Vage fout bij compilen kernel 2.4.14

Pagina: 1
Acties:

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 09:53
Nou, zover ik weet kloppen mijn instellingen.
Met "make menuconfig" alles geselecteert wat ik niet wilde hebben en toen maar laten compileren door
make dep && make clean && make modules && make modules_install && make bzImage

En bij dat laatste stopt ie, beginnend met deze error
drivers/char/char.o(.text+0x909f): undefined reference to 'key_maps'

Nou, dat lijkt met dus een probleem dat ligt bij de input devices, ik nog eens goed nagekeken en nog wat dingen enabled en wat gedisabled. Voornamelijk keyboard support enabled :D en weer opnieuw die regel ingegeven.
Dat heb ik nu een paar keer gedaan en al ongeveer 2 a 3 keer opnieuw gecompileerd, maar ik krijg nog steeds die fout.

Ik weet het niet meer heb het getrippelchecked maar nog steeds niks :(

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op zaterdag 10 november 2001 20:23 schreef Sorcerer@ het volgende:

make dep && make clean && make modules && make modules_install && make bzImage
Probeer 'ns eerst je kernel te bakken en dáárna pas je modules:
code:
1
make dep && make bzImage && make modules && make modules_install

Werkt dat wel?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• scim
dat heb ik ook geprobeerd doet het niet.
Op IRC kreeg ik nog een tip dat het misschien loadkeys zou zijn, maar dat is het ook niet :(

Verwijderd

wel 'n make clean gedaan nadat het een paar keer fout ging?

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 22:04 schreef Yarvieh het volgende:
wel 'n make clean gedaan nadat het een paar keer fout ging?
Sterker nog: doe eens een make mrproper.
Dus:
make mrproper && make menuconfig && make dep && make clean && make bzImage && make modules && make modules_install

• scim
heb het al gevonden :)
Er bleek iets niet helemaal te kloppen met het uitgepakte spul, dus ik heb opnieuw uitgepakt en gewoon kunnen compilen

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 22:11 schreef edwinv het volgende:

[..]

Sterker nog: doe eens een make mrproper.
Dus:
make mrproper && make menuconfig && make dep && make clean && make bzImage && make modules && make modules_install
Waarom nog een make clean na een make mrproper ?

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Ik heb ooit ook eens zo'n fout gehad en ik heb het zo opgelost:

make dep ; make modules ; make modules_install ; make clean ; make bzImage

Dus eerst de modules maken en toen pas het opschonen en daarna de kernel zelf.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik heb ook net de 2.4.14 kernel gebakken en het lijkt goed te werken behalve mijn printerpoort (jaja, ik weet het, 't is geen USB printertje maar een oudje). Nou las ik dat in een paar voorgaande kernels problemen hiermee waren, zijn die al opgelost in 2.4.14 of kan de printerpoort gewoon niet worden gebruikt in die kernel (zo niet dan laat ik het toch maar bij 2.4.9 of 2.4.7 die ik al heb staan)?

• x-wolf
En nog een vraagje, kun je gewoon nogmaals make xconfig uitvoeren (zonder make mrproper) zodat je alle instellingen die ik al wel goed had gemaakt behoud en ik alleen opzoek moet gaan naar de fout met de printerpoort?
Bij het booten nu van de 2.4.14 kernel krijg ik nl. de foutmelding dat hij /dev/lp0 niet kan vinden. Iemand enig idee wat ik dan moet inschakelen in de kernel? (of dat dat dus niet kan in 2.4.14).

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:32

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zondag 11 november 2001 15:30 schreef x-wolf het volgende:
Iemand enig idee wat ik dan moet inschakelen in de kernel? (of dat dat dus niet kan in 2.4.14).
Het kan in ieder geval nog, ze slopen er echt niet 'zomaar' ondersteuning voor wat oudere printers uit. Staan CONFIG_PARPORT_SERIAL en CONFIG_SERIAL aan?
Overigens kun je inderdaad gewoon make xconfig opnieuw doen, hij neemt dan de waarden die in je .config staan over. Je kunt ook even handmatig de .config editen, als je dat makkelijker vindt.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• x-wolf
Het is me nu idd gelukt. Ik kan nu printen maar blijf wat vage problemen hebben. met modprobe. Eerst zelf eens kijken wat ik daar aan kan doen voordat ik andermans hulp inschakel
Pagina: 1