Toon posts:

AMD Athlon 1600+ 256 DDR & MSI ms6380-l

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen met mijn bios instellingen is heb het idee dat die niet lekker loopt terwijl dit wel zou moeten Wie kan mij helpen met de bios instellingen de jumper op het mainboard om te switsen tussen 100 hz of 133 hz staat op 133hz. HELP TNX Peter

Verwijderd

moet op 133mhz staan..
ok installeer in eerste instantie de laatste drivers, weet niet welke chipset je moederbord heeft moet je zelf ff uitzoeken, is het een VIA chipset ga dan naar www.viaarena.com en download 4 in 1 drivers.
Is het een AMD chipset ga dan naar www.amd.com en download AMD 760 chipset drivers
is het een SIS chipset zoek dan ff uit waar sis website zit www.sis.com ofzow denk ik anders www.sis.com.tw denk ik

Ok das heel belangrijk.. STOTTERD WINDOWS? dan moet je dus idd. drivers downloaden WANT dan is het een probleem met gebrek IDE drivers denk ik.. Is hij traag? waarin?

Probeer in elk geval of je systeem stabiel is met volgende bios instelling:

RAM timing: turbo
en ergens kun je misschien ram speed instellen (verschild per chipseT) zet hem dan wel op 133mhz (of bij DDR op 266mhz)

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:49

MartNL

Lekker vaag zeg.
Hier moeten wij je bij helpen? :?

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:51
nou euhh ten eerste ... 133mhz MOET ie op staan, 2 geen jumper op dat mobo ... de meeste instellingen mbt je cpu vind je in je bios onder Hardware Monitor Setup.
de FSB moet daar dan op 133 staan, en de CPU Ratio op Auto zetten ... that's all ...

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 23:45 schreef MartNL het volgende:
Lekker vaag zeg.
Hier moeten wij je bij helpen? :?
ALS je meer wilt weten vraag hem dan WAT je wilt weten :)

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:49

MartNL

Op zaterdag 10 november 2001 23:49 schreef DKtje het volgende:

[..]

ALS je meer wilt weten vraag hem dan WAT je wilt weten :)
Je kan ook gewoon zeggen wat er mis is.

Verwijderd

Topicstarter
EUH ja als ik echt wist wat er mis was was ik er niet maare ik heb 3dmark2001 gedraaid en dan heb ik 1413 3D marks volgens mij is dit nooit genoeg voor dit systeem en ik heb een FSB van 266 op mijnprocessor en mainbord maar dit geeft tie aan op 133? kan dit, hopelijk zo meer duidelijkheid (ow ja ik heb een Arward Bios& Via chipset)
:)

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Je score in 3Dmark2001 is voor jouw systeen vrij normaal. Ik begrijp dat je een hogere score verwacht had, maar de zwakke sckakel in je systeem is de videokaart. Vergelijk maar eens wat resultaten bij 3Dmark2001 dan zul je zien dat dit normaal is.

133Fsb is normaal (10.5 x 133= 1400 = AMD 1600+)
266 heeft te maken met DDR= Double Data Rate 133x2 maar nu is er vast wel iemand die dit wat duidelijker kan uitleggen :?

Verder draait je system normaal? Dan zou ik gewoon is rustig wat artikelen en posting lezen over jou combinatie.

En anders de search gebruiken http://gathering.tweakers.net/forum/find

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Pagina: 1