Toon posts:

Bios Flashen help mislukt !!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus terminator gekocht en nu heb ik prongeluk de verkeerde bios geupdate namelijk CUSI-FX en het moet een cusc zijn. Ik heb het oude bios wel opgeslagen maar ik kan het niet terug zetten want dan zegt ie dat ie niet naar escd kan written wie kan mij helpen please .....

greetzz P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

fabrikant mailen/bellen/tam-tammen voor een nieuw flashrommetje lijkt mij!

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 22:46

gerhald

:P

gewoon de bios er uit halen en naar imand toe gaan met het zelfde moederboardje die pc op starten bios er uit halen onder dat hij loopt de kapotte bios er in en op neuw flassen en de zooi weer terug zetten >:)

werd mij verteld door de fabrikant van mijn mama plank toen ik het ook had!!!!

OP EIGEN RISICO IK BEN OP GEEN ENKLIJKE MANIER AAN SPRAKELIJK ALS HET NIET GOED GAAT!

gerhald

Verwijderd

Zoek iemand met een programmer bij je in de buurt/school/werk. Neem de BIOS mee + gedownloade BIOS (waarschijnlijk een .bin bestand) en de eigenaar van de programmer weet er wel raad mee. Veilig en gratis (mits het een aardig persoon is :P)

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Lordy79

Fundamentalist

Op zondag 11 november 2001 00:26 schreef gerhald het volgende:
gewoon de bios er uit halen en naar imand toe gaan met het zelfde moederboardje die pc op starten bios er uit halen onder dat hij loopt de kapotte bios er in en op neuw flassen en de zooi weer terug zetten >:)

OP EIGEN RISICO IK BEN OP GEEN ENKLIJKE MANIER AAN SPRAKELIJK ALS HET NIET GOED GAAT!
Dat is inderdaad een goede manier. Hot-swappen heet dat. Doe ik veel op mijn werk.

Maar dit is een terminator-bakje... hmz.. moet je inderdaad naar winkel toe waar je 'm gekocht hebt. Die willen 'm wel hot flashen als je een beetje aardig bent...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Dit lijkt me iets voor PMG :)

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Natuurlijk is het erg dat je BIOS is verknoeid maar daarom hoef je er nog geen twee threads over te starten...

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Lijkt me sterk want je hebt de boel zo verziekt.
Het is jammer dat ondanks dat je veel te veel voor je Asus bordje betaald, je vrijwel geen service krijgt.

Bij epox/gigabyte hebt je al voor 2 tientjes (incl verzendkosten) een nieuwe bios.

Asus is gewoon een beetje over het paard getilde fabrikant geworden :r Ik zal dat een van de grotere groothandels ze al uit het assortiment gegooid had.

Senile! Senile Oekaki

• dexx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 08:58
ach ja. shit happens. maar hot flashen werkt meestal wel. doe het zelf ook op mn werk. (als er weer een of andere knuppel het verkeerde bios heeft gepakt ;) )
<offtopic>
was eerst een klant die was vergeten het zipje uit te pakken voor hij hem erin flashde, en dat flash tooltje flasht alleen binaire data dr in. dus die had een mooi zipje in zn bios staan :)
</offtopic>
maar als het goed is kan je via asus ook een nieuw chippie bestellen voor een paar $ maar daar moet je dan op wachten enzo.
iig succes

Verwijderd

bij mij is het ook weleens fout gegaan met flashen....
maar hij kon nog wel booten vanaf floppy.. dat schijnt niet in het bios te zitten...
dus met een bootdisk en flashprogramma erop en bin bestand en dan alles ingevuld in autoexec.bat heeft ie hem weer opnieuw kunnen flashen.... en floep daar ging mijn beeldscherm weer aan.... >:)

misschien kan het bij jou ook moet je effe kijken of het diskette lampje gaat branden....

Han

• Kets_One
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
het hangt ervan af of je bios op je mb gesolderd is of niet:

gesolderd: jammer, de wisseltruc met de bios (zelf geprobeerd, en gelukt!!!) van gerhald werkt niet en je kan je mb beter naar de leverancier sturen

niet vastgesoldeerd, maar in een voetje:
je hebt ŽgelukŽ. Als je iemand weet te vinden met (het liefst hetzelfde model mb dan kan je heel makkelijk met de wisseltruc van gerhald je bios opnieuw flashen.
Wil het niet lukken met het flashprogramma van de fabrikant, dan kan het altijd nog met een freeware flashprog, of een die niet naar het model of de vorige biosversie kijkt lukken. En dan is er altijd nog het goeie ouwe DEBUG waarmee het kan (nooit geprobeerd).

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO

Verwijderd

Hier zit je op te wachten:

www.flashbios.org

voor 15 piek je bioschip opnieuw geprogrammeerd }:O

Verwijderd

heb zelf ff gebeld met asus in emmen, kon mijn chip dezelfde dag nog op de post doen, en 2 dagen later kreeg ik 'm geflashed en al weer terug.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het al eeven geregerld met norrod en ik breng 'm er vanmiddag heen en zijn hot flashen het bios ff. Datnoem ik nou nog eens service
*D

Verwijderd

Topicstarter
PS iedereen nog bedankt voor zijn/haar ideeën

Verwijderd

Is t gelukt? Helemaal safe is het nooit . hot flashen.

Verwijderd

Topicstarter
JAhoor het is gelukt hij draait nu netjes op 1000 MHZ*D
Pagina: 1