Toon posts:

Dual Athlon Mainbord Systeem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een paar vraagjes :

1 Weet iemand ook welk mobo fabrikant net als Tyan dergelijke plankjes gaat leveren en wanneer ?

2 Als je op een dergelijk systeem Windows 2000 installeerd valt er neem ik aan ook wel een spelletje te spelen ?

3 Wie heeft een dergelijk systeem en wat doe je er mee.

Ik wil een dergelijk systeem gaan gebruiken in eerste instantie als Server Windows NT / 2000 Adv. (dual boot)

Of-te-wel het wordt dan een leuk speeltje :Y)

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

1 UTFS .. of kijk anders even op http://www.2cpu.com (geweldige site! aanrader!)

2 Tuurlijk ... alleen spelletjes gebruiken meestal maar 1 processor omdat deze niet multithreaded geprogrammeerd zijn. Zijn ze dat wel -- bijvoorbeeld Quake 3 onder Linux (enige spel wat me zo te binnen schiet) -- dan is voordeel wat behaald wordt met 2 processoren ipv 1 nog marginaal.
Het lijkt mij echter wel dat andere taken die in de background draaien dan op de niet benutte processor doordraaien. Maar dat is een zijspoor :)
Tja en win2k is en blijft niet een echt spelplatform, daar is win98se voorlopig nogsteeds meer geschikt voor. Omdat win98se geen SMP ondersteunt, wordt er dan maar 1 processor benut en staat de andere te nixen.

3 Dat wil ik ook graag weten, aangezien ik binnen 2 weken een Tyan Tiger MP, Dual 1600+, 1GB RAM in elkaar ga knutselen. Doel? gewoon lekker knutselen en the best kid on the block te zijn *D ;)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op zaterdag 10 november 2001 20:02 schreef malfa het volgende:
Een paar vraagjes :

1 Weet iemand ook welk mobo fabrikant net als Tyan dergelijke plankjes gaat leveren en wanneer ?
http://tweakers.net/nieuws/18754
Kijk daar maar es.. alleen ze zijn wel wat vertraagd...
2 Als je op een dergelijk systeem Windows 2000 installeerd valt er neem ik aan ook wel een spelletje te spelen ?
ja hoor, zonder probs... Alleen bijna alle spellen gebruiken maar 1 CPU... je hebt wel het voordeel dat ze echt een complete CPU voor zichelf tot hun beschikking hebben
3 Wie heeft een dergelijk systeem en wat doe je er mee.
Ik dus ;) Wat doe ik er mee? Eigenlijk niet genoeg om die aankoop nuttig te maken ;) Maar bij renderen en divx maken wat ik af en toe doe is het wel enorm snel :7
En daarnaast heeft deze pc genoeg cpukracht om dagelijks in de top 30 van OGR te komen ;) (maar ik zit dus in een subteam ;))
Ik wil een dergelijk systeem gaan gebruiken in eerste instantie als Server Windows NT / 2000 Adv. (dual boot)

Of-te-wel het wordt dan een leuk speeltje :Y)
jups :)

• Rhy

Rhy

offtopic:
die "2x Alpha PAL6035MFC + Delta AFB60HP" die je gebruikt, wat voor temps haal je daarmee? zou je die iemand anders ook aanraden? Of zou je iets anders aanraden?

ik zoek namelijk nog geschikte koelers voor mijn dual setupje in de prijsklasse van 25-75 gulden per processor. 80mm Delta/Pabst/Sunon heb ik al. Zou ik dan wat leuks kunnen bouwen icm 6035 heatsinks?

Of werken standaard Coolermaster EP5-6I51's ook prima?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:33
Op zaterdag 10 november 2001 20:18 schreef erniemars het volgende:
bijvoorbeeld Quake 3 onder Linux (enige spel wat me zo te binnen schiet)
hoezo alleen linux? de win32 versie is net zo capable wat betreft SMP als de linux edition namelijk.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
Haha ... :-) dergelijke reacties had ik al enigszins verwacht en dat games maar 1 CPU gebruiken weet ik, ik was voornamelijk wat de tweaker met een dergelijk sytseem doet ... maar dit zo leesende ... inderdaad overkill en eigenlijk te duur voor wat er meegedaan wordt ... maar jongens je hebt wel een systeempje staan ... *LOL*

Meer reactie mogen volgen :) ...

• Rhy

Rhy

voor quake3 onder linux wist ik het zeker, win32 quake niet :) wou offtopic discussies vermijden ;)

heb in het verleden trouwens al 3 bp6 systemen gehad (ja naast elkaar :) ). Het is ontzettend leuk speelgoed en leuk voor de }:O stats ;) Tja en linuxworkstations
nog een offtopic vraag he. Is er zoiets als Lightwave/3D studio onder linux?
Ik wil zobiezo WinXP gaan vmwaren onder linux, maar als er 3d renderzut voor linux is zou dat veel gaver zijn natuurlijk. iemand enig idee?

• maratropa
  • Niet online
en ik nogwel zo'n mooie athlon MP thread openen, stelletje wijsneuzen... :)

Ik ga komende week denk ik een tiger kopen met 512 mb ECC REG ram en 2 durons, 1 of 1.1 gig.

Ik wil hem gebruiken als mijn nieuwe 3D workstation / thuiscomputer. Dat renderd wel wat harder dan een p3 500.

Ik heb nu ff geen pieken voor XP's of MP's.

specs

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 21:21
ik ga ook komende week een tyan dual bestellen ;) moet hem wel zelf in elkaar zetten maar is wel de moeite waard ofnie ;))

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op zaterdag 10 november 2001 20:36 schreef erniemars het volgende:
offtopic:
die "2x Alpha PAL6035MFC + Delta AFB60HP" die je gebruikt, wat voor temps haal je daarmee? zou je die iemand anders ook aanraden? Of zou je iets anders aanraden?

ik zoek namelijk nog geschikte koelers voor mijn dual setupje in de prijsklasse van 25-75 gulden per processor. 80mm Delta/Pabst/Sunon heb ik al. Zou ik dan wat leuks kunnen bouwen icm 6035 heatsinks?

Of werken standaard Coolermaster EP5-6I51's ook prima?
M'n CPU's zijn op dit moment 46 en 48 graden... Die koelers zijn gewoon goed, maar door die delta's maken ze wel veel lawaai.. Ik heb ze erop zitten omdat ik ze toch al had ;)

Zelf denk ik dat standaard coolermasters ook al genoeg zouden moeten zijn, vergeet niet dat ik 2 Thunderbirds heb, die dus een stuk heter worden dan XP's of MP's...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Games wil prima, heb de afgelopen paar dagen (want ik heb m'n TigerMP nog maar net) flink zitten tweaken en de grenzen verkend, en natuurlijk ook wat games gespeeld.

Ik heb dus zo'n systeem (met twee XP's) en ik doe er normaal gesproken van alles mee, met name Photoshop en dat soort spul. Natuurlijk is het overkill maar het is wél fun, en ik kan er een hele tijd mee vooruit.

Mijn XP's zijn op dit moment 37 en 40o C nadat ik zonet een stel 3DMarks had gedraaid, kast is nu toevallig open, anders een paar graden warmer. Ik gebruik simpele Coolermasters van 27 piek 't stuk ((DP5-6|31A), maar die maken met z'n tweeën veel meer kabaal dan ik van m'n vorige bak gewend ben.
Overigens worden m'n XP's gewoon als MP's herkend door het bord, en als ik de bus op 136 of 140 zet heten ze eensklaps geen 1700+ maar 1800+ :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Rhy

Rhy

zijn je xp's standaard geunlocked of zelf zitten klungelen?
Pagina: 1