Toon posts:

welk MOBO past bij mijn apparten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals jullie HIER --> [topic=316593/1/25] <--kunnen lezen heb ik RUZIE met mijn moederbord (waarschijnlijk).

Welk MOBO zou ik nou het beste kunnen kopen met mijn Radeon 64MB DDR VIVO? Processor is een INTEL PIII 1gig.
Verder heb ik 2x 256MB PC133 en 1x 512MB PC133.

Uiteraard is het leuk als mijn SBlive player 1024 en netwerkkaart er ook op passen. Evenals mijn USB hubje waar ik wat dingetjes aan heb hangen.

ONboard geluid en beeld wil ik er NIET op hebben.. Aangezien ik het ook niet zal gebruiken..

Iemand een GOED advies dat HOPELIJK mijn problemen oplost?
En wat kost dat moederbord ongeveer wat je adviseert? THANX.. :)

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Denk dat je gewoon moet gaan kijken voor de wat betere merken Asus Abit Epox MSI ed...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 10 november 2001 20:09 schreef Mightymouse het volgende:
Denk dat je gewoon moet gaan kijken voor de wat betere merken Asus Abit Epox MSI ed...
Dat had ik op zich ook wel door, maar niemand die ervaring heeft met zo'n moederbord als ik? En ik heb dus GEEN idee wat voor moederbord ik zou moeten kopen zodat alles wat ik heb er ook weer op past... Dat met sockets enzo zegt me helaas ook niet zoveel...

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

De via chipset geeft veel problemen, vooral bij exotische hardware. De intel 815 chipset heeft als beperking dat er maar 512 mb kan worden geadresseerd. Een andere goede keuze is de bx chipset, alhoewel deze oud is het nog steeds de stabielste en snelste chipset. Zelf heb ik hier een bx met een celly 1000... perfect gewoon en nooit geen problemen.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 10 november 2001 21:30 schreef outlaw het volgende:
De via chipset geeft veel problemen, vooral bij exotische hardware. De intel 815 chipset heeft als beperking dat er maar 512 mb kan worden geadresseerd. Een andere goede keuze is de bx chipset, alhoewel deze oud is het nog steeds de stabielste en snelste chipset. Zelf heb ik hier een bx met een celly 1000... perfect gewoon en nooit geen problemen.
Euh,, die chipset,,, dat zit VAST op je moederbord??? :? Of kun je dat ook veranderen?? :o (Zeker een domme vraag?

• digifun
  • Niet online

digifun

Op zaterdag 10 november 2001 23:57 schreef Plutto het volgende:

[..]

Euh,, die chipset,,, dat zit VAST op je moederbord??? :? Of kun je dat ook veranderen?? :o (Zeker een domme vraag?
Die zit heel erg vast. Een tweedehands bx heb je al voor onder de f200, wel ff opletten of het bios is te upgraden naar coppermine ondersteuning.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 11 november 2001 00:10 schreef outlaw het volgende:

[..]

Die zit heel erg vast. Een tweedehands bx heb je al voor onder de f200, wel ff opletten of het bios is te upgraden naar coppermine ondersteuning.
2e hands?? Beter een oudere 2e hands dan een goedkopere nieuwe??
(heh,, kun je in mijn portemonnee kijken dat ik idd niet veel geld heb voor een nieuw duur iets?? ;) )

• digifun
  • Niet online

digifun

De bx is nieuw bijna niet meer te krijgen (soms op beurzen) toch blijft dit de snelste en stabielste chipset voor de p3.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 11 november 2001 00:25 schreef outlaw het volgende:
De bx is nieuw bijna niet meer te krijgen (soms op beurzen) toch blijft dit de snelste en stabielste chipset voor de p3.
Aha. Maar je hebt het weer over die chipset... Het gaat hier toch om een moederbord neem ik aan? Zoals ik begreep zat die chipset vast??
(sorry dat ik jullie lastig val met domme vragen hoor,, maar we moeten het allemaal leren ;) )

Verwijderd

Je hebt een probleem, intel 815 borden zijn het beste voor een p3 1000 ondersteunen maar 512 mb, via zou ik niet doen, en bx ondersteund officoieel geen 133 Mhz fsb.

Kijk voor een goed BX bord! Maar zoek eerst ff of je videokaart de hogere agp snelheid aan kan. (waarschijnlijk wel)

• digifun
  • Niet online

digifun

De chipset zit inderdaad vast en is niet te vervangen.

Verwijderd

Abit BX133 RAID zou iets kunnen zijn. Wel nadeel dat je AGP bus 2 keer is en op 89 Mhz draait op 133 FSB. Als je kaart dat kan hebben is dat een goede keuze (heb mm zelf met p3 1000B.)
Pagina: 1