Toon posts:

multi os probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi,

ik heb als hoofdcomputer voor inter net win2k daaraan hangs 1`pc met winxp en nu nog een met win95. dit alles staat in verbinding met een hub.

win95 gateway = de pc met win2k

nu ziet de win95pc alle computers lezen en schrijven lukt op de pc met winxp maar op de win2k vraagt ie om een password terwijl dit niet staat ingesteld. :? vanuit de2 andere comps kan je wel op de win95 pc.

erg weird allemaal heeft iemand dit eens meegemaakt en wat kan ik hier aan doen?

ps) sorry als dit allemaal erg vaag klinkt |:(

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Wow, je moet idd wat aan je vraagstelling gaan doen, want echt duidelijk ben je niet...

In ieder geval lijkt het op een rechtenkwestie... of beter gezegd een accountskwestie. Misschien wil je in je usermanager voor 2K (en XP) wel de goede accounts aanmaken. Ook het activeren van het guestaccount kan oplossing bieden (maar daar ben ik persoonlijk niet zo een voorstander van)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alle rechten opengezet
ook voor guest.

er staat u moet een wachtwoord opgeven voo deze verbinding:

//naam compt/IPC$

vai de ander computer kan ik wel gewoon op die computer rondkijken.

<edit>
kan het niet aan win2k liggen
eerst had ik ME :r op de hoofdcomp en die deed het wel goed met win95
</edit>

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
T'heeft met de rechten op de win2k bak te maken... je moet es proberen op de bak waarmee je wil connecten naar je win2k machine onder dezelfde naam in te loggen als je win2k bak. als het goed is vraagt ie dan niet om een w8woord.

Dus onder win2k sta je ingelogd onder de naam: pietje
onder die naam moet je ook es inloggen op een andere bak waarmee je wilt conecten naar de win2k machine :)
en kijk es wat ie dan doet.

(sorry ut klinkt onduidelijk maar'k denk dat juh ut wel snapt)

Verwijderd

Lijkt inderdaad rechten probleem, IPC$ (Interprocess Communication) wordt gebruikt bij opzetten (netwerk-)verbinding (die share bestaat altijd op de server), lees dit eens op de M$ site over passw problemen bij zo'n situatie met Win9x: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q162/3/25.asp 8-)

Verwijderd

Topicstarter
oi oi oi

hij doet ut

thnx m8's
Pagina: 1