Toon posts:

Opstart probleem met Redhat 7.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had laatst Linux Redhat geinstalleerd maar kwam een beetje in de knoop bij de installatie. Op het einde moet je de monitor aanklikken die je hebt. Nu heb ik een PanaSonic -Panasync E70i.
Ik zag deze niet in de lijst staan dus drukte gewoon op next. maar redhat starte niet op :?.. er stond dat je kon inloggen maar een tijdje daarna probeerde het beeldscherm beeld te krijgen en hoorde ik de hele tijd het geluid dat je hoort als je bijvoorbeeld andere resolutie neemt.. een soort tik klik ofzo.. en dat bleef maar doorgaan.. na een paar minuten gooide ik het uit en installeerde windows weer.. heeft iemand een idee hoe ik dit oplos? er stonden ook ZOOOVEEEL monitors in die lijst.. ik wist echt niet welke ik moest kiezen..

dus als iemand mij kan helpen.. bedankt

want ik wil eens beginnen met linux :P

Verwijderd

dat ligt aan je grafische kaart denk ik, welke heb je, en welke versie van X86Free heb je? of nog beter welke versie van redhat?

Verwijderd

Topicstarter
Redhat 7.1 :)

en grafische kaart is een Geforce 2 mx 400 V7100

Verwijderd

denk dat dat all in de titel staat 7.1

selecteer volgende keer een merk/type dat dicht bij jouw Monitor komt

of een default monitor zoal Svga 1024x786 85Hz staan er nog wel een paar bij van dat soort

je kan ook eens een kijkje nemen bij Mandrake 8.1 ( is wat meer voor een newbie ) want daar is de setup een van de makelijkste ( zelfs MS kan daar nog van leren :P )

Verwijderd

Topicstarter
Yo bedankt.. ik ben al heeeeel toevallig mandrake 8.1 aan het downen nu. :P. had net al wat gelezen namelijk over newbies + linux :)

ik zal in het vervolg een monitor die het beste past.. maar het probleem was.. ik kon niet meer terug ook in die installatie om een monitor te kiezen :(

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Wat er gebeurde is dat toen GNU/Linux klaar was met opstarten (en de loginprompt gaf) X werd gestart (X is het programma dat het grafische basiswerk doet). X probeerde naar grafische mode te schakelen (*klik*), maar er ging iets fout, waardoor X afsloot en weer terugging naar textmode (*klak*).
Maar het stond zo ingesteld dat X direct nadat het afgesloten wordt meteen weer opstart (dan krijg je normaalgesproken als je X afsluit meteen weer een grafisch inlogscherm), dus X probeert weer naar grafische mode te gaan (*klik*), enz.

Om te beginnen heeft init (de moeder van alle processes, init is het process dat telkens X start) na een tijdje zoiets van 'hmm, X restart wel erg vaak... hoppa! uit!', dus na een tijd was het opgehouden, en verder had je op de LILO prompt 'linux init <runlevel>' kunnen geven, waardoor GNU/Linux in een ander runlevel was opgestart (ik weet zo snel niet welk runlevel niet-grafisch is in Redhat).

Het erafgooien was in ieder geval niet nodig geweest.

Verwijderd

Topicstarter
thx.. ik zal eraan denken de volgende keer.. meteen uitgeprint :P

• RemcoX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 20:05
Op zondag 11 november 2001 02:03 schreef deadinspace het volgende:
(ik weet zo snel niet welk runlevel niet-grafisch is in Redhat).
Gewoon runlevel 3. (Dat is Full multiuser mode, runlevel 2 is zonder netwerk)

dus:
code:
1
linux init 3

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op zondag 11 november 2001 09:39 schreef RemcoX het volgende:
Gewoon runlevel 3. (Dat is Full multiuser mode, runlevel 2 is zonder netwerk)
Mja, 'gewoon'... Gewoon voor Redhat, maar dat geldt niet voor andere distro's.
Pagina: 1