WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Zelfgemaakt makkelijk KixTart loginscript

Pagina: 1
Acties:
  • 883 views sinds 30-01-2008

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Topicstarter
Hoi, ik heb een login script gemaakt voor mensen die wel graag een mooi KixTart login scrippie willen hebben, maar geen zin of tijd hebben om zich helemaal in Kix te verdiepen. Het script is supermakkelijk naar je eigen netwerk aan te passen.

Download!
Extract alles in de netlogon en wijs de users login.bat aan als loginscript, deze roept het kix script aan.

Het script is opgebouwd uit een aantal modules, nl:
:) Het weergeven van een mooi welkomsschermpje voor de gebruikers, met info en alles
:) Mappen van netwerkschijven
:) Mappen van de homedirs
:) Syncen van de systeemtijd
:) Het aanmaken van netwerkprinters
:) Het aanpassen van de locatie van de 'Favorites' en 'My Documents' folder (bijv. naar de homedir)
:) Het loggen van alle inlogactiviteiten, genaamd IP Info
:) Het updaten van de Kix bestanden op de clients

Alle modules zijn optioneel btw :)

:? Hoe pas je hem dan aan?

Da's sim-pel :P open het bestand login.kix in notepad (en zet word-wrap UIT). Bovenin zie je dan dit staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
;=====================================================
;== Use this section to customize the login script 
;=====================================================

$HomeDrvServer  = "\\SERVER"
$HomeDrvLetter  = "H:"

$IPinfoShare    = "\\SERVER\IP_INFO$"
$IPInfoletter   = "X:"

$Share1     = "\\SERVER\DATA"
$Letter1    = "N:"

$Share2     = ""
$Letter2    = ""

$Share3     = ""
$Letter3    = ""

$Share4     = ""
$Letter4    = ""

$Share5     = ""
$Letter5    = ""

$Share6     = ""
$Letter6    = ""

$Share7     = ""
$Letter7    = ""

$Share8     = ""
$Letter8    = ""

$TimeServer = "@LSERVER"
$FavoritesPath  = "$HomeDrvLetter\Favorieten"
$MyDocsPath = "$HomeDrvLetter"

$NetWorkPrn1     = "\\SERVER\PRINTERSHARE"
$NetWorkPrn2     = ""
$NetWorkPrn3     = ""
$NetWorkPrn4     = ""
$PrinterVersion = "1"

(Lay-out is een beetje gaar :( )
Hierin kan je alle gegevens aanpassen, waar de homedrives opstaan (deze moeten wel geshared zijn als %USERNAME% of je moet het script aanpassen), welke shared drives je gemapt wil hebben, met welke server de tijd gesynced moet worden en wat het pad naar bijv. de Favorites is. Meer info over wat je in moet vullen staat in het bestand zelf.

Als je een module niet wil gebruiken, zet dan als waarde "" neer, zoals je ziet. De module word dan overgeslagen.

Ip Info:
Als je IP Info wilt gebruiken, moet je een share aanmaken (en deze in het script zetten bij $IPinfoShare = ... ) en alle gebruikers change rechten geven (delete rechten hebben ze niet nodig btw). Elke keer als een gebruiker inlogt, worden een aantal gegevens van zijn PC gelogd in een bestandje genaamd: %USERNAME%.txt. Die ziet er dan zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
======================================
USERNAME:   collin
WORKSTATION:    COLLIN
LOGON TIME: 19:06:01 on November 10 2001
LOGON SERVER:   \\AYRTON
IP ADDRESS: 192.168.  0. 25

LOGON TIME: 19:08:51 on November 10 2001

LOGON TIME: 19:15:08 on November 10 2001

Da's best handig, kan je altijd zien wie waarop heeft ingelod, hoe laat, etc. Zoiets doet ie ook voor de machine, kan je kijken wie er allemaal op een bepaalde machine is ingelogd.

Skrienie:
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/cfvanraa/files/easykix.JPG

Post maar je op/aanmerkingen, bugs etc :P

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Geinig, ik zal er maandag eens naar kijken. :)

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 18:12

dijkmane

biertje ?

ziet er netjes uit, ik zal het eens proberen.

heb nooit echt de tijd genomen om de mijne netjes te maken, ik kan hier zeker iets uit gebruiken.

misschien kun je een automatische virusscannerupdate toevoegen ??

specs : wil je niet weten

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Op zondag 11 november 2001 10:07 schreef dijkmane het volgende:
ziet er netjes uit, ik zal het eens proberen.

heb nooit echt de tijd genomen om de mijne netjes te maken, ik kan hier zeker iets uit gebruiken.

misschien kun je een automatische virusscannerupdate toevoegen ??
Dat is inderdaad niet zo moeilijk, maar dan moet ik wel weten welk viruspakket en waar de virus definities staan op de HD. Dan kan je het zo maken dat als je nieuwe virusdefinities hebt, dat je een getalletje verhoogd en dat ie dan die virusfile op je HD zet.

Het script maakt trouwens een dir aan genaamd C:\Windows\FlagFiles. Hierin staan, indien de bepaalde subroutine is gebruikt, een aantal flagfiles in txt formaat. Als je deze opent zie je wat er gebeurt als je ze verwijderd. Bijv: %USERNAME%_PRN_1.txt, als je deze weggooit, installeerd het script de netwerkprinters opnieuw. Als je in het script een printer toevoegd, moet je de waarde van $PrinterVersion met 1 verhogen. Hierdoor zullen alle clients de nieuwe printers ook krijgen.

Dat van die printers werkt btw niet op win9x clients, de rest volgens mij wel. Als iemand dat zou kunnen testen, graag!

Mijn iRacing profiel

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Thanks Collin !

Hoewel het natuurlijk beter is om zoiets zelf uit te zoeken is het ook niet altijd nodig om het wiel voor de 2e keer uit te vinden. Ik zal dit zeker gaan gebruiken :)

groeten seq_uence

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

effe domme vraag (ik heb nog nooit van kixtart gehoort)
Wt is het nut ervan, waarvoor gebruik je het??

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:49
Op zondag 11 november 2001 12:23 schreef [MYC]CBS het volgende:
Als je in een netwerk zit, en je moet inloggen, dan worden na het inloggen vaak dingetjes nog gedaan. (mappen van shares, tijd goed zetten, software installeren) Deze staan normaal in een .bat of .cmd bestand op de server. Maar nu bied een .bat niet zoveel mogelijkheden. Dus heeft een pietje van Microsoft Kixtart geschreven. Dit is ook een scripttaal, maar dan met veel meer mogelijkheden. En hij is speciaal gericht op inlogscripts....

Verwijderd

als ik bv. 3 pc's heb en win2000 draai dan heb je dat toch niet nodig?? ik zie effe het nut niet van kixtart.
je kunt per user toch rechten geven voor toegang tot programma's en mappen.

geedit na info collin

dus dan hoef je niet per user de mappen e.d. te sharen maar gewoon scriptje draaien dat dat voor je doet.
als ik het goed begrijp.

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Als je een NT4 Server of 2000 Server hebt, kan je met de clients op een domein inloggen. Dat doen vrijwel alle bedrijven. Hierdoor kan je met ze allen van de server af werken. Dit scriptje zet je op de server en dan geef je aan bij de gebruikersaccounts dat ze dit script moeten gaan draaien, is een standaard optie.

Het script zorgt er bijvoorbeeld voor dat automatisch de netwerkshares een schijfletter krijgen in Mijn Computer, dat de netwerkprinters automagisch geinstalleerd worden en meteen klaar zijn om vanaf te printen, dat de tijd op de PC altijd goed staat etc. Scheelt een hele hoop werk :)

Iets duidelijker :)

Mijn iRacing profiel

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Op zondag 11 november 2001 13:19 schreef [MYC]CBS het volgende:
als ik bv. 3 pc's heb en win2000 draai dan heb je dat toch niet nodig?? ik zie effe het nut niet van kixtart.
je kunt per user toch rechten geven voor toegang tot programma's en mappen.
Het werkt ook alleen maar als je dus een NT4 domein of een Win2000 Active Directory Service hebt draaien. Met alleen werkstations kan je het niet eens (op de gebruikelijke manier) gebruiken en heeft het idd weinig nut :)

[ge-edit na info [MYC]CBS :P ]
Op zondag 11 november 2001 13:19 schreef [MYC]CBS het volgende:
geedit na info collin

dus dan hoef je niet per user de mappen e.d. te sharen maar gewoon scriptje draaien dat dat voor je doet.
als ik het goed begrijp.
Nee, je moet zelf de directory's sharen op de server, maar dat hoeft maar 1x. Het script zorgt ervoor dat bijvoorbeeld de share \\server\data de N:\ letter krijgt in My Computer :)

Mijn iRacing profiel

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ziet er leuk uit, ben er zelf ook al eens mee bezig geweest maar heb er niet het geduld voor om er echt iets moois van te maken. Heb deze ff op m'n schijf gegooid. Zal hem wel eens gebruiken als ik weer een server heb.

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Updated:
Nu ook $AdminShares, dus als je die invult, worden deze drives alleen voor Domain Admins gemapped.
Verder is de lay-out wat beter en is de code opgeschoond.

Als je nu een module niet gebruikt, slaat hij hem helemaal over ipv "Skipped" te laten zien. Kan gebruikers in de war brengen :) daar is niet zoveel voor nodig meestal :P

Mijn iRacing profiel

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Waar moet ik de bestanden zetten in Windows 2000 proffesional want als ik b.v. directorie c:\shared\ of c:\shared\login.bat opgeeft dat krijg ik de error "c:\shared is geen geldige naam voor een relatief pad. Geef een geldige naam voor het relatieve pad op"

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 01:10 schreef facer het volgende:
Waar moet ik de bestanden zetten in Windows 2000 proffesional want als ik b.v. directorie c:\shared\ of c:\shared\login.bat opgeeft dat krijg ik de error "c:\shared is geen geldige naam voor een relatief pad. Geef een geldige naam voor het relatieve pad op"
Je moet hem in de netlogon share van je domein controller zetten (NT4 of 2000 server) als je dat neit hebt, heb je niets aan dit script :)

Mijn iRacing profiel

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

En nu met je tijd meegaan....
Alles omzetten naar VBS. Dat is wat gebruikt wordt (gaat worden) in windows 2000/XP omgevingen.

---- Kix is uit. VBS is in. ----

Maar ik wil niet alleen negatief zijn. Voor een NT 4.0 omgeving is dit wel de mooiste inlogscript die ik ooit gezien heb.

http://www.hroling.nl

Verwijderd

Wat dacht je van automatisch je antivirus laten updaten als je inlogt. Nu moet je dat dus voor elke PC apart doen.

/me moet ook nog steeds loginscriptje bouwen voor zijn w2k-server.

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

Op dinsdag 29 januari 2002 08:34 schreef CybErvee het volgende:

[..]

Wat dacht je van automatisch je antivirus laten updaten als je inlogt. Nu moet je dat dus voor elke PC apart doen.

/me moet ook nog steeds loginscriptje bouwen voor zijn w2k-server.
Ik heb bij mijn bedrijf geen kix draaien en mijn antivirus wordt ook lekker automaties geupdate :) gewoon norman gebruiken :)

Maar ik heb het scrippie wel effe gedowned.. wil er wel ff mee spelen.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Gebruik geen kix meer. Met WSH kan je veel meer vooral als je in een AD werkt. Weet niet of het mogelijk is om ADSI uit te lezen met kix maar dacht het niet.

There is no art to find the minds construction in the face

• EricJFKleijssen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 19:08

EricJFKleijssen

Seti@Home : Rasputin

Hé collin.....

bedankt voor dit mooie scriptje!!
goed werk...daar hebben we wat aan hier!

Voor wat betreft de anti-virus-updates....wij gebruiken Sophos...en met SAVADMIN kun je alle updates automatisch instellen....zelfs 'door de strot drukken' zonder dat de user dat kan onderbreken :o ..is heerlijk want aan zo'n update hebben de meeste users doorgaans een hekel...althans in het circus waar ik werk :7

Youth and skill are no match for experience and treachery.

• wigwam
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 18:46
hij start bij mij geen kirx op ik ziet een zwart scherm bij mijn windows 98 clients wat doe ik fout

• Remco
  • Laatst online: 16:30
Leuk gemaakt, maar ik mis een aantal dingen die wij standaard wel overal gebruiken nml:

- Het controleren/aanmaken van een printers folder in windows
- Het controleren/aanmaken van een msoffice directory, i.v.m. nieuwe user
- Het controleren/aanmaken van een outlook directory, i.v.m. nieuwe user
- Het controleren/aanmaken van een outlook profiel, i.v.m. nieuwe user
- Het mappen van printerpoorten, op basis van username of groepslidmaatschap
- Het aanmaken van groepsmappings, dit i.v.m. afdelingsdata

Misschien handig om te loggen, is bij het begin van het login script in een bestandje wegschrijven wie zich aanmeld, aan het einde de regel weer laten verwijderen.
Wij hebben namelijk nogal meegemaakt dat gebruikers het loginscript afbreken als het wat te lang duurt i.v.m. updates.
Hierdoor kun je zien wie het loginscript niet succesvol doorloopt.

Eventueel een os test om te kijken, waarna een aantal set commando's doorgevoerd kunnen worden.

En voor meerder locaties, het bepalen van logonserver (staat er al in , weet ik !) en op basis hiervan mappings aanmaken.

Er zal uiteraard veel meer in kunnen, maar ik vind dit wel dingen die veel voorkomen.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 09:04 schreef t808421 het volgende:
Leuk gemaakt, maar ik mis een aantal dingen die wij standaard wel overal gebruiken nml:

- Het controleren/aanmaken van een printers folder in windows
- Het controleren/aanmaken van een msoffice directory, i.v.m. nieuwe user
- Het controleren/aanmaken van een outlook directory, i.v.m. nieuwe user
- Het controleren/aanmaken van een outlook profiel, i.v.m. nieuwe user
- Het mappen van printerpoorten, op basis van username of groepslidmaatschap
- Het aanmaken van groepsmappings, dit i.v.m. afdelingsdata

Misschien handig om te loggen, is bij het begin van het login script in een bestandje wegschrijven wie zich aanmeld, aan het einde de regel weer laten verwijderen.
Wij hebben namelijk nogal meegemaakt dat gebruikers het loginscript afbreken als het wat te lang duurt i.v.m. updates.
Hierdoor kun je zien wie het loginscript niet succesvol doorloopt.

Eventueel een os test om te kijken, waarna een aantal set commando's doorgevoerd kunnen worden.

En voor meerder locaties, het bepalen van logonserver (staat er al in , weet ik !) en op basis hiervan mappings aanmaken.

Er zal uiteraard veel meer in kunnen, maar ik vind dit wel dingen die veel voorkomen.
Op het aanmaken van exchange profielen na vind ik dat veel te situatie specifieke dingen die ik er niet in zal maken. Ik wil een script waarvan de meeste functies voor velen nuttig zijn :) Ik zal vanmiddag een nieuwere versie online zetten waar een hoop extra's inzitten :) In de nieuwe versie kan je ook gewoon simpel je eigen code toevoegen aan het bestaande script.

Mijn iRacing profiel

• Remco
  • Laatst online: 16:30
Optie van het logboek, is toch wel zinvol, lijkt mij...
Probeer het alleen even completer te maken:

;*** regel neerzetten aan het begin van het loginscript
use y: @lserver+"\logboek"
$id = @wksta + " - " + @time
$info = @userid + " # " + @DATE + " # " + @LSERVER + " # " + @KIX + " # " + @STARTDIR
$a=writeprofilestring("y:\logboek.ini","login",$id, $info)

;*** regel verwijderen, hieruit kan je concluderen dat loginscript succesvol is verlopen
$a=writeprofilestring("y:\logboek.ini","login",$id)

Nog iets misschien?
Het setten van variabelen onder nt en 98 verschilt nml:
;***
;Bepalen van o.s.
;***
if @inwin="1"
;Noodzakelijke variabelen voor NT
set "username=@userid"
set "homeshr=@homeshr"
set "lserver=@lserver"
set "lokatie=$loc"
else
;Noodzakelijke variabelen
;Let op:Deze winset werkt alleen op win98 systemen !\
RUN "winset username=@userid"
RUN "winset homeshr=@homeshr"
RUN "winset lserver=@lserver"
RUN "winset lokatie=$loc"
endif

Voor de printer, i.v.m. een aangepast startmenu
;Lokale printer directory aanmaken
;zodat de printers-folder kunnen tonen dmv een shortcut
;***
if not exist("c:\windows\printe~1.{22")
md "c:\windows\printers.{2227a280-3aea-1069-a2de-08002b30309d}"
endif

Misschien nog wat groepsmappings, n.a.v. afdelingen of locaties
;***;Group mapping per vestiging
;***$Groupscript = "z:\" + "group" + $loc + ".scr"
if exist ($Groupscript)
call $Groupscript
else
;messagebox("Er kunnen momenteel geen groepmappings aangemaakt worden", "Foutmelding")
endif

;*** groupscript groupxx.scr
if ingroup ("P&O")
use k: "\\$Ka\P&O"
endif

deze kan je dan ook weer gebruiken om b.v. printergroepen aan te roepen.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• xzenor
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Op zondag 11 november 2001 13:17 schreef MikeN het volgende:

[..]

Als je in een netwerk zit, en je moet inloggen, dan worden na het inloggen vaak dingetjes nog gedaan. (mappen van shares, tijd goed zetten, software installeren) Deze staan normaal in een .bat of .cmd bestand op de server. Maar nu bied een .bat niet zoveel mogelijkheden. Dus heeft een pietje van Microsoft Kixtart geschreven. Dit is ook een scripttaal, maar dan met veel meer mogelijkheden. En hij is speciaal gericht op inlogscripts....
klopt als een bus, maar het hoeft niet alleen als inlogscript te dienen.. als jij bijvoorbeeld girotel hebt en je irriteerd je er aan dat je zoveel moet klikken alleen maar om je gegevens binnen te halen dan kan je dat ook door zo'n scrippie laten doen. je kan zowat alke actie automatiseren in windoos die met het toetsenbord te doen is (bij de meeste knoppen kan je komen door redeljk vaak op de tab toets te rammen). is best handig.. als je ieder dag om 5 uur je giro shit wilt ophelen kan je dat script in je taakplanner zetten en om 5 uur gaat dat script draaien en haalt de boel op.. zonder dat je wt hoeft te doen (behalve van je muis en toetsenbord afblijven)

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

-Muppet-: Gebruik geen kix meer. Met WSH kan je veel meer vooral als je in een AD werkt. Weet niet of het mogelijk is om ADSI uit te lezen met kix maar dacht het niet.
Helemaal mee eens!! Je kan daar veel en veel meer mee... En het werkt perfect...

Helaas is het zo dat als me internationaal met roaming profiles werkt dat dat nog weleens vertragend werkt voor de diverse gebruikers... Inloggen duurt erg lang bv...

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 11:29 schreef Woudloper het volgende:

[..]

Helemaal mee eens!! Je kan daar veel en veel meer mee... En het werkt perfect...

Helaas is het zo dat als me internationaal met roaming profiles werkt dat dat nog weleens vertragend werkt voor de diverse gebruikers... Inloggen duurt erg lang bv...
Werkt dat ook met win9x clients bij inloggen op Active dir? En hebben jullie misschien een handige site wat WSH betreft? Voor kixtart is bijvoorbeeld http://home.wanadoo.nl/scripting een hele goeie

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Weet iemand zo snel even een site waar wat goede tutorials over scripting gaan (over hoe je die moet maken enzo).

Verwijderd

Voorbeeld van mijn (thuis) login scripje:

; ****************************************
; *** Program: Kixtart.kix ***
; *** Made by: J.H. Eikelboom ***
; *** Date: 01-03-2000 ***
; ****************************************
;

SetConsole("Hide")
Flushkb

; *********************************************
; *** Copy background to Workstation and use it
; if not exist ("c:\windows\backgr.bmp")
; Copy @lserver+"\distr$\backgr.bmp" "c:\windows\backgr.bmp"
; endif
; SetWallPaper ("backgr.bmp")

; *** Delete network-drives
Use * /Delete /Persistent

; *** Settings for a computer
; WS HarryE
; If @address=("0060974BD38E")
; Use LPT1: @lserver+"\Hp4Plus"
; EndIf
;
; MAC WAN = 0008C7BB5109
;

; WS Buurman
; If @address=("002018619FC0")
; Use LPT1: @lserver+"\Hp4Plus"
; EndIf

; *** Connecting dos printer for everyone
Use LPT3: @lserver+"\Hp4"

;If AddPrinterConnection (@lserver+"\Hp4Plus") = 0
; ? "Added connection to printer"
;Endif
; If SetDefaultPrinter ("HP LaserJet 4 Plus") = 0
; ? "Set default printer to the HP LaserJet 4 Plus"
; Endif

; *** Run AV update
;if exist ("C:\sdat4163.exe")
;Use F: @lserver+"\Programs"
;Else
; MessageBox ("Uw virus-scanner krijgt nu een update."+chr(10)+
; "Klik hierna op VOLGENDE aub"+chr(10)+
; " ", "AntiVirus Update", 4160, 10)
; Copy @lserver+"\AntiVir\sdat4163.exe" "C:\sdat4163.exe"
; SHELL "C:\sdat4163.exe"
;
;endif

; *** Connecting network-drives
Use P: @lserver+"\"+@userid+"$"
Use R: @lserver+"\CDRom"

If InGroup ("Domain Users")
Use K: @lserver+"\Programs"
Use L: @lserver+"\Data"
Use M: @lserver+"\WebPage"
Use N: @lserver+"\Fotos"
Use O: @lserver+"\MP3"
EndIf

If InGroup("Domain Admins")
Use Q: @lserver+"\I_Down"
; Use R: Reserved for CDROM
Use S: @lserver+"\Werk CD"
Use V: @lserver+"\G$"
Use W: @lserver+"\D$"
Use X: @lserver+"\E$"
Use Y: @lserver+"\F$"
Use Z: @lserver+"\G$"
EndIf

; *** Special for 'buren'
If InGroup ("Buren")
Use K: @lserver+"\bprog"
Use L: @lserver+"\bdata"
Use M: @lserver+"\mp3"
Use R: @lserver+"\CD"

; *** Copy background to Workstation and use it
;if not exist ("c:\windows\kever.bmp")
; Copy @lserver+"\fotos\kever.bmp" "c:\windows\kever.bmp"
;endif
;SetWallPaper ("kever.bmp")

; *** Share Drive
; $res=ADDKEY("HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Network\LanMan")
; $res=ADDKEY("HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Network\LanMan\C-DRIVE")
; $res=WRITEVALUE("HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Network\LanMan\C-DRIVE","Flags","403","REG_DWORD")
; $res=WRITEVALUE("HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Network\LanMan\C-DRIVE","Parm1enc","","REG_BINARY")
; $res=WRITEVALUE("HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Network\LanMan\C-DRIVE","Parm2enc","","REG_BINARY")
; $res=WRITEVALUE("HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Network\LanMan\C-DRIVE","Path","C:\","REG_SZ")
; $res=WRITEVALUE("HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Network\LanMan\C-DRIVE","Remark","","REG_SZ")
; $res=WRITEVALUE("HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Network\LanMan\C-DRIVE","Type","0","REG_DWORD")
; $res=ADDKEY("HKEY_LOCAL_MACHINE\Security\Access\C:")
; $res=WRITEVALUE("HKEY_LOCAL_MACHINE\Security\Access\C:","Gallie\administrators","B780","REG_BINARY")

$Key = MessageBox ("Ha vakantiegangers"+chr(10)+
"het e-mail adres van pascal is"+chr(10)+
"pascalroelofs@zonnet.nl", "2002", 4160, 60)

SendMessage( "harry",@userid+" logged in at "+@time)
EndIf

; NT/95 calculates os - Kixtart 3.62, 3.63, 4.00
;
; (c) scripting@wanadoo.nl - 2000, 2001
;
; vs 2.03 - program (calculates OS version with service pack)
;
; 1.00 (20000715) original version
; 2.00 (20010330) - add "windows ME"
; - returns $os + $os_type values
; 2.01 (20010401) - kixtart 2001 beta1 compliancy
; 2.02 (20010405) - remove cutting $os value
; 2.03 (20010701) - add "windows XP beta" + "windows 2000 terminal server"
; (input by NTDOC)
;
$prgm_version="2.03"

IF (@inwin = 1)
$NT_mode="yes"
ELSE
$NT_mode="no"
ENDIF

$os=""
$os_dos=@dos
$os_product=ReadValue("HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\ProductOptions","ProductType")
$os_productSuite=ReadValue("HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\ProductOptions","ProductSuite")
$os_service_pack=""
$os_subversion=ReadValue("HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion","SubVersionNumber")
SELECT
CASE ($NT_mode = "yes") AND ($os_product <> "WinNT") AND ($os_dos = "5.1") ; - Windows XP Server
$os="XP_Server"
CASE ($NT_mode = "yes") AND ($os_product = "WinNT") AND ($os_dos = "5.1") ; - Windows XP Professional
$os="XP_Professional"
CASE ($NT_mode = "yes") AND ($os_product <> "WinNT") AND ($os_dos = "5.0") ; - Windows 2000 -
$os="W2K_Server"
CASE ($NT_mode = "yes") AND ($os_product <> "WinNT") AND ($os_dos = "5.0") AND ($os_productSuite = "Enterprise|Terminal Server|") ; - Windows 2K Terminal Server
$os="W2K_Terminal_Server"
CASE ($NT_mode = "yes") AND ($os_product = "WinNT") AND ($os_dos = "5.0")
$os="W2K_Professional"
CASE ($NT_mode = "yes") AND ($os_product = "LANMANNT") ; - Windows NT -
$os="NT4_Domain_Controller"
CASE ($NT_mode = "yes") AND ($os_product = "ServerNT")
$os="NT4_Member_Server"
CASE ($NT_mode = "yes") AND ($os_product = "WinNT")
$os="NT4"
CASE ($NT_mode <> "yes") AND (@dos = "4.90")
$os="ME"
CASE ($NT_mode <> "yes") AND ($os_dos = "4.10") AND (INSTR(LCASE($os_subversion),"c") <> 0) ; - Windows 98 -
$os="W98c"
CASE ($NT_mode <> "yes") AND ($os_dos = "4.10") AND (INSTR(LCASE($os_subversion),"b") <> 0)
$os="W98b"
CASE ($NT_mode <> "yes") AND ($os_dos = "4.10") AND (INSTR(LCASE($os_subversion),"a") <> 0)
$os="W98a"
CASE ($NT_mode <> "yes") AND ($os_dos = "4.10")
$os="W98"
CASE ($NT_mode <> "yes") AND ($os_dos = "4.0") AND (INSTR(LCASE($os_subversion),"c") <> 0) ; - Windows 95 -
$os="W95c"
CASE ($NT_mode <> "yes") AND ($os_dos = "4.0") AND (INSTR(LCASE($os_subversion),"b") <> 0)
$os="W95b"
CASE ($NT_mode <> "yes") AND ($os_dos = "4.0") AND (INSTR(LCASE($os_subversion),"a") <> 0)
$os="W95a"
CASE ($NT_mode <> "yes") AND ($os_dos = "4.0")
$os="W95"
CASE 1
$os="???" ; - undetermined -
ENDSELECT
;
$os_service_pack=""
SELECT
CASE ($NT_mode = "yes") AND ($os_dos = "5.1") ; - Windows XP
$os_service_pack=ReadValue("HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion","BuildLab")
IF (len($os_service_pack) <> 0)
$os=substr($os,1,3)+"_"+LTRIM(RTRIM($os_service_pack))
$os_service_pack=LTRIM(RTRIM($os_service_pack))
ENDIF
CASE ($NT_mode = "yes") AND ($os_dos <> "5.1") ; Windows NT4 + W2K
$os_service_pack=ReadValue("HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion","CSDVersion")
IF (len($os_service_pack) <> 0)
$os=substr($os,1,3)+"_"+substr($os_service_pack,len($os_service_pack),1)
$os_service_pack=LTRIM(RTRIM($os_service_pack))
ENDIF
CASE 1
; Windows 95, 98 + ME
ENDSELECT
;
$os_type=""
$os_dos=@dos
SELECT
CASE ($NT_mode = "yes") AND ($os_dos = "5.1") ; - Windows XP beta
$os_type="XP"
CASE ($NT_mode = "yes") AND ($os_dos = "5.0") ; - Windows 2000 -
$os_type="W2K"
CASE ($NT_mode = "yes") ; - Windows NT -
$os_type="NT4"
CASE ($NT_mode <> "yes") AND ($os_dos = "4.90") ; - Windows ME -
$os_type="ME"
CASE ($NT_mode <> "yes") AND ($os_dos = "4.10") ; - Windows 98 -
$os_type="W98"
CASE ($NT_mode <> "yes") AND ($os_dos = "4.0") ; - Windows 95 -
$os_type="W95"
CASE 1
$os_type="???" ; - undetermined -
ENDSELECT
$os_type=LTRIM(RTRIM(substr($os_type+" ",1,3)))
;
IF ($NT_mode = "yes")
? "$$os "+$os ; <--- $os_type + service pack code
? "$$os_type "+$os_type
? "$$os_service_pack "+$os_service_packs
ELSE
? "$$os "+$os ; <--- $os_type + service pack code
? "$$os_type "+$os_type
ENDIF

; *** Distribute time
Settime @lserver

; *** Set DOS environment
if @INWIN=1
SET "MAC=@Address"
SET "TCPIP=$IPAddress"
Endif
if @INWIN=2
SHELL "WINSET USERNAME=@USERID"
SHELL "WINSET TCPIP=$IPAddress"
SHELL "WINSET MAC=@Address"
Endif

; *** Enable Proxy Server
; WRITEVALUE("HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings","ProxyEnable","01000000","REG_BINARY")
; WRITEVALUE("HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings","ProxyServer","172.16.1.1:8080","REG_SZ")
; WRITEVALUE("HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings","ProxyOverride","<local>","REG_SZ")

; *** Special LOG for Big-Brother
If Open (3,@lserver+"\Logboek$\logging.txt",5)=0
$x=WriteLine(3,@priv+" "+@userid+" logged in on "+@day+" "+@mdayno+" "+@month+" - "+@time)
$x=WriteLine(3," on PC "+@wksta+chr(13)+chr(10))
endif

; $result=GetFileSize(@lserver+"\Logboek$\logging.txt")
; If $result>("1024")
; SendMessage( "administrator","File LOGGING.TXT is getting too big...")
; endif

; *** Find local IP adres
$IPAddress = @IPADDRESS0
$oct1 = LTRIM(SUBSTR($IPAddress, 1, 3))
$oct2 = LTRIM(SUBSTR($IPAddress, 5, 3))
$oct3 = LTRIM(SUBSTR($IPAddress, 9, 3))
$oct4 = LTRIM(SUBSTR($IPAddress, 13, 3))
$IPAddress = "$oct1.$oct2.$oct3.$oct4"

; *** Find AV Version
$av_scan_engine=ReadValue("HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Network Associates\TVD\Shared Components\VirusScan Engine\4.0.xx","szEngineVer")
$av_dat_file=ReadValue("HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Network Associates\TVD\Shared Components\VirusScan Engine\4.0.xx","szDatVersion")
$av_date=ReadValue("HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Network Associates\TVD\Shared Components\VirusScan Engine\4.0.xx","szDatDate")

; *** Put message box on screen
$Key = MessageBox ("Datum"+chr(9)+chr(9)+": "+@day+" "+@mdayno+" "+@month+" "+@year+chr(10)+
"Tijd"+chr(9)+chr(9)+": "+@time+chr(10)+
chr(10)+
"User ID"+chr(9)+chr(9)+": "+@userid+chr(10)+
"Volledige naam"+chr(9)+": "+@fullname+chr(10)+
"Security ID"+chr(9)+": "+@sid+chr(10)+
"Privileges"+chr(9)+chr(9)+": "+@priv+chr(10)+
chr(10)+
"McAfee Engine"+chr(9)+": "+$av_scan_engine+chr(10)+
"McAfee DAT file"+chr(9)+": "+$av_dat_file+chr(10)+
"Last Update"+chr(9)+": "+$av_date+chr(10)+
chr(10)+
"OS"+chr(9)+chr(9)+": "+$os+chr(10)+
"DOS versie"+chr(9)+": "+@DOS+chr(10)+
"Kixtart versie"+chr(9)+": "+@KIX+chr(10)+
"Domein"+chr(9)+chr(9)+": "+@domain+chr(10)+
"Logon Server"+chr(9)+": "+@lserver+chr(9)+chr(9)+chr(10)+
"Computernaam"+chr(9)+": "+@wksta+chr(10)+
"IP Adres"+chr(9)+chr(9)+": "+$IPAddress+chr(10)+
"Node adres"+chr(9)+": "+@address, "Logon-gegevens:", 4160, 15)
If $Key=-1
MessageBox ("U kunt ook op OK of ENTER drukken"+chr(10)+
"Om het scherm LOGON-GEGEVENS"+chr(10)+
"sneller te sluiten", "Snel bevestigen", 4160, 2)

; *** Einde
; Forced log off
; $RC=LogOff(1)

exit

Aardig, he???
Harry

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 22:45 schreef harryeik het volgende:
Voorbeeld van mijn (thuis) login scripje:
Aardig, he???
Harry
Als Harry dit thuis gebruikt, dan wil ik niet weten wat het logonscript op de zaak is >:)

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:42

m0nk

16-09-2003 15.15

hee thanks m8!! ik ben bezig hier met een nieuwe win2k server ad etc, wilde alleen nog ff een leuk login script hebben ipv zo'n std cdmtje, echt onwijs kewl!!!

Keep it up!

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Muppet
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Dan vind ik WSH toch veel overzichtelijker en duidelijker als ik dit zo zie.

Zal even een voorbeeld geven van een networkmapping
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Option Explicit

On error resume next

Dim oNetwork, strUser, strDomain

Set oNetwork = CreateObject ("Wscript.Network")

strUser = oNetwork.UserName

MsgBox "You are currently logged on as " & strUser

' Map Network Drives
oNetwork.MapNetworkDrive "Blaat:", "\\Blaat\Bla"

' Map NetworkPrinter
oNetwork.AddWindowsPrinterConnection "\\Blaat\Bla printer"

' and make Default
oNetwork.SetDefaultPrinter "\\Blaat\Bla printer"

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/wsh/htm/wsAboutWSH20.asp

http://www.devguru.com/Technologies/vbscript/quickref/vbscript_intro.html

http://www.winscriptingsolutions.com

There is no art to find the minds construction in the face

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 10:17 schreef -Muppet- het volgende:

Zal even een voorbeeld geven van een networkmapping
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Option Explicit

On error resume next

Dim oNetwork, strUser, strDomain

Set oNetwork = CreateObject ("Wscript.Network")

strUser = oNetwork.UserName

MsgBox "You are currently logged on as " & strUser

' Map Network Drives
oNetwork.MapNetworkDrive "Blaat:", "\\Blaat\Bla"

' Map NetworkPrinter
oNetwork.AddWindowsPrinterConnection "\\Blaat\Bla printer"

' and make Default
oNetwork.SetDefaultPrinter "\\Blaat\Bla printer"

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/wsh/htm/wsAboutWSH20.asp

http://www.devguru.com/Technologies/vbscript/quickref/vbscript_intro.html

http://www.winscriptingsolutions.com
Ik moet zeggen dat ik dit nou niet overtuigend vind hoor :) een mapping met Kix maken is: 'use n: \\server\share' Wat is daar nou onoverzichtelijk aan?

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 10:17 schreef -Muppet- het volgende:
Was wsh niet iets dat je beter uit kon zetten op de client vanwege al die virussen die ervoor geschreven werden?

Verwijderd

Hey, geweldig script, schitterend!!

Maar ik heb een klein vraagje:

Samba is hier PDC, en ik heb WinXP, alleen winXp blijft mijn homedir connecten met z:. En het script doet dat nogmaals met h:

Hoe voorkom ik dan WinXp al een verbinding legt?

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Iedere proging gedaan met KiX, maar dit scripts is schitterend Collin. Ik ga het zeker gebruiken :) (thuis dus >:) )

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• M@NIC
  • Laatst online: 01-05 23:06
Nice, deze ga 'k gebruiken :)

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Op dinsdag 29 januari 2002 01:10 schreef facer het volgende:
\\naam server\sharenaam is een relatief pad, ook wel UNC genoemd ;)

bv: \\obelix\hp (HP printer op server)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:35
Ziet er toppie uit.
Ik heb em hier op een Small buisness 2000 server gezet.
Alleen hij mapt me shares niet , zegt tie failed.
Idem met homedir en tijdsync.
Enig idee waar ik wat fout doe ?
Heb uiteraard de login.kix aangepast aan mijn situatie.

• Dromer
Hij doet nu alles behalve me homedir.
Daar geeft tie failed op terwijl die em wel mapt.
En klopt het dat hij de shares wil gaan syncen ?
Mag met me homedir wel maar me fileserver niet :)
Is 320gb..schiet niet op :P

Verwijderd

Hmm, toch nog wat probs:

Spontaan wil ie geen networkdrives meer mappen in XP. Hij deed het perfect, totdat ik in win98 (heb een dualbak hier) eens probeerde in te loggen. Daarna deed ie dus geen networkdrives meer (de rest, timeserv, home en shells wel)

WinXP geeft hetvolgende in zijn applog:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
The description for Event ID ( 2220 ) in Source ( 
KIXTART ) cannot be found. The local computer may not have
the necessary registry information or message DLL files to
display messages from a remote computer. You may be able
to use the /AUXSOURCE= flag to retrieve this description;
see Help and Support for details. The following
information is part of the event: UserGetLocalGroups
failed Error : The group name could not be found.
(0x8ac/2220).

En wat ik hiermee aan moet weet ik dus ook niet. Iemand een suggestie?

Zou dit script eigelijk onder Win98/ME moeten werken? Op het moment stopt ie nl direct met een "bad command" oid.

Edit: Oeps, (nieuwe) verkeerde error geplaatst

• Dromer
Wordt Kix wel goed meegekopieerd ?
Lijkt wel of die daar een probleem mee heb.

Verwijderd

gaat dat kix gebeuren ook werken als ik een samba servertje heb draaien met win98 clients ?

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 13:12 schreef EurOtiC het volgende:
gaat dat kix gebeuren ook werken als ik een samba servertje heb draaien met win98 clients ?
Met samba heb je die %var's die je kan gebruiken in je batchfiles...

Verwijderd

Hoi,

heeft iemand dit script nog beschikbaar? kan het script niet meer downloaden. Pagina bestaat niet meer.

bedankt alvast

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-06 14:04

The CarNagE Man

SüperG33K

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 10:31:
Hoi,

heeft iemand dit script nog beschikbaar? kan het script niet meer downloaden. Pagina bestaat niet meer.

bedankt alvast
Kijk even op de volgende website: http://www.kixtart.org
Dit is het hoofdkwartier van deze script!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

hoffie, het is makkelijker dat je even rondkijkt op de site van Kixtart ipv een oud topic te schoppen uit 2001. Mocht je er niet uit komen, dan kan je een topic openen in Windows Servers en Software, maar geef dan wel aan wat je zelf al geprobeerd hebt. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.