• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:27
Als ik savonds of 's ochtends op mijn wekker kijk, staan daar altijd van die mooie getallen.
12:12, 23:23 14:14, altijd als ik kijk staat er zo iets.

Hebben jullie dit ook en is dit o peen of andere manier te verklaren? ik vind t namelijk best wel vaag

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-01 17:25

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Volgens mij is 't zo dat je de keren dat je er op kijkt en je ziet toevallig zo'n 'mooie' tijd dat je dat onthoudt en als er een 'gewone' tijd staat onthoudt je dat minder snel. hierdoor lijkt het voor je herinnering vaker voor te komen dat er een 'mooie' tijd op staat.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Skimmer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-01 11:03

Skimmer

Inter Arma Enim Silent Leges

Op zaterdag 10 november 2001 20:13 schreef Aaargh! het volgende:
Volgens mij is 't zo dat je de keren dat je er op kijkt en je ziet toevallig zo'n 'mooie' tijd dat je dat onthoudt en als er een 'gewone' tijd staat onthoudt je dat minder snel. hierdoor lijkt het voor je herinnering vaker voor te komen dat er een 'mooie' tijd op staat.
Verklaard... sluiten svp

In times of war the law falls silent

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57
Ik had dat vroeger wel altijd...
Ook dat ik precies wist hoe laat het was terwijl ik nog niet eens gekeken had.

Verwijderd

Ik heb het wel dat ik begin na te denken bij 12:34 of 23:45.
Dan denk ik wel eens: "Hmmm...."
Over het algemeen hecht ik er niet teveel waarde aan.
Je bent gewoon alerter als je dat soort dingen opvalt, dus blijft het je langer bij.
Ik denk daar verder niet echt iets achter ofzo..

• Mx. Alba
  • Laatst online: 23-01 23:51

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Inderdaad. Als je horloge stuk is merk je pas hoe vaak je op je horloge kijkt. Je kijkt heel vaak onbewust. Soms wil ik de tijd weten, kijk op mijn horloge, en realiseer me dan dat ik een paar seconden daarvoor ook gekeken heb. Die paar keer dat er zo'n interessant getal staat valt het op. Net zals de eerste antwoorder zei dus.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Mijn tijd is 22:22 ik heb 9 van de tien keer als ik rond deze tijd kijk dat ik er aan denk en dan gaat het opvallen maar als ik zomaar kijk zonder dat er een mooi getal staat dan denk ik er niet bij na en weet ik de tijd maar zal het me niet herrineren na een dag dat ik op de klok heb gekeken en bij zulk soort mooie getallen doe je dat wel.

• Mx. Alba
  • Laatst online: 23-01 23:51

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op zaterdag 10 november 2001 21:57 schreef NewAgePerformance het volgende:
Mijn tijd is 22:22 ik heb 9 van de tien keer als ik rond deze tijd kijk dat ik er aan denk en dan gaat het opvallen maar als ik zomaar kijk zonder dat er een mooi getal staat dan denk ik er niet bij na en weet ik de tijd maar zal het me niet herrineren na een dag dat ik op de klok heb gekeken en bij zulk soort mooie getallen doe je dat wel.
* Mx. Alba geeft NewAgePerformance een handjevol comma's, punten en hoofdletters... die van jou zijn op denk ik? :+

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-12-2025

Mindwalker

zappen is zinloos

Op zaterdag 10 november 2001 20:25 schreef Mastermind het volgende:
Ik had dat vroeger wel altijd...
Ook dat ik precies wist hoe laat het was terwijl ik nog niet eens gekeken had.
Ik denk dat je je niet bewust bent dat je al eerder gekeken hebt. Ik heb dat namelijk nu nog steeds, niet alleen bij de klok qua tijd - maar ik weet vaak ook hoe lang de wasmachine nog moet draaien (geeft ie aan op een display) zonder dat ik 'gekeken' heb.

Sinds ik heb aangenomen dat ik onbewust vlak daarvoor toch even gekeken heb, heb ik mezelf er al een paar keer op betrapt.

Wat het juiste-kloktijd-raden betreft ligt kan het ook in die richting liggen, je hebt onbewust eerder gekeken - er verstrijken een aantal minuten - en je schat de tijd (met behulp van de tijd die in je onderbewustzijn nog opgesloten zit).

Dit is mijn aanname - het hoeft natuurlijk helemaal niet waar te zijn. Het kan namelijk ook gewoon zo zijn dat je de keren dat je goed geschat hebt beter onthoudt dan de foute keren, dus dat het maar lijkt alsof je het vaak goed hebt. Dus van de 100 keer onthou je alleen de 25 goeie. Net zoiets als de 'mooi cijfer-theorie' wara het hier eigenlijk over gaat.

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:26

Lordy79

Vastberaden

repeat 'moraal van het verhaal van ALLE posters hiervoor'

/repeat

Meer valt er niet toe te voegen aan dit topic.

*hint...*

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Hm ja, dat was het wel he. Meer een HK topic eigenlijk maar vooruit.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.