Ik heb nogal 'es een brakke modemverbdinding, daar heb ik al 'es een vraagje over gesteld hier. Toen zei iemand op dit forum "je moet een geaard stopcontact gebruiken". Nou was het gisterenavond weer eens zover, 3 keer in 10 minuten verbinding verbroken, dus ik dacht oke, ff een verlengsnoertje leggen vanuit de keuken (heb geen geaard stopcontact in de kamer). Zo gezegd zo gedaan, ik steek de stekker van m'n computer in dat verlengsnoertje, KLATS! gelijk het hele huis in het donker: de aardlekschakelaar. En m'n computer stond nog geeneens aan!
Hoe ken dat? Maakt het nog uit dat m'n printer en m'n beeldscherm niet geaard waren maar nog steeds in hun oorspronkelijke ongeaarde stopcontact zaten? Of dat het verlengsnoertje 5 meter (of meer) lang was? Of dat het geaarde stopcontact op een andere groep zit dan de stopcontacten in de kamer?
Iemand? Ik wil graag weten waar ik aan begin voordat ik het nog eens probeer...
Hoe ken dat? Maakt het nog uit dat m'n printer en m'n beeldscherm niet geaard waren maar nog steeds in hun oorspronkelijke ongeaarde stopcontact zaten? Of dat het verlengsnoertje 5 meter (of meer) lang was? Of dat het geaarde stopcontact op een andere groep zit dan de stopcontacten in de kamer?
Iemand? Ik wil graag weten waar ik aan begin voordat ik het nog eens probeer...