tweakers is langsgeweest hier met zelfs maar een theorie waarom het fout gaat... ;(

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik geef het op. Over een paar minuten smijt ik m'n Windows-map weg en ga ik Windows XP maar opnieuw installeren. Het is te hopen dat dan alles wél goed werkt...

Jammer dat niemand me wist te helpen met dit probleem... ;(

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Problem solved!!! *D

Het bleek uiteindelijk zóóóóóóóóóóóóóó ontzettend simpel te zijn....

Ik dacht eerst aan een softwareprobleem en dat heeft ertoe geleid dat ik vanmiddag uiteindelijk drive C heb geformatteerd en Windows XP opnieuw heb geïnstalleerd. Toen had ik echter nog steeds last van het probleem...

Toen schoot me opeens te binnen dat mijn GeForce2 GTS een apart kaartje erop geprikt heeft zitten voor TV-out. Ik dus meteen de PC openschroeven en de videokaart eruit halen. En ja hoor, het TV-out kaartje viel eraf.... :(

Meteen terug geplaatst dus, de computer weer opgestart en uiteindelijk, de TV-out deed het weer perfect! 8-)

Toch wel héééééél errug |:( van me om niet meteen aan een hardwareprobleem te denken...

Afijn, problem solved... jammer dat er geen enkele tweakers was die me heeft kunnen helpen. Had me heel wat ellende kunnen besparen... :)

Pagina: 1