You only live once, so live to the max's
hey ik snap het niet.... het is wel leuk wat je er mee zou kunnen maar dat is toch voor die office cable modem??? heb jij die??? of kan je dit spul ook gebruiken voor je normaal com21 kabel modemtje wat chello/athome en casema er levert??? ik denk het niet... waarom zou je de echte dan willen??? of ben ik nou zo dom bezig hier???
Pleas tell me...
Pleas tell me...
Heeft toch geen nut. De up- en downloadcap worden namelijk geregeld bij de HCX en niet in je Com21, en ik neem aan dat je die util juist wou hebben om deze snelheden te wijzigen.
Lees trouwens de FAQ maar eens na:
Lees trouwens de FAQ maar eens na:
Die eikels van Chello/@home/mxstream/[vul provider in] hebben mijn verbinding afgeknepen. Hoe voer ik die zooi op?
Je kunt het antwoord al raden: niet.
Bij mxstream wordt de snelheid in de KPN centrale bepaalt, er valt dus simpelweg niets te hacken aan je verbinding, tenzij je van plan bent de plaatselijke telefooncentrale binnen te vallen.
Bij kabel ligt dat iets anders. Door technische specificaties bij de makers van je kabelmodem op te vragen kun je een goed idee krijgen hoe die afgeknepen worden.
Over het algemeen werkt het zo: je modem download een firmware van een hoofdstation en in die firmware is de snelheid begrenst. De enige manier om daarom heen te komen is te zorgen dat je een "fake" hoofdstation neergooit, dat een ongelimiteerde firmware aan het modem doorgeeft, maar tegelijkertijd wel andere vitale communicatie met de kabelaar mogelijk maakt. Voor zover bekend is dit niemand gelukt. Daarnaast zal het waarschijnlijk vele malen duurder zijn dan een dikke huurlijn naar je huis te laten leggen. Je kunt dus stellen dat dat ook praktisch onmogelijk is.
Nee dat up en download gedoe is mij kristal helder, maar er bestaat software ook voor comport om je instellingen te wijzigen. Tuurlijk kan dit via de RS232 port van de kabelmodem. Maar zo'n prog is toch heel wat uitgebreider.
Ik ben wel benieuwd hoe de autorisatie gaat. Controleren ze of de MAC ID van je kabelmodem voorkomt in hun database? In ieder geval moet je domein naam een specifieke naam hebben.
Ik ben wel benieuwd hoe de autorisatie gaat. Controleren ze of de MAC ID van je kabelmodem voorkomt in hun database? In ieder geval moet je domein naam een specifieke naam hebben.
You only live once, so live to the max's
via die compoort kan je denk ik alles wat mogelijk is...
je kan in een geinig menu komen waarin alles access denied komen...
als je de init afbreekt kom je in VxWorks, een unix variant, en heb je een leuke prompt waar je ook weer van alles in kan...
Denk dat zon progje gewoon ook de rs232 interface gebruikt maar dan de binnegekomen data mooier in beeld brengt ofzo
je kan in een geinig menu komen waarin alles access denied komen...
als je de init afbreekt kom je in VxWorks, een unix variant, en heb je een leuke prompt waar je ook weer van alles in kan...
Denk dat zon progje gewoon ook de rs232 interface gebruikt maar dan de binnegekomen data mooier in beeld brengt ofzo