Lite-On 24/10/40 rulez !!

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03 21:56
Dit ding is echt cool !! 8-)

Hij brand werkelijk waar elke cd wat ik tot nu toe getest heb op 24x !!!

Zelfs super oude philips cd's die slechts certified zijn tot 8x max, 24x gebrand , no problemo >:)

dit ding is een absolute aanrader !!
ben alleen benieuwd hoe lang ie meegaat.... maar ja, i'll soon find out :)

Zo, mijn sanyo 8x brander (die overigens volgens de voorbezitter wel eens meer dan tienduizend cd's heeft gebrand) krijgt nu eindelijk zijn (of haar ?) welverdiende rust :o

PS: DO NOT TRY TO FLASH THIS THING IN WINDOWS XP !!!
Damn , ik had hem bijna al na een dag vermoord !! :D
(Gelukkig heb ik hem in win98 weer kunnen reanimeren)

Verwijderd

Nou...gefeliciteerd ermee zou ik zeggen :)

maar om hier nou een topic voor te openen, een beetje nutteloos niet?

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:32
Volgens mij heb ik dat ding al minstens 2x in Windows XP geflashed zonder problemen.

En ja, om hier nou een topic voor te openen.... :?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

YESSSSs :)
heb hem zelf ook :9
maar om hier nou een topic over te openen :?

zal zo wel weer dicht gaan :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarom staat hier niks over in de Faq ?

Moet gewoon in de faq staan dat dit soort topics niet mogen.

• Hermanvh
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Heb de 16x10x40 ook gewoon in XP geflashed zonder probs :)

LiteOn fikkers hebben gewoon de beste prijs/kwaliteit verhouding >:)

Zelf zweer ik bij SCSI, maarja daar betaal je ook voor ;)

webOS all the way!

• KBDE
Het was eigenlijk bedoeld als positieve feedback.
Sommige mensen zijn nog altijd aan het twijfelen of ze een aopen :r , lite-on, plextor or whatever motten kopen...

Nou ja, in mijn ogen is liteon dus de perfecte keus !!
Ik heb op het werk laatst een plextor 16/10/40 aangeschaft
Die zou ik dus *never ever* ruilen met die liteon :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

dit zal ook wel weer een flame topic worden tussen lite-on en plextor.

Een ding is wel. plextor maakt al langer branders dan lite-on

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zaterdag 10 november 2001 23:13 schreef terw_dan het volgende:
dit zal ook wel weer een flame topic worden tussen lite-on en plextor.

en ze zijn nu al bijna ingehaald >:) hehehehe

• KBDE
Op zaterdag 10 november 2001 23:18 schreef chucky666 het volgende:

[..]

en ze zijn nu al bijna ingehaald >:) hehehehe
Ja he ?

Wil dit wat zeggen over Liteon of over plextor ? :D
Laten we het maar op een combinatie van beiden houden (om de plextor lovers geen hartaanval te bezorgen)

Sprak de ex teac / plextor lover ;)

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

euhhh wat is "flashen" precies? hoe bedoel je een cdwriter flashen?? (bios flashen okeej maar cdwriter?)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• KBDE
Op zaterdag 10 november 2001 23:33 schreef McFlipp het volgende:
euhhh wat is "flashen" precies? hoe bedoel je een cdwriter flashen?? (bios flashen okeej maar cdwriter?)
Ja, eigenlijk net zoals het bios van je pc.
Tegenwoordig kun je eigenlijk alles zo'n beetje flashen.

Zaken wat je zoal kunt flashen aan een pc zijn de volgende:

Bios van je mainboard
Bios van SCSI controllers (addon kaartjes)
Bios van IDE controllers (addon kaartjes)
Videokaarten
Cdrom / DVD / CDRW drives

Uhm.. nog wat ? :P
Oh ja, modems / analoog / isdn
zelfs geluidskaarten kun je gedeeltelijk flashen.

Nou ja, je snapt hem wel denk ik :)
Je kunt meer flashen dan je in eerste instantie zou zeggen.

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Mijn Lite-on bevalt me een stuk minder goed... wat geeft dat ding (IDE in het algemeen, maar deze drive wel in het bijzonder) een enorme CPU-belasting :(
Ik kan nog met op 16x branden, dan hoeft burnproof maar 3 keer in te grijpen. Op 24x staat de drive meer te wachten op het vullen van de buffer dan dat er daadwerkelijk wordt gebrand en zou 12x sneller geweest zijn. Hij doet echter inderdaad elke CD wel op 24x, dat moet ik hem meegeven.

Ik heb het geprobeerd op mijn eigen AMD K6-II 500 en een Athlon 500 van een kennis van me, allebei hetzelfde probleem. Ik hoop dat als ik straks een snellere PC heb die brander beter vooruit te branden ;) zal zijn.

Ik zou het liefst SCSI gebruiken, mijn vorige brander brandde op 6x met een proc-belasting van 4% en ik kon mekkelijk UT spelen ondertussen. Met deze 24xLite-on kan ik niet eens fatsoenlijk de (USB-)muis bewegen als ik een cd brand op 16x of hoger.
Maar ja, ik kon kiezen tussen een 24x IDE brander voor 400,- of een 12x SCSI brander voor 700,- en dat verschil is wel heel erg groot.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
me voelt plextor-liteon fight aankomen >:)

• KBDE
Op zaterdag 10 november 2001 23:45 schreef RolandWitvoet het volgende:
Mijn Lite-on bevalt me een stuk minder goed... wat geeft dat ding (IDE in het algemeen, maar deze drive wel in het bijzonder) een enorme CPU-belasting :(
Ik kan nog met op 16x branden, dan hoeft burnproof maar 3 keer in te grijpen. Op 24x staat de drive meer te wachten op het vullen van de buffer dan dat er daadwerkelijk wordt gebrand en zou 12x sneller geweest zijn. Hij doet echter inderdaad elke CD wel op 24x, dat moet ik hem meegeven.

Ik heb het geprobeerd op mijn eigen AMD K6-II 500 en een Athlon 500 van een kennis van me, allebei hetzelfde probleem. Ik hoop dat als ik straks een snellere PC heb die brander beter vooruit te branden ;) zal zijn.

Ik zou het liefst SCSI gebruiken, mijn vorige brander brandde op 6x met een proc-belasting van 4% en ik kon mekkelijk UT spelen ondertussen. Met deze 24xLite-on kan ik niet eens fatsoenlijk de (USB-)muis bewegen als ik een cd brand op 16x of hoger.
Maar ja, ik kon kiezen tussen een 24x IDE brander voor 400,- of een 12x SCSI brander voor 700,- en dat verschil is wel heel erg groot.
Klinkt alsof je DMA niet aan hebt staan !!! LOL

Logisch toch ?

doe eens:
startknop --> settings --> configuratie scherm --> systeem --> ga nu naar je cdrom drive --> eigenschappen --> DMA vakje aanzetten en opnieuw opstarten (doe dit meteen ook voor je HD's , worden die ook meteen 3x zo snel ;) )

• KBDE
Op zaterdag 10 november 2001 23:48 schreef caesartje het volgende:
me voelt plextor-liteon fight aankomen >:)
>:)

Verwijderd

Lite-On is gewoon qua prijs ideaal :)
Levert bijna hetzelfde product als Plextor alleen dan voor minder geld :9 Ik wacht nog heel eventjes op de 32x12x40 :9~

• KBDE
Op zaterdag 10 november 2001 23:58 schreef MeKnowHow het volgende:
Lite-On is gewoon qua prijs ideaal :)
Levert bijna hetzelfde product als Plextor alleen dan voor minder geld :9 Ik wacht nog heel eventjes op de 32x12x40 :9~
Ik was ook aan twijfelen, maar mijn 8x burner was RIP, en 4x vond ik toch ook net wat te langzaam, buiten het feit dat ik eindelijk eens die irritante scsi controller uit mijn systeem wilde rukken :)

Dus ja, dan kreeg KBDE weer zo'n ingeving, en hoppa, naar aken toe en halen dat kreng :) (voor die 260DM :) )

PS: Mooie monitor, komt me bekend voor :7

/edit typo's n stuff

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 00:07 schreef KBDE het volgende:

[..]
PS: Mooie monitor, komt me bekend voor :7
Thanx 8-)

(via mijn werk kan ik het voor fl 275,- halen alleen
ik wacht nog eventjes af op de 32x12x40 editie) :9

• KBDE
Op zondag 11 november 2001 00:09 schreef MeKnowHow het volgende:

[..]

Thanx 8-)

(via mijn werk kan ik het voor fl 275,- halen alleen
ik wacht nog eventjes af op de 32x12x40 editie) :9
Ja, das id niet te duur voor NL ..

Dat is ook inclusief nero en cdr's rw's kabels etc neem ik aan ?

Of is dat de bulk versie ?
Ik kon hier waar ik altijd alles koop allen maar de KIT versie kopen zoals ze dat dan noemen...
Maar ach, heb ik tenminste eens een origele nero 5.5 versie :) (IPV die winoncd rotzooi, wat bij plextor erbij zit ;) )

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Op zaterdag 10 november 2001 22:16 schreef KBDE het volgende:
Dit ding is echt cool !! 8-)

Hij brand werkelijk waar elke cd wat ik tot nu toe getest heb op 24x !!!

Zelfs super oude philips cd's die slechts certified zijn tot 8x max, 24x gebrand , no problemo >:)

dit ding is een absolute aanrader !!
ben alleen benieuwd hoe lang ie meegaat.... maar ja, i'll soon find out :)

Zo, mijn sanyo 8x brander (die overigens volgens de voorbezitter wel eens meer dan tienduizend cd's heeft gebrand) krijgt nu eindelijk zijn (of haar ?) welverdiende rust :o

PS: DO NOT TRY TO FLASH THIS THING IN WINDOWS XP !!!
Damn , ik had hem bijna al na een dag vermoord !! :D
(Gelukkig heb ik hem in win98 weer kunnen reanimeren)
Dat ie oude Phlips op 24x kan branden heeft echt niks met de brander te maken hoor! Ligt meer aan de ceedeetje die je bruik. Ik gebruik ook nnog 8x Nashua's op 12x, dus roelt mijne AOpen 1232A B-) ook :)

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:29
LiteOn roels, lekker veel goedkoper dan Plextor, en beter :9~

• RolandWitvoet
  • Niet online
Klinkt alsof je DMA niet aan hebt staan !!!
Duh!

DMA aanzetten werkt niet, je moet na het aanzetten rebooten, maar na het rebooten (of zelfs al je het control panel weer opent) staat het vrolijk weer uit :'(

Voor mijn harddisks staat hij al jaren standaard aan.

Ondanks dat je mijn intelligente compleet verkeerd ingeschat hebt, toch bedankt voor het idee. Behalve DMA-settings heb ik master/slave/single drive gejumperd, hij is geflashed, software updates, clean windows install, verschillende merken CD's, niets helpt. Welliswaar is mijn systeem maar UDMA33, maar 4MB/sec mag toch wel kunnen? mijn schijven halen met gemak 25MB/s. Ook lezen van CD's doet de drive prima.

Alle tests geven aan dat alles prima werkt (bij het testen brand hij vrolijk een cd met maar 12% CPU-load), maar als er echt gebrand moet gaan worden zakt de performance in als een pudding.

Als ik het opgelost krijg dan laat ik het nog wel weten, tot die tijd zijn (intelligente) suggesties welkom

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• KBDE
Op zondag 11 november 2001 01:21 schreef RolandWitvoet het volgende:

[..]

Duh!

DMA aanzetten werkt niet, je moet na het aanzetten rebooten, maar na het rebooten (of zelfs al je het control panel weer opent) staat het vrolijk weer uit :'(

Ondanks dat je mijn intelligente compleet verkeerd ingeschat hebt, toch bedankt voor het idee. Behalve DMA-settings heb ik master/slave/single drive gejumperd, hij is geflashed, software updates, clean windows install, verschillende merken CD's, niets helpt. Welliswaar is mijn systeem maar UDMA33, maar 4MB/sec mag toch wel kunnen? mijn schijven halen met gemak 25MB/s. Ook lezen van CD's doet de drive prima.

Alle tests geven aan dat alles prima werkt (bij het testen brand hij vrolijk een cd met maar 12% CPU-load), maar als er echt gebrand moet gaan worden zakt de performance in als een pudding.

Als ik het opgelost krijg dan laat ik het nog wel weten, tot die tijd zijn (intelligente) suggesties welkom
Ah ok, ja nou, het nivo is hier soms niet al te hoog :)
Sorry dat ik je verkeerd heb ingeschat :)

Maar toch, heb je al eens geprobeerd om busmaster drivers te downloaden en te installeren ?!?
Want wanneer dma niet aan staat krijg je toch echt precies het door jouw omschreven probleem.

Verder kun je proberen om UDMA 33 in het bios uit te zetten (dus op pio mode 4 overschakelen) en dan wel DMA in windoos aan.

Gewoon her en der wat uitproberen.

PS: Wat voor Mainboard heb je ? Wat voor een chipset ? etc

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 00:19 schreef KBDE het volgende:

[..]

Ja, das id niet te duur voor NL ..

Dat is ook inclusief nero en cdr's rw's kabels etc neem ik aan ?
Yepp :)

Het is de retail uitvoering dus incl. kabels en Nero 8-)
Alleen de 32 speed uitvoering zal niet meer zo lang op zich laten wachten hoorde ik :7
Dus ik wacht nog eventjes af.. :z

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:30

mvds

Totally awesome!

Op zaterdag 10 november 2001 23:13 schreef terw_dan het volgende:
Ja en? 3Dfx maakte ook al langer op 3D gerichte grafische kaarten dan de rest. Kijk wat er van 3Dfx geworden is. :)

• marteltor
  • Nu online
de topicstarter heeft duidelijk geen hk acces :P anders stond ie daar

Verwijderd

Ik heb die fikker nu ook echt een super ding. Plextor heb ik ook gehad maar dat te duure ding ging na 1 1/2 jaar overstuur. Sinds dien ga ik voor de meeste waar voor me geld. Op die plextor 24 speedfikker mag dan wel 2 jaar garantie zitten en op de lite-on 1 jaar maar dat boeit niet. Wat wel boeit dat die fikker 200 piek goedkoper is.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zondag 11 november 2001 01:21 schreef RolandWitvoet het volgende:

[..]

Duh!

en als je een creative live kaartje in je compu hebt :)
kun je ook proberen om de creative sb16 emulatie uit te zetten :)
dit hielp bij mij om de dma te kunnen aanzetten van mijn brander,dvd en cd-rom speler :)

• juanp
  • Laatst online: 31-12-2025
de topic titel klopt wel :)

heerlijke brander, maar wat zijn nou de voordelen van als je de laatste firmware flashed (als je nog met de standaard werkt).

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:12
Op zondag 11 november 2001 10:47 schreef obsidian het volgende:

[..]

Ja en? 3Dfx maakte ook al langer op 3D gerichte grafische kaarten dan de rest. Kijk wat er van 3Dfx geworden is. :)
LEKKER OFFTOPIC :
Dat is niet waar :) NVidia bestond wel degelijk eerder...

• KBDE
Op zondag 11 november 2001 15:45 schreef juanp het volgende:
de topic titel klopt wel :)

heerlijke brander, maar wat zijn nou de voordelen van als je de laatste firmware flashed (als je nog met de standaard werkt).
geen idee, maar ja
latest = greatest :o

hehe :P

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 22:26 schreef KBDE het volgende:
Het was eigenlijk bedoeld als positieve feedback.
Sommige mensen zijn nog altijd aan het twijfelen of ze een aopen :r , lite-on, plextor or whatever motten kopen...

Nou ja, in mijn ogen is liteon dus de perfecte keus !!
Ik heb op het werk laatst een plextor 16/10/40 aangeschaft
Die zou ik dus *never ever* ruilen met die liteon :)
Leuk om te weten.

Waarom zou je de Lite-on niet met een Plextor willen ruilen?

• KBDE
Op zondag 11 november 2001 16:48 schreef QuaSi het volgende:

[..]

Leuk om te weten.

Waarom zou je de Lite-on niet met een Plextor willen ruilen?
Ok hier de redenen:

- Plextor is duurder
- Plextor (de 16X) is traager dan mijn 24x (eff uitgaande van de situatie hoe ik ze vergeleken heb)
- Plextor kan soms geen kopieen maken van copy protected games / apps en of audio cd's
- ik persoonlijk vindt Nero beter dan winoncd
- Heb gehoord dat liteon minder problematisch of in elk geval op hetzelfde nivo is dan plextor wat betreft het kunnen schrijven van goedkope cd's
- De liteon heeft veel snellere access time (niet dat dit boeit ofzo, maar toch)

ik kan eerlijk gezegt niks opnoemen wat in het voordeel van plextor spreekt... ja nou de garantie misschien...
En de goede naam :?

Daarvoor is de liteon dan wel de helft goedkoper !

PS: ik heb beiden dus in de praktijk vergeleken !

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:42
Yup heb em ook sinds kort.
Geweldig brandertje indeed :)

Met 4 min cdtje van 700mb klaar :o

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 16:59 schreef KBDE het volgende:

[..]

Ok hier de redenen:

- Plextor is duurder
- Plextor (de 16X) is traager dan mijn 24x (eff uitgaande van de situatie hoe ik ze vergeleken heb)
- Plextor kan soms geen kopieen maken van copy protected games / apps en of audio cd's
- ik persoonlijk vindt Nero beter dan winoncd
- Heb gehoord dat liteon minder problematisch of in elk geval op hetzelfde nivo is dan plextor wat betreft het kunnen schrijven van goedkope cd's
- De liteon heeft veel snellere access time (niet dat dit boeit ofzo, maar toch)

PS: ik heb beiden dus in de praktijk vergeleken !
Je vergelijkt appels met peren.
Een 16x Plextor met een 24x Lite-on.
En Win-on-cd met Nero.

Wat copieren betreft, ik neem aan dat de volgende generatie Plextors (24x) wel alles kan copieren.

De enige aanrader om een Lite-on te nemen is de prijs.

Wat de mechanische degelijkheid betreft weet ik het niet met de Lite-ons, dat moet de tijd uitwijzen.
Er zijn al wat probleemtopics over Lite-on.

• KBDE
Op zondag 11 november 2001 17:20 schreef QuaSi het volgende:

[..]

Je vergelijkt appels met peren.
En Win-on-cd met Nero.

Wat copieren betreft, ik neem aan dat de volgende generatie Plextors (24x) wel alles kan copieren.

De enige aanrader om een Lite-on te nemen is de prijs.

Wat de mechanische degelijkheid betreft weet ik het niet met de Lite-ons, dat moet de tijd uitwijzen.
Er zijn al wat probleemtopics over Lite-on.
Hoezo vergelijk ik appels met peren ?!?
Neem dan voor mijn part een 24 plextor... geld eigenlijk precies hetzelfde als eerst...
(je kunt nog steeds niet alles kopieren)
Verder is de 24 weer een heel stuk duurder.
etc
etc..

Nee , doe mij maar een liteon

ik denk dat je zelf eens beiden moet vergelijken, verder helpt het wanneer je (echte) cdr sites leest en dergelijke...
Dan kom je al snel tot de conclusie dat plextor niet meer is wat het vroeger eens was.
(neem dit nou maar aan van figuur wat zelf ook cdr programmatjes in zijn vrije tijd schrijft ;) )
Ik heb dus ook af en toe contact met de 'kenners' 8-), zij zijn niet echt te spreken over plextor de laatste tijd, niet echt slecht, maar zeer zeker niet meer wat ze vroeger waren.

/EDIT: eff wat gewijzigd :)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zondag 11 november 2001 17:20 schreef QuaSi het volgende:

[..]

1.Je vergelijkt appels met peren.

2.Er zijn al wat probleemtopics over Lite-on.
1. jep, dat is niet echt een vergelijking een 16x tegen een 24x :)

2.bij de meeste van die topics is het zo dat ze zijn vergeten de dma aan te zetten |:(

en ik denk dat de meeste hier eerder een lite-on hebben dan een plextor :?
deze is goedkoper,dus wordt ook meer verkocht.
en daar zitten er genoeg tussen die niet weten hoe ze iets moeten instellen,en er dus maar een topic over openen :(

maar ik heb er ook al een heel stel langs zien komen,hoe ze een plextor op udma moesten krijgen :)

leest er dan niemand meer het boekje/blaadje wat je meestal erbij krijgt |:(

• KBDE
Nog iets, ik zie wel al eens problemen met hoge cpu belasting ed. (dit geld dus voor alle IDE branders )

Die gasten zijn dus gewoon te debiel om een UDMA driver te downloaden (of op zijn minst DMA in windows aan te zetten wanneer dat functioneerd)

Ik heb bij het schrijven van HD naar CD (24x) een cpu belasting van 2 a 3%

Van cd --> cd (on the fly op 24x) heb ik rond de 4 a 6% cpu belasting. (dit is met beiden drives ophetzelfde ide kanaal)

Gamen zoals counterstrike, quake 3 or whatever is totaal geen probleem. (niet dat het nut heeft in die 3 a 4min, maar goed :) )

Wanneer ik dma uitzet , heb ik ook 100% cpu belasting en is alles traag, is ook logisch.

Maar ja... sommige lui snappen dat volgens mij niet en dan maar zeuren; brander x is kut brander x is dat... bullshit

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zondag 11 november 2001 18:15 schreef KBDE het volgende:

1.Die gasten zijn dus gewoon te debiel om een UDMA driver te downloaden (of op zijn minst DMA in windows aan te zetten wanneer dat functioneerd)

2.Maar ja... sommige lui snappen dat volgens mij niet en dan maar zeuren; brander x is kut brander x is dat... bullshit
1. udma driver :?
dit zet je aan in de bios hoor :)

2. dat zeg ik :)

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Waarom doe ik met mijn 24 speed lite-on brander 4 minuut 20 over een cd-tje branden ?? Het zou toch 3,5 minuut moeten duren of iets die kant op ? Scheelt relatief gezien best veel vind ik.

Ik brand on-the-fly vanaf een 40 speed plextor scsi cd-rom. Brander is primary slave op een 80-kanaals flatcable. Ultra-DMA staat aan. Waarom duurt het dan nog zo 'lang'?

(edit:

De buffer is altijd 99% vol.
Een image maken vanaf cd-rom naar harddisk duurt 2.11 minuut
Gebruik geschikte 24x speed media
Brand met nero burning rom 5.5.3.0 in W2K)

Mother, will they like this song?

• KBDE
Op zondag 11 november 2001 18:18 schreef chucky666 het volgende:

[..]

1. udma driver :?
dit zet je aan in de bios hoor :)

2. dat zeg ik :)
Jij snapt het dus nog steeds niet...
Bios heeft geen ene fuck met dma in windows te maken.

Tja...

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:18
Op zaterdag 10 november 2001 22:16 schreef KBDE het volgende:
Wat een gelul, meer dan 10000 CD's ... |:(

-

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zondag 11 november 2001 19:00 schreef KBDE het volgende:

[..]

Jij snapt het dus nog steeds niet...
Bios heeft geen ene fuck met dma in windows te maken.

Tja...
nee, jij snapt het niet :)
udma en dma zijn 2 verschillende dingen :)
udma zet je in de bios aan, en dma zet je in windows zelf aan :)

jij had het over een UDMA driver, en die zijn er niet want die zet je aan in de bios :)

• KBDE
Op zondag 11 november 2001 19:05 schreef Juicy het volgende:

[..]

Wat een gelul, meer dan 10000 CD's ... |:(
Ja , luister dat heb ik niet verzonnen dat is mij door hem verteld, en eerlijk gezegt geloof ik hem nog ook.

Die brander heeft sommige dagen van smorgens vroeg tot s'avonds laat cd's gebrand, en dat vanaf '98, dus ja tel maar op.

Ik heb dat ding toen gekregen omdat ie problemen gaf wanneer er meer dan 5 cd's achter elkaar gebrand moesten worden, heb hem toen uit elkaar gehaald , alle stof eruit geblazen, fan schoon gemaakt, en ie heeft het nog een jaar lang gedaan :) Nu is ie dus echt zo goed als dood. (ie brand zwakke gedeeltes op cd's)
Is niet meer te fixen zonder dat het geld kost.

• KBDE
EDIT: Beschouw dit bericht als niet geschreven :)

Mijn excuses chucky666 !

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

fantastisch voor je.
Maar waarom een topic hier over :?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zondag 11 november 2001 19:12 schreef KBDE het volgende:

[..]

Je kunt lullen wat je wilt (oftewel mierenneuken), maar bij mij functioneerd het en bij jou niet.

Dat zegt denk ik genoeg |:(
euh... bij mij staat ie in de bios gewoon op udma en in windows op dma :)
dus waarom zou het bij mij niet functioneren :?

en dat zegt weer genoeg |:(

Verwijderd

Misschien kunnen we ook over feiten praten :

De Lite-On CDRW's verkopen bij onze filialen stukken beter dan de Plextor CDRW. Er zijn dus duidelijk een hoop mensen gestopt met het aanschaffen van een Plextor. Ik heb ze beide in mijn systemen. Ik was een dief van mijn eigen portemonnee vanwege het feit dat de Lite-On net zo goed presteert als de Plextor maar dan voor minder geld. :)

MeKnowHow has spoken.. :7

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 19:15 schreef chucky666 het volgende:

[..]

dus waarom zou het bij mij niet functioneren :?
Misschien zou jij een ander Topic moeten starten waarin jij aan de tweakers vraagt hoe het komt dat jouw systeempje niet naar behoren werkt in plaats van hier te zitten flamen |:(

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zondag 11 november 2001 19:27 schreef MeKnowHow het volgende:

[..]

Misschien zou jij een ander Topic moeten starten waarin jij aan de tweakers vraagt hoe het komt dat jouw systeempje niet naar behoren werkt in plaats van hier te zitten flamen |:(
ik loop niet te flamen :)
ik geef antwoord terug :)
en mijn systeem doet het prima, nergens last van :)

ik zei alleen dat udma en dma twee verschillende dingen zijn :)

ik zei alleen dat er geen udma drivers zijn, omdat dit in de bios zit :)
dat hij gelijk begint te roepen dat mijn systeem niet goed is, snap ik dan niet :?
hij weet helemaal niets van mijn compu af :(

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb sinds kort de 24x lite-on als vervanger voor m'n plextor plexwriter 4x...ik was eigenlijk van plan om weer een plextor te kopen (m'n ultraplex scsi ownz alle cd-romspelers die ik tot nu toe gezien heb), maar ik las zoveel goeie dinge over die lite-on, en de prijs is ook niet verkeerd. Doet het prima tot nu toe (1 cd-tje deed het trouwens niet op een andere comp...ik vraag me af of ze een of andere sneaky beveiliging hebben ingebouwd in XP-cd's of dat het gewoon aan mijn brander ligt...maargoed ik begrijp dat dit niet de plek is om over zulke dingen te praten :))

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 17:35 schreef KBDE het volgende:

[..]

Hoezo vergelijk ik appels met peren ?!?
Neem dan voor mijn part een 24 plextor... geld eigenlijk precies hetzelfde als eerst...
(je kunt nog steeds niet alles kopieren)
Verder is de 24 weer een heel stuk duurder.
etc
etc..

Nee , doe mij maar een liteon

ik denk dat je zelf eens beiden moet vergelijken, verder helpt het wanneer je (echte) cdr sites leest en dergelijke...
Dan kom je al snel tot de conclusie dat plextor niet meer is wat het vroeger eens was.
(neem dit nou maar aan van figuur wat zelf ook cdr programmatjes in zijn vrije tijd schrijft ;) )
Ik heb dus ook af en toe contact met de 'kenners' 8-), zij zijn niet echt te spreken over plextor de laatste tijd, niet echt slecht, maar zeer zeker niet meer wat ze vroeger waren.

/EDIT: eff wat gewijzigd :)
Wat voor cdr-programmaatjes schrijf je?

In tests van allerlei gerenomeerde pc-bladen & sites komen de Plextor en de Lite-on gelijkwaardig uit de strijd.

• KBDE
Op zondag 11 november 2001 22:43 schreef QuaSi het volgende:

[..]

Wat voor cdr-programmaatjes schrijf je?
App om een image file met cue sheet te bouwen, het project ligt echter gedeeltelijk stil, de webpage is uit de lucht, druk druk druk de laatste tijd. :(

Verder functioneert het programma nog altijd perfect waarvoor ik en de meesten het nodig hebben (in combinatie met daemon-tools bv :9 )
Safedisk 2 ed kan perfect worden geript (sneller dan clonecd al na gelang de gebruikte cdrom drive :) )zonder dat er cracks of andere rotzooi nodig is :)

De image file, kan dan met cdrwin, blindwrite, fireburner etc gebrand worden.

Ik probeer het 'project' ooit weer eens op te pakken als ik tijd heb, maar voorlopig heb ik (en diegene waar ik dan mee samenwerk totaal geen tijd)

PS: Ik ben niet het grote brein achter het rippen van de cd zelf, ik ben slechts diegene wat het programma gebruikersvriendelijk en beschikbaar voor de newbies heeft gemaakt.
MAAR, ik krijg wel soms behoorlijk wat gedeeltes van de source voor mijn kiezen, en heb dan ook samen naar oplossingen voor problemen gezocht...
Verder krijg je nu af en toe interessante verhalen te horen die je normaal gesproken niet te horen krijgt.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op maandag 12 november 2001 00:21 schreef KBDE het volgende:

[..]

App om een image file met cue sheet te bouwen, het project ligt echter gedeeltelijk stil, de webpage is uit de lucht, druk druk druk de laatste tijd. :(

Verder functioneerd het programma nog altijd perfect waarvoor ik en de meesten het nodig hebben (in combinatie met daemon-tools bv :9 )
Safedisk 2 ed kan perfect worden geript (sneller dan clonecd al na gelang de gebruikte cdrom drive :) )zonder dat er cracks of andere rotzooi nodig is :)

Ik probeer het ooit weer eens op te pakken als ik tijd heb, maar voorlopig heb ik (en diegene waar ik dan mee samenwerk totaal geen tijd)
maak dan tijd , maak dan tijd :9 ;)

Verwijderd

Toch wantrouw ik die techniek een beetje waarmee hij detecteert of het medium tot 24x te beschrijven valt... als je ook van die cd's die maar tot 8x certified zijn op 24x kunt branden krijg ik toch het idee dat er hier en daar niet al te goed met je data om word gegaan.

Ikzelf heb dan ook gewoon de 16x10x40 gekocht (terwijl ik het voor de prijs niet hoefde te laten) en gebruik daarbij gewoon 16x Tayo Yuden cd's. Gewoon goed spul op de juiste snelheid. En binnen 5:20 een 700MB cdtje gebrand dus wat mij betreft al snel genoeg.

• KBDE
Op maandag 12 november 2001 14:51 schreef PsyFlux het volgende:
Toch wantrouw ik die techniek een beetje waarmee hij detecteert of het medium tot 24x te beschrijven valt... als je ook van die cd's die maar tot 8x certified zijn op 24x kunt branden krijg ik toch het idee dat er hier en daar niet al te goed met je data om word gegaan.

Ikzelf heb dan ook gewoon de 16x10x40 gekocht (terwijl ik het voor de prijs niet hoefde te laten) en gebruik daarbij gewoon 16x Tayo Yuden cd's. Gewoon goed spul op de juiste snelheid. En binnen 5:20 een 700MB cdtje gebrand dus wat mij betreft al snel genoeg.
Nee, ik had laatst een cd die wilde ie maar max op 16x branden.

Was een cd wat ik al bijna 2 jaar in de kast had liggen...
Ikke dus getest op 16x , deed het perfect :)

PS: Overigens , had laatst ook een van die philips cd's die ie maar max 16 wilde branden... dus ie test blijkbaar de cd's voordat ie echt gaat branden ?! (een andere philips cd uit dezelfde doos deed het dan wel weer op 24x)

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:21

Wimo.

Shake and Bake!

Shit.. nu ik deze post lees weet ik NOG niet welke ik moet kiezen.. de plex of de lite-on .. het verschil in doekoes is zo'n 150,- Plex heeft toch DE naam he O+

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 16:41 schreef Wimo. het volgende:
Shit.. nu ik deze post lees weet ik NOG niet welke ik moet kiezen.. de plex of de lite-on .. het verschil in doekoes is zo'n 150,- Plex heeft toch DE naam he O+
Ik zou voor de 150 gulden een flink aantal CDR's kopen als ik jou was en dus de Lite-On nemen :)

• Noedelsupke
  • Laatst online: 18-07-2023
LiteOn roeleert gewoon wat branders betreft, ik heb de 16x en brand ook cdr's uit de oude doos waar 4x opstaat met 16x :P

PIII 800@804 Mhz

• Tonnes746
  • Laatst online: 06-01-2022
Zucht.. de eens zo populaire 12/10/32 is geloof ik alweer antiek, al heb ik daar ook geen problemen mee. Als ik die niet had gekocht op het hoogtepunt van de hype zou ik allang de 24/10/40 hebben gehaald :)

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 00:21 schreef KBDE het volgende:

[..]

Verder functioneert het programma nog altijd perfect waarvoor ik en de meesten het nodig hebben (in combinatie met daemon-tools bv :9 )

De image file, kan dan met cdrwin, blindwrite, fireburner etc gebrand worden.

Ik probeer het 'project' ooit weer eens op te pakken als ik tijd heb, maar voorlopig heb ik (en diegene waar ik dan mee samenwerk totaal geen tijd)

PS: Ik ben niet het grote brein achter het rippen van de cd zelf, ik ben slechts diegene wat het programma gebruikersvriendelijk en beschikbaar voor de newbies heeft gemaakt.
MAAR, ik krijg wel soms behoorlijk wat gedeeltes van de source voor mijn kiezen, en heb dan ook samen naar oplossingen voor problemen gezocht...
Verder krijg je nu af en toe interessante verhalen te horen die je normaal gesproken niet te horen krijgt.
Is het ergens te downlaoden?
En welke cdr-writers en cdspelers worden ondersteund?

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-03 09:08
Heb het op een acoortje gegooit met me ouders, krijg die liteo-0n voor kerst :)

Duurt alleen nog zo lang :Z

• I_stealth_I
  • Laatst online: 11:40

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Die LiteOn is een zware aanrader, k'heb hem zelf ook al een aantal maanden :)

/dev/null

• KBDE
Op maandag 12 november 2001 19:43 schreef QuaSi het volgende:

[..]

Is het ergens te downlaoden?
En welke cdr-writers en cdspelers worden ondersteund?
In principe alles wat een cd kan lezen wordt ondersteunt om een image file te maken...

De ondersteunde branders varieerd per gebruikt brand programma... CDrwin, fireburner, etc

Wellicht dat sommigen het programma al kennen.
Maar goed, kijk hier maar eens: http://come.to/ddumpfrontend
Dit is de enigste pagina wat nog online is.
(PS: Let niet op de layout, it sux i know :P )

Mot je naar download klikken, en dan:
Disc Dump V1.10 + Frontend V1.3 Package (439KB)
Downloaden.

Vergeet niet aspi te installeren !!
Ook op mijn page te downen.
ASPI Driver V4.60 (1021) (177KB)

Verder zou je evt nog een nieuwere versie van de frontend kunnen downen...
Disc Dump Frontend V1.4a3 (160KB)
Maar dat is niet noodzakelijk.

Nou ja, succes zou ik zeggen !

Oh ja, daemon-tools krijg je hiero:
http://www.daemon-tools.com/
(cdrom emulator, om images te testen of ze goed geript zijn voordat je ze brandt :) )

Succes ermee.. :)

PS: Hier staat nog een oude vergelijking met andere apps:
http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd_utils_1.shtml
moet je dan eff wat omlaag scrollen...

Verwijderd

Vandaag nog met hoofdleverancier Lite-On Benelux gesproken en de 32x12x40 komt eind november uit in NL 8-)

Dus iedereen is hierbij gewaarschuwd :7

• KBDE
PS2: Wij hebben toen samen met die gast van toenmalig www.cdrsoft.net (nu www.cdrsoft.cc) aan het licht gebracht dat plextor fout bezig is (het TLA gebeuren !)

Hebben het toen massaal bekend gemaakt, heeft volgens mij op elke cdr page wat er bestaat gestaan 8-)

Hehe

Zal eens kijken of ik het originele nog vindt :)

UPDATE:
Haha, nog gevonden ook :)
http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd_protections_safedisc_v2.shtml
oftewel direct:
http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/news/0102/sd2_truth.shtml

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op maandag 12 november 2001 22:27 schreef KBDE het volgende:

[..]

In principe alles wat een cd kan lezen wordt ondersteunt om een image file te maken...

De ondersteunde branders varieerd per gebruikt brand programma... CDrwin, fireburner, etc

Wellicht dat sommigen het programma al kennen.
Maar goed, kijk hier maar eens: http://come.to/ddumpfrontend
Dit is de enigste pagina wat nog online is.
(PS: Let niet op de layout, it sux i know :P )

Mot je naar download klikken, en dan:
Disc Dump V1.10 + Frontend V1.3 Package (439KB)
Downloaden.

Vergeet niet aspi te installeren !!
Ook op mijn page te downen.
ASPI Driver V4.60 (1021) (177KB)

Verder zou je evt nog een nieuwere versie van de frontend kunnen downen...
Disc Dump Frontend V1.4a3 (160KB)
Maar dat is niet noodzakelijk.

Nou ja, succes zou ik zeggen !

Oh ja, daemon-tools krijg je hiero:
http://www.daemon-tools.com/
(cdrom emulator, om images te testen of ze goed geript zijn voordat je ze brandt :) )

Succes ermee.. :)

PS: Hier staat nog een oude vergelijking met andere apps:
http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd_utils_1.shtml
moet je dan eff wat omlaag scrollen...
er staat safedisk, doet ie ook safedisk2 :?

• KBDE
Op maandag 12 november 2001 22:36 schreef chucky666 het volgende:

[..]

er staat safedisk, doet ie ook safedisk2 :?
Ja in principe wel, het grabben is in elk geval 100%, bij het branden gaat het echter (soms) verkeerd, ligt een beetje aan je brander... Zie ook de link in mijn vorige post

Met mijn TEAC CDR55s heb ik in elk geval ELK spel kunnen kopieren, ongeacht de kopieprotectie (en dat terwijl ie volgens de clonecd author totaal incompatible is !! :D)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op maandag 12 november 2001 22:40 schreef KBDE het volgende:

[..]

Ja in principe wel, het grabben is in elk geval 100%, bij het branden gaat het echter (soms) verkeerd, ligt een beetje aan je brander... Zie ook de link in mijn vorige post

Met mijn TEAC CDR55s heb ik in elk geval ELK spel kunnen kopieren, ongeacht de kopieprotectie (en dat terwijl ie volgens de clonecd author totaal incompatible is !! :D)
ik heb de lite-on 24102b, dus dat moet dan wel goed gaan :P

• KBDE
Op maandag 12 november 2001 22:42 schreef chucky666 het volgende:

[..]

ik heb de lite-on 24102b, dus dat moet dan wel goed gaan :P
Hehe, test eens zou ik zeggen, ik heb de laatste tijd al in geen maanden geen originele spelletjes meer gehad, of gebackupped :)

Moet je in elk geval eens fireburner of cdrwin als brand programma gebruiken... Met mijn teac was cdrwin perfect...

Het lijkt me dat fireburner beter is met de liteon... weet ik echter niet zeker. (heb nog niks getest, dus wat dat aangaat weet je nu net zoveel als mij :) )

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik gebruik nu clone cd en daar gaat het ook goed mee :P
oftewel ik kan hem gewoon zo branden zonder er verder wat aan te doen :P
alleen het duurt meestal zo lang :(
we gaan jou proggie dan maar een proberen :)

• KBDE
Op maandag 12 november 2001 22:50 schreef chucky666 het volgende:
ik gebruik nu clone cd en daar gaat het ook goed mee :P
oftewel ik kan hem gewoon zo branden zonder er verder wat aan te doen :P
alleen het duurt meestal zo lang :(
we gaan jou proggie dan maar een proberen :)
Hehe, heb laatst ook clonecd gebruikt. :)
(Erg he, gebruikt zijn eigen programma niet eens)

Ik wilde alleen een nieuwe versie installeren , en was mijn key geblacklist..
Ik dus eff regcleaner... nou ja dat was dus blijkbaar een windows cleaner :P

Hele Windows was verneukt... ik weet niet of er een virus inzat ofzo, maar ergens ging er iets gigantisch mis... heb ik de hele zooi opnieuw kunnen installeren...

Dus voorlopig eff geen clonecd meer voor mij :P
(Tenminste geen clonecd registry cleaners :) )

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

FF een vraag welke litons kunnen safedisk2 cdeetjes branden?
Dus ondersteund alle opties van clone cd??

Wil de 16x speed kopen kan die het?

Thankz in advance >:)

• de-don
  • Laatst online: 05-12-2025
Die Lite-on zou best wel ok zijn.
Maar ik wil nog ff mijn pro-plextor mening kwijt:

Ik heb een oude 4x Plexwriter.
Oude branders kunnen meestal niet met nieuwe brandprogramma's omgaan zoals clone-cd
Maar Plextor is zo netjes om op zo'n oude brander nog support te geven, door nog steeds flashed te schrijven zodat mijn oude plextor ook met clone-cd perfekt uit de voeten kan. :):)

Ik moet nog maar zien of lite-on ook zo'n goeie support in de toekomst geeft en of ze zowiezo wel zolang mee gaan zodat je nog support nodig hebt >:)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op maandag 12 november 2001 23:07 schreef BOMBER het volgende:
FF een vraag welke litons kunnen safedisk2 cdeetjes branden?
Dus ondersteund alle opties van clone cd??

Wil de 16x speed kopen kan die het?

Thankz in advance >:)
de 12102b en de 24102b :P
de 16102b had ik alleen het is me niet gelukt om dat voor elkaar te krijgen :)

Verwijderd

zo als je waarschijnlijk al hebt gezien heb ik ook een 24 lite on maar hoop dat jullie me kunnen helpen.. hoe snel zijn jullie met branden op 16 en 24 speed??
zag met nti pro een xp cd binnen 3 min op 16 speed klaar zijn.draai zelf onder nero bundled 5.5.3.0.
of hebben jullie iets anders dan nti of nero dat makkelijk te draaien is???

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op dinsdag 13 november 2001 01:53 schreef knightrider het volgende:
zo als je waarschijnlijk al hebt gezien heb ik ook een 24 lite on maar hoop dat jullie me kunnen helpen.. hoe snel zijn jullie met branden op 16 en 24 speed??
zag met nti pro een xp cd binnen 3 min op 16 speed klaar zijn.draai zelf onder nero bundled 5.5.3.0.
of hebben jullie iets anders dan nti of nero dat makkelijk te draaien is???
ik gebruik zelf nero voor audio cd's, en clone cd voor data cd's :)
hoelang het duurt :?
ik let er niet echt op, want ik ben altijd vrolijk aan het internetten als ie aan het branden is :)
alleen als het lang duurt valt het op :(

Verwijderd

lekker belangrijk ik heb een 16x liteon en werkt ook goed :?

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Heeft ie 16x van jou ook DAO+RAW+subcchannel writen??? in clone cd. Want ik overweeg een 16x te kopen maar dan moet ie ook ALLES kunnen branden ivm BAckups ;)

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Moet het ff weten ^^^^^^^dus gaat ie omhoog heb 250,- te besteeden welke cdrw doet al de opties van clonecd DAO 96 RAW +subchannels?

IEmand met een liton 16x ?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

zoals ik al zij.....ik :)
alleen het werkte niet :(

kijk anders ff hier :)
http://www.elby.org/CloneCD/english/index.htm
staat aan de linker kant suportet writers :)
dan op de L drukken :)

Pagina: 1