ik ben nou dus bezig met een router maken onder linux debian. ik ben nou bezig met het compilmeren van nieuwe kernel (2.2.20). maar toen kwam ik achter dat er geen drivers voor mijn realtek 8139 nics bij de kernel zitten. ik heb er wel drivers voor. hoe kan ik deze toch mee complimeren door ze voor make menuconfig in een bepaalde map te zetten ??? of moet ik ze later toe voegen ??? zo ja hoe dan ??
Die zitten er wel bij. Twee verschillende zelfs. Maar je moet "Prompt for development and/or incomplete code/drivers" onder "Code maturity level options" aanzetten voordat je ze te zien krijgt.Op zaterdag 10 november 2001 21:40 schreef yeadder het volgende:
ik ben nou dus bezig met een router maken onder linux debian. ik ben nou bezig met het compilmeren van nieuwe kernel (2.2.20). maar toen kwam ik achter dat er geen drivers voor mijn realtek 8139 nics bij de kernel zitten.
oke bedankt wist ik nietOp zaterdag 10 november 2001 21:49 schreef Onno het volgende:
[..]
Die zitten er wel bij. Twee verschillende zelfs. Maar je moet "Prompt for development and/or incomplete code/drivers" onder "Code maturity level options" aanzetten voordat je ze te zien krijgt.
* yeadder gaat weer vrolijk verder met zijn router
/lib/modules/2.2.20/net/8139too
nieuwe install of had je een oude kernel met oude modules
kweet niet prcies bij welke kernel het is veranderd maar de module name was vroeger iets met rtl..... nu dus 8139too
succes
kweet niet prcies bij welke kernel het is veranderd maar de module name was vroeger iets met rtl..... nu dus 8139too
succes
EPC Debian Gnu Linux
Verwijderd
Dat is niet helemaal waar, er zijn nu 2 kernel modules voor de rtl8139; namelijk rtl8139 en 8139too. Niet dat het voor de rest wat uit maakt hoorOp zaterdag 10 november 2001 21:58 schreef dop het volgende:
/lib/modules/2.2.20/net/8139too
succes
je hebt inderdaat gelijkOp zondag 11 november 2001 01:18 schreef jorus-aap het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, er zijn nu 2 kernel modules voor de rtl8139; namelijk rtl8139 en 8139too. Niet dat het voor de rest wat uit maakt hoor
waar ik op doel is blijkbaar al weer wat langer geleden
dop
EPC Debian Gnu Linux
Waar halen jullie kernel-2.2.20 toch vandaan???
Ik zie ze in elk geval niet op www.kernel.org staan!!
Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!
Verwijderd
http://www.kernel.org/pub/linux/kernel/v2.2/linux-2.2.20.tar.bz2Op zondag 11 november 2001 10:39 schreef active2 het volgende:
voor debian peoplesOp zondag 11 november 2001 10:39 schreef active2 het volgende:
ftp://ftp.nl.debian.org/pub/linux/debian/pool/main/k/kernel-image-2.2.20-i386/
EPC Debian Gnu Linux
Hij staat wel op ftp.kernel.org iig, maar je kunt hem ook van ftp://galileo.luon.net/linux/kernel trekken.Op zondag 11 november 2001 10:39 schreef active2 het volgende:
Pagina: 1