Ik krijg de FSB niet hoger dan 139 Mhz op een MSI 266 pro2 boardje. Het geheugen is van crucial dus daar kan het niet aan liggen. De athlon xp 1600+ wil lijkt mij ook wel verder. Ligt het misschien aan het voltage van de CPU. Ik heb die op 1.85V ingesteld en de hardware monitor leest 1.79 V uit.
Ik heb zo ongeveer hetzelfde probleem, mijn XP 1600+ wil ook niet op 140MHz FSB 
Ik heb een K7 Master met Hynix dimm, hij loopt steeds vast in WinXP op elke hogere FSB.
Ik heb een K7 Master met Hynix dimm, hij loopt steeds vast in WinXP op elke hogere FSB.
Ik heb hier een Msi plank op 145Fsb lopen, je moet je USB uitzetten die kan wel is problemen geven op hoge fsb
Naar mijn idee heeft die hogere fsb toch geen enkele nut qua performace, voorlopig haal ik op 1533/133 hogere scores als op 1550/155 , alles staat hetzelfde dan, ook bijvoorbeel 1540/140 is langzamer als 133, ik snap het niet meer.....
alles staan dan handmatig ingesteld, echt alles wat ik doe komt niet boven de standaard performance uit, nieuwere biossen enz. hielpen ook niet..
Halen jullie bijv wel hogere scores, ondanks de hogere mhzen totaal dan he... zoja, hoeveel in sis sandra bijv ?..
alles staan dan handmatig ingesteld, echt alles wat ik doe komt niet boven de standaard performance uit, nieuwere biossen enz. hielpen ook niet..
Halen jullie bijv wel hogere scores, ondanks de hogere mhzen totaal dan he... zoja, hoeveel in sis sandra bijv ?..
Ne hoor, die gaat volgen mij wel goedOp zaterdag 10 november 2001 22:05 schreef The_wave het volgende:
Ik heb hier een Msi plank op 145Fsb lopen, je moet je USB uitzetten die kan wel is problemen geven op hoge fsb
wel pci latency aanzetten he bij chipset iig, die helpt wel..
Verwijderd
Het ligt aan de USB.
Het is een bekend probleem van de KT266 dat de usb problemen geeft boven de 138MHz.
Bij de KT266A is het opgelost.
Blijkbaar niet te fiksen met een biosupdate
Het is een bekend probleem van de KT266 dat de usb problemen geeft boven de 138MHz.
Verwijderd
dit is echt de grootste onzin die ik ooit gehoord heb.. het maakt wel degelijk uit of je nu op 100Mhz of 140Mhz FSB draait hoor.. en zeker met games en 3dmark zooi merk je het echt wel..Op zaterdag 10 november 2001 22:07 schreef Carel het volgende:
Naar mijn idee heeft die hogere fsb toch geen enkele nut qua performace, bijv ?..
edit : sorry ik las je post niet helemaal.. maar in ieder geval bij MIJ maakt het wel erg veel verschil..
Leuk, USB uitzetten, handig als je een USB keybaord, een USB muis en een USB joystick hebt
al geprobeerd met 98se ofzow? XP schijnt errug gevoelig te zijn voor dat soort zaken
Verwijderd
Ej ik heb volgens mij het zelfde probleem maar dan met een MSI ms-6380l & AMD 1600+ Als ik er uit ben hoor je het enne heeft er nog iemand tips???
Verwijderd
Ik heb het ook... het is niet het geheugen want als ik dat op 100 mhz (@default fsb dan) zet ipv 133 crasht ie nog steeds..
Hier heb ik ook last van op de standaard waardes haal ik hogere scores dan als ik ga overclocken.Op zaterdag 10 november 2001 22:07 schreef Carel het volgende:
Naar mijn idee heeft die hogere fsb toch geen enkele nut qua performace, voorlopig haal ik op 1533/133 hogere scores als op 1550/155 , alles staat hetzelfde dan, ook bijvoorbeel 1540/140 is langzamer als 133, ik snap het niet meer.....
EN dan bedoel ik met de fsb overclocken.
Weet iemand waar dat aan ligt?
Ik zit zelf te denken aan geheugen fouten of zo?
Wat zou kunnen is dat je board bij het FSB overclocken timings terug schakelt waardoor de scores dus lager uitkomen of gelijk maar stabiliteit iets verhoogd word.
Een fabrikant kan dit doen om zo een hogere FSB te kunnen garanderen. (Niet dat er garanties bestaan voor overclocken, maar er word gekeken naar de wensen van de klant ook al staat dit niet in het boekje.)
Hierbij kan alleen maar een bios update helpen of eens met WPCREDIT alle registers bestuderen wat er gebeurd bij 133Mhz en hoger. Je kunt zelf bestuderen welke registers veranderen en deze misschien handmatig in windows testen of je hierdoor weer sneller word.
Normaal is het in ieder geval niet.
Een fabrikant kan dit doen om zo een hogere FSB te kunnen garanderen. (Niet dat er garanties bestaan voor overclocken, maar er word gekeken naar de wensen van de klant ook al staat dit niet in het boekje.)
Hierbij kan alleen maar een bios update helpen of eens met WPCREDIT alle registers bestuderen wat er gebeurd bij 133Mhz en hoger. Je kunt zelf bestuderen welke registers veranderen en deze misschien handmatig in windows testen of je hierdoor weer sneller word.
Normaal is het in ieder geval niet.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Tsjaa, mijn USB muis (Logitech optisch) werd geleverd inclusied een USB naar PS/2 adaptertje. Dus ik heb beide USB poorten uitgezet, en draai stabiel op 150 MHz FSB. Weliswaar geen MSI, maar wel een KT266A bord (Epox 8KHA+).Op zondag 11 november 2001 01:04 schreef superbikkel het volgende:
Leuk, USB uitzetten, handig als je een USB keybaord, een USB muis en een USB joystick hebt
Wellicht zijn die adaptertjes los te koop, en als het werkt voor een muis, zal het ook werken voor een toetsenbord. Joystick weet ik niet.
Luitjes,
Ik wet het niet 100% zeker maar volgens mij ben ik ergens artikelen tegen gekomen op Internet waarin staat dat er heel veel problemen zijn met FSB hoger in stellen op dat MSI bordje.
Mogelijk dat een nieuwe BIOS kan helpen?
Zoek effe met google of hier in GOT forum.
Anders ruilen voor EPOX of ASUS KT266A bordje.
Mijn nieuwe PC gaat in ieder geval op ASUS A7V266-E draaien.
Succes!
Greetz Terminator@NL
Ik wet het niet 100% zeker maar volgens mij ben ik ergens artikelen tegen gekomen op Internet waarin staat dat er heel veel problemen zijn met FSB hoger in stellen op dat MSI bordje.
Mogelijk dat een nieuwe BIOS kan helpen?
Zoek effe met google of hier in GOT forum.
Anders ruilen voor EPOX of ASUS KT266A bordje.
Mijn nieuwe PC gaat in ieder geval op ASUS A7V266-E draaien.
Succes!
Greetz Terminator@NL
thx voor de info.Op zondag 11 november 2001 14:46 schreef X.Terminator het volgende:
Zie ook:
http://www.amd3d.com/review/k7t266pro2/verdict.htm
Alleen heb ik helaas al de nieuwste bios.
Maar ik ga straks nog effe goed zoeken op google.
Beetje kort door de bocht gedacht, niet?Op zaterdag 10 november 2001 20:39 schreef Felysium het volgende:
Het geheugen is van crucial dus daar kan het niet aan liggen.
Voorbeeld: In het laatste c't nummer stond een grote geheugentest. Hier kwamen leuke zaken naar voren... o.a. dat Crucial geheugen helemaal niet zo geweldig over te klokken is
Jammer van die USB....ik heb namelijk een USB-modemOp zaterdag 10 november 2001 22:14 schreef Jeep het volgende:
Het ligt aan de USB.
If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.
klopt. ik had eigenlijk moeten schrijven: waarschijnlijk ligt het niet aan het geheugen.Op maandag 12 november 2001 15:25 schreef warp het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht gedacht, niet?
Voorbeeld: In het laatste c't nummer stond een grote geheugentest. Hier kwamen leuke zaken naar voren... o.a. dat Crucial geheugen helemaal niet zo geweldig over te klokken is
Pagina: 1