Ik wil in mijn kast een raam gaan maken, dit wil ik uitzagen met een decoupeerzaag, hebben jullie misschien bruikbare tips voor me???
waarom niet meteen met een dremel? of een flex. werkt ook wel lekker.
decoupeerzaag lijkt me niet zo lekker werken.
daar is het metaal toch te dik voor?
of is het niet zo'n top kast met stevig metaal?
decoupeerzaag lijkt me niet zo lekker werken.
daar is het metaal toch te dik voor?
of is het niet zo'n top kast met stevig metaal?
Vijlen, bedoel jeOp zaterdag 10 november 2001 21:38 schreef spock13 het volgende:
ja
voorzichtig te werk gaan, en later bijdremelen en vervolgens vuilen, dat werkt goed
They made me do it.
Oke, dus goed aftekenen enz.
Bij de dremel heb ik een soort rose-achtige slijpstenen ofzo gekregen moet ik die voor dat bijslijpen gebuiken??
Moet de zaag op hoge of lage toeren??? en een grof of fijn zaagje?
Bij de dremel heb ik een soort rose-achtige slijpstenen ofzo gekregen moet ik die voor dat bijslijpen gebuiken??
Moet de zaag op hoge of lage toeren??? en een grof of fijn zaagje?
Verwijderd
ja, typo tjeOp zaterdag 10 november 2001 21:41 schreef Smoothy_ het volgende:
[..]
Vijlen, bedoel je![]()
maar een slijptol werkt ook goed hoor
tips, als je een decoepeerzaag gebruikt, gehoorbescherming!! Damn, je oren doen zeer na die tijd, tijdens trouwens ook al. Daarnaast voor een zaag, ff praxissen/gammaen voor een hele fijne ijzerzaag. Gewoon vertellen wat je wil doen en je laten informeren. Zaagje van ons van iets van 13 piek geloof ik. Verder, rustig aan zagen, en het lukt allemaal wel. Is niet zo moeilijk, alleen wel lullig als je verneukt, maar je zit er met je neus op, dusse....moet geen probleem geven. Misschien is het ook nog verstandig om er een plankje onder te leggen en mee te zagen, dit kan slordigheid voorkomen, maar dit is alleen nodig als je echt een blikkenkast hebt. Als ie al wel wat dikker is, hoeft dit niet. Nog een laatste tip, tel van te voren ff al je vingers en als je na die tijd op het zelfde aantal komt, dan ben jij een blije man!!!
Koptelefoon op... Ik heb vanavond een biohazard logo uit een plaat zitten zagen en mijn oren piepen nog steeds 
EN: een werkbril... die metaalsplinters vliegen werkelijk ALLE kanten op en je ogen gaan dat slecht trekken al hang je er op 15cm boven om de lijn te volgen!!!
EN: een werkbril... die metaalsplinters vliegen werkelijk ALLE kanten op en je ogen gaan dat slecht trekken al hang je er op 15cm boven om de lijn te volgen!!!
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Verwijderd
Ik heb de mijn eook met de decopeerzaag eruit gezaagd.. gewoon heeel erg rustig zagen met een fijn metaalzaagje neem de tijd als je het rustig aan doet dan krijg je niet zoveel bramen.. (de hoeken heb ik met een ponsstempel eruit gehaald perfect rond dus .. 
veel suc6!
veel suc6!
Verwijderd
Ik dremel ze altijd gewoon heel rustig, zeg een half uur per gat, kost 2 schijfjes voor 8 of 12 cm. Door de minder scherpe bocht slijten ze dan minder snel.
En het zijn heel mooie gaten. FF een shuurpapiertje erlangs of een vijl en ze zijn perfect.
En het zijn heel mooie gaten. FF een shuurpapiertje erlangs of een vijl en ze zijn perfect.
Ik vond die herrie van die dremel wel meevallen.
Ik heb een gat voor de fan uitgedremeld (niet helemaal precies rond
) en een of andere kop.
Maar het fijne afwerken kost toch wel een hoop zweet vind ik.
Ik heb nog een paar miniscuul dunne en kleine vijltjes nodig want ik kom bijna niet in de kleinste hoekjes.
Dus tip: zorg dat je al het gereedschap hebt dat je nodig hebt, dan kun je tenminste rustig alles afwerken zonder te hoeven improviseren.
Ik heb een gat voor de fan uitgedremeld (niet helemaal precies rond
Ik heb nog een paar miniscuul dunne en kleine vijltjes nodig want ik kom bijna niet in de kleinste hoekjes.
Dus tip: zorg dat je al het gereedschap hebt dat je nodig hebt, dan kun je tenminste rustig alles afwerken zonder te hoeven improviseren.
Snoep verstandig, lik m'n reet! :P
Verwijderd
Hoekjes in een rond gat??? Misschien moet je wat nauwkeuriger werken. Goed aftekenen, goed licht en geduld, zijn denk ik kernwoorden. EnOp zondag 11 november 2001 04:21 schreef Phaerion het volgende:
Ik vond die herrie van die dremel wel meevallen.
Ik heb een gat voor de fan uitgedremeld (niet helemaal precies rond) en een of andere kop.
Verwijderd
Gebruik een dremel met de met glasvezel versterkte slijpschijfjes. Heb nu al 3 92mm gaten er mee uit geslepen en heb nog het halve schijfje over. Deze slijpen ook beter dan die kleine schijfjes: http://www.dremel.com/productdisplay/display.asp?sku=426&color=cc0000
heh heh die hoekjes die zitten verwerkt in die kop die ik eruit gedremeld heb.
Dat gat van die fan is niet hoekig geworden, maar echt helemaal netjes rond is het ook niet.
maar met de fangril erop zie je het niet.
Dat gat van die fan is niet hoekig geworden, maar echt helemaal netjes rond is het ook niet.
maar met de fangril erop zie je het niet.
Snoep verstandig, lik m'n reet! :P
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()