NO POWERUP met nwe Plextor 1610TA !?

Pagina: 1
Acties:

• Gepett0
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Hey Tweakers,

Heb sinds 2 maanden nieuw P4-1400 MHz. Alleen is m'n Plextor 16/10/40 er recentelijk mee opgehouden. Plextor@Be deed niet moeilijk, en heeft vervanger gestuurd (binnen 1 week).
Alleen als ik 'm aansluit krijg ik geen power! Net of de voeding kortsluit (je moet ook 5 min. wachten voor hij wel weer wil - de Plex afgekoppeld uiteraard...). Heb 'm bij vriendin erin gepropt - werkt prima! Begrijp er echt geen reet van. Heb versch. stekkers geprobeerd (i.p.v. werkende CDROM gehangen) etc.

Heeft iemand enig idee??
Word er gek van - bovendien is m'n HD vol (40GB - lang leve ADSL! *D )

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

hoe zit het met de voeding van de kast. Is deze nog wel goed. hetzelfde gehad met een Sony fikker. Deze was gemold door de voeding en met dit ding deed hij niets.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Is je voeding niet te zwak :?

Verwijderd

Bij een P4 moet je standaard een 300Watt voeding hebben, en die moet die brander toch echt wel kunnen trekken. Een vriend van me heeft exact dezelfde configuratie zonder ook maar enige voedingsproblemen ('t gaat om ThaWout, met deze: specs)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Dat je voeding niet wil (en zichzelf beveiligt door 5 min nix te doen) doet me sterk denken aan kortsluiting. Check het stekkertje/aansluiting... Kapot draadje? Als de plex het wel doet bij vriendin is de drive niet fout...

Meet toch even de plex na, IVM kortsluiting naar case, als hij aangesloten in de comp zit, met 220V UIT (stekker eruit).

Vonkt ie misschien als je de steker eraan zet?

Forget your fears...
...and want to know more...

• Gepett0
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Schiet mij maar lek. :?

Vorige setup was: HD als Slave (te lui om te veranderen) op IDE1 (op UDMA kabel); en
Pioneer DVD als Master op IDE2 samen met
Plextor als Slave op IDE2.
Dit heeft stabiel gedraaid (zeg 1 maand).

Oorspronkelijk was het namelijk:
Pioneer als Master op IDE1;
HD als Slave op IDE1; - beide op UDMA kabel
en Plex Master op IDE2.

Nu alles weer teruggezet zoals oorspronkelijke config, et presto! Als een zonnetje!

Was nl heel gek. Doe ik PC uit, en sluit alleen Burner power aan, dan NOGO, maar doe ik 't live (living dangerously!) - no problem, gewoon power etc. Maar dan weer uit en weer aan proberen - weer niks.. naja..

Hij doet 't nu, niet meer aankomen!

ieg bedankt voor de reakties!
Pagina: 1