Toon posts:

IBM 60gxp 60 gig maakt knisperend geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds 2 weken in het bezit van een ibm 60 gig type 60gxp. Hij maakt af en toe een soort knisperend geluid. Dit doet ie constant, dus ook als er geen schijfactiviteit is. Het is zelfde soort geluid als bij schijfactiviteit maar dan veel minder luid en het klinkt wat softer. Wat kan dit zijn? En is dit reden om de schijf terug te sturen? Verder werkt de schijf wel goed. geen rare tikken, en wordt altijd goed herkend.

please help.

Verwijderd

ROTFLMFAO.. moest er effe uit..

zolang de harde schijf goed werkt is er toch geen reden om die terug te sturen..?? ....

Verwijderd

Topicstarter
Ik irriteer me er dood aan. Het is net alsof iemand aan het krassen is met zijn nagels op een krijtbord.

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-04 21:07

oXygeN

oftewel oxje...

Misschien zit er een grind-kokker in, die knisperen namelijk ook als je er overheen rijdt

\o/

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heb een 3 jaar oude Seagate Medalist ST34321A die dat ook doet. Nog nooit iets mee gebeurd, zelfs na een fietstocht knispert ie nog.

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 20:58
Op zaterdag 10 november 2001 20:30 schreef Felysium het volgende:
Ik ben sinds 2 weken in het bezit van een ibm 60 gig type 60gxp. Hij maakt af en toe een soort knisperend geluid. Dit doet ie constant, dus ook als er geen schijfactiviteit is. Het is zelfde soort geluid als bij schijfactiviteit maar dan veel minder luid en het klinkt wat softer. Wat kan dit zijn? En is dit reden om de schijf terug te sturen? Verder werkt de schijf wel goed. geen rare tikken, en wordt altijd goed herkend.

please help.
Begin van het einde...

IBM kwaaltje... heb ik gehad met een 30GB (na 6 maanden) en een 40GB (na 1 week)
Waarschijnlijk krijg je naar korte tijd een hele berg bad sectors waarna ie helemaal de geest geeft

Mijn beiden hd's werken overigens weer nadat ik deze met een ibm utility een soort low level format heb uitgevoerd

Zoek maar eens met deja ofzo, vindt je genoeg over de qualiteit van IBM disks tegenwoordig. :(

Sad but true...

PS: Overigens wil ik niet zeggen dat ALLE IBM hd's slecht zijn, maar sommigen dus wel.

• cruncher
  • Laatst online: 17-04 19:27

cruncher

wanna crunch someone?

Zo begon het bij mij ook, jouw drive leeft niet lang....
Mja IBM |:(

can you read my mind?

Verwijderd

Draai drive fitness test van IBM en check of je schijf in orde is.. zoniet.. ff de code opschreven die het programmatje geeft voor de foutmelding en dan opsturen naar ibm/winkel en je krijgt binnen no time een nieuwe...

als je bij tweakers.net & GoT ff zoekt/search over de ibm problemen met de 60gxp en 75gxp weet je meteen wat voor probs met deze schijven zijn... en eventuele andere oplossingen

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:42
Op zaterdag 10 november 2001 23:24 schreef cruncher het volgende:
Zo begon het bij mij ook, jouw drive leeft niet lang....
Mja IBM |:(
Idem hier :(

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Jazeker! U mag zich de 100.000.000.000.gelukkige eigenaar voelen van een IBm harrdisk die kapot gaat....
Er zijn al zo-veel-mensen die dit probleem hebben. Ik heb er zelf ook 1, en ik hoor nog niks, maar ik zorg dat ie helemaal vrij staat lekker koel in een maxi tower. Zorg als jez zon harddisk hebt dat ie niet HEET wordt. IBM gaf zelf te kennen dat als ze te heet worden de kans op problemen het grootst is.........

gecondoleerd trouwens...

grtz Steve

Verwijderd

heb nu 1 jaar een ibm 75gxp 30Gb 7200 rpm en sinds een halfjaar een ibm 60gxp 40GB erbij zitten en nog nooit 1 probleem gehad, hoewel ze toch aardig warm worden als ze zo dicht tegen elkaar aan zitten in mijn miditower. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal dan binnenkort "even" de drive fitness test draaien. Ik had voor deze schijf een 30 gig 75 gxp en die deed het goed. Toen ik 2 weken geleden, de nieuwe 60gxp aansloot, was vanaf het 1e moment dat rare geluid al te horen. Wat ik ook erg vaag vind is het volgende: ik draai prime95, een proggie wat zeg maar voor een constante 100% load zorgt voor de processor. Als ik prime95 afsluit, dan gaat dat knisperende geluid weg. Terwijl prime95 helemaal niet de harde schijf benadert, als die aan het rekenen is. Het is trouwens zo dat als prime95 niet draait, ik het rare geluid ook af en toe hoor. Ik wist van de vele foute 60gxp harde schijven, daar had ik ook wel veel over gelezen hier op got, maar ik dacht dat ibm er wel wat aan gedaan had, met hun producktieproces. Mooi niet dus :-(. Mijn schijf is trouwens gefabriceer in juli. En net twee weken geleden gekocht bij gistron.

Ik ga de Drive Fitness Test runnen, en dan zien we wel weer... ;)

Verwijderd

Padadam-pam-pam...
Another one bites the dust...

(sorry, ik moest even...)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de drive fitness test gedaan, maar hij vind geen errors. Is de schijf dan toch goed. Of komt de ellende nog?

• KBDE
  • Laatst online: 15-04 20:58
Op zondag 11 november 2001 18:57 schreef Felysium het volgende:
Ik heb de drive fitness test gedaan, maar hij vind geen errors. Is de schijf dan toch goed. Of komt de ellende nog?
Idem bij mij...

Toch komen de echte problemen nog ben ik bang. :(
(tenminste dat was bij mij wel zo)
Pagina: 1